سوالی که ممکن است در ذهن ما هنگام خرید تشک شکل بگیرد این است که بهترین تشک کدام تشک است؟ یا اینکه چگونه باید بهترین تشک را انتخاب کرد و یا سوالات دیگر که ممکن است ذهن ما را در هنگام انتخاب بهترین تشک به چالش بکشد. پس تا انتهای این مقاله با مترامترس همراه شوید تا در هنگام انتخاب بهترین تشک، مشکلی نداشته باشید.

 

 

مقدمه

خواب از مهم ترین کارکرد های بدن به شمار می رود. بنا بر توصیه روانشناسان هر فرد باید به مدت 7 یا 8 ساعت از شبانه روز خود را به استراحت و خواب اختصاص دهد. از جمله عواملی که می تواند شرایط مطلوب خواب را فراهم کند خرید تشک ارزان و مرغوب می باشد. پس از داشتن خواب راحت با مدت زمان کافی شما روزی پر انرژی را آغاز خواهید کرد چرا که آرامش ذهن و بدنی سر حال، انرژی کافی را برای گذران یک روز عالی محیا می کند. بالعکس داشتن خواب نامناسب به علت خوابیدن بر روی تشکی غیر استاندارد می تواند بر سلامتی، احساسات و قدرت تفکر تاثیر منفی بگذارد. از جمله نکات مهمی که برای خرید بهترین تشک باید به آن ها توجه داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اگر شما هم قصد خرید تشک را دارید و نمی‌دانید که چه تشکی باید خریداری کنید تا برای شما مناسب باشد، این مقاله برای خرید بهترین تشک به دردتان می‌خورد، خرید تشک باید با حساسیت بسیار انجام شود. زیرا انسان بیش از یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذراند پس خرید غیر مناسب می‌تواند مشکلاتی را برای انسان به وجود آورد.

 

بهترین تشک برای خوابیدن، تشکی می باشد که از سطح تخت بالاتر بیاید و ارتفاع آن کم نباشد. در تشک های معمولی، بحث ارتفاع مهم نیست و ارتفاعی برای آن ها تعریف نشده است، در حالی که انواع مدل های طبی و خوشخواب موجود در بازار، از ارتفاع متنوع برخوردار می باشند. محتویات تشک ها و نوع موادی که در تولید آن ها به کار رفته در انواع مختلف این محصول متفاوت است و در نمایندگی برند های ایرانی می توانید ماکت مواد تشکیل دهنده هر نوع تشک را از نزدیک ببینید.

از جمله مواد تشکیل دهنده تشک های خوشخواب شامل نمد، فنر، موکت، یونولیت و فوم می باشد. در حالی که تشک های معمولی تنها از فنر تشکیل شده اند و اغلب در آن ها ابر و مواد پر کننده مانند پر و پشم نیز در آن ها وجود دارد. در این مقاله از میترامترس سعی بر این کرده ایم تا شما را برای خرید تشک مناسب راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

چگونه یک تشک مناسب خریداری کنم؟

راهنمای خرید تشک خوشخواب

دارا بودن یک خواب مناسب در شبانگاه، باعث ایجاد حس شادابی و سرحالی می‌شود و بر سلامت جسم و بهداشت روان شما موثر است.حالا ممکن است با خود بگویید چگونه می‌توان یک خواب راخت، درست و استاندارد داشت. بهتر است بدانید یک از مهم ترین ارکان برای داشتن خواب خوب، انتخاب بهترین تشک برای خودمان است.

تشک از مهم‌ترین عوامل در سلامت استخوان بندی و بهداشت خواب شما است. با توجه به این مثال ها و مثال های بالا باید تا حدودی فهمیده باشید که خرید بهترین تشک بسیار برای شما مهم است.

 

تشک بهتر = خواب بهتر

بهترین تشک ، تشکی است که باعث آرامش اعضای بدن شما می شود و زمانی که بر روی آن می خوابید ستون فقرات شما بر روی آن احساس راحتی می کند. عقیده های مختلفی برای داشتن تشک خوب وجود دارد که ما در اینجا به درست و غلط بودن این عقاید می پردازیم:

 

تشک سفت خریداری کنیم یا تشک نرم؟

برای خرید تشک طبی تحقیقات نشان داده تشک سفت بهتر است و این تشک به شما کمک می کند خواب بهتری داشته و کمتر دچار کمردرد شوید، اما از خرید تشک های خیلی سفت هم پرهیز کنید به خصوص اگر عادت دارید به پهلو بخوابید.

 

هنگام خرید تشک باید آن را امتحان کنیم؟

بله سعی کنید هنگام خرید تشک بر روی آن دراز بکشید و اگر دیدید بدنتان بر روی آن فرو می رود سعی کنید تشک های سفت تری را خریداری کنید، سر و گردن باید به هنگام خواب در تشک فرو نرود.

 

آیا بر روی تخت های دو نفره می توان از دو تشک تک نفره استفاده کرد؟

خیر انجام دادن چنین کاری اشتباه است خرید تشک برای افراد با وزن های مختلف متفاوت است. هرچند وقت تشک تان را سر و ته و پشت و رو کنید تا تمامی فشارها بر روی یک نقطه نباشد. پس از خرید تشک برای اینکه عمر تشک را بالا ببرید هرگز تشک را تا نکنید زیرا سبب از بین بردن ساختار اصلی تشک می شوید. همچنین بر روی تشک حتما ملحفه ای قرار دهید تا از کثیف و لکه دار شدن آن جلوگیری شود.

 

آیا تشک نیاز به محافظ دارد؟

محافظ تشک چیست

می توان گفت محافظ تشک پارچه ای است که از ورود مایعات، گرد و غبار، تعریق و … به رویه تشک جلوگیری می کند. با استفاده از محافظ تشک از مشکلات ناشی از حوادث و نشت مواد به داخل تشک،حشرات مانند ساس و حشرات ذره بینی ، مواد آلرژی زا و آلودگی ها جلوگیری می شود. همچنین طول عمر انواع تشک مانند تشک فنری، تشک مموری فوم، تشک طبی، تشک معمولی را با استفاده از کاور تشک میتوان افزایش داد. همان طور که میدانید شستن تشک در منزل بسیار سخت و تاحدی بطور معمول غیر ممکن است بنابراین اگر از محافظ تشک استفاده شود دیگر نیاز به شست و شو و تعویض تشک نیست و همچنین سلامت محل خواب هم حفظ شده است. محافظ تشک انواع مدل ،اندازه و جنس های مختلفی دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. پس هنگام انتخاب و خرید بهترین تشک خوشخواب، حتما به همراه آن یک محافظ تشک خریدای نمایید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری نماید.

 

چه موقع نیازمند خرید یک تشک تازه هستید؟

این یکی از اصلی ترین سوال ها در هنگام خرید بهترین تشک است، که باید به آن جوابی اساسی بدهیم. در واقع ما زمانی اقدام به خرید تشک خوشخواب می‌کنیم که تشک ما خراب شده است یا به بیماری های مختلفی دچار شده ایم. پس نباید اینطور باشد، تشک ما بعد از مدت معینی که بستگی به نوع آن و نوع استفاده ما دارد، باید تعویض گردد.

نشانه هایی که به ما نشان می دهدکه وقت آن رسیده که تشک جدیدی را خریداری کنیم چیست؟

 

زمانی که تشک شما غژ غژ می کند.
تشک شما دچار پارگی و ساییدگی شده است.
فرو رفتگی و برآمدگی های ناخوشایندی در تشک تان به وجود آمده است.
زمانی که در خانواده اقوام و هتل ها خواب راحتی را سپری می کنید اما در تشک خود خواب راحتی ندارید.

 

هنگام خرید تشک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کدام تشک بهتر است؟

 

در چه وضعیتی احساس راحتی می کنید؟
اگر متاهل هستید حتما با همسرتان برای خرید بهترین تشک به بازار بروید
قبل از آن که اقدام به خرید تشک کنید باید بدانید که نیاز شما در زمان خواب چیست؟
تشک های طبی و فنری متصل مناسب همه افراد می باشد ولی انتخاب و راحتی آن بستگی به وزن افراد دارد
تشک های طبی بیشتر مناسب افرادی می باشند که عادت به این نوع تشک دارند و یا بخاطر توصیه پزشک مجبور به استفاده از آن می باشند.
تشک های فنری منفصل مناسب افرادی می باشد که عادت به استفاده از تشک های نرم دارند و میخواهند تمام سطح بدن خود توسط تشک پوشش داده شود.
تشک های هوشمند مانند بالشت های طبی حالت بدن شما را می گیرند و فاقد فنریت می باشد این نوع تشک در کشور آمریکا و کشورهای اروپایی بسیار پرطرفدار است.
تشک در همان یک ماه اول خودش را نشان می دهد پس بهتر است تشکی را خریداری کنید که به شرکت آن از نظر گارانتی و خدمات پس از فروش اعتماد داشته باشید

 

انواع تشک میترا موجود در بازار

 

تشک فنری: تشک های فنری برای افراد کم سن و سال و با وزن کم طراحی گردیده اند.
تشک طبی و فنری: این تشک ها از اانواع بهترین تشک است که می‌تواند انتخابی ایده آل برای تمامی افراد باشد.
تشک طبی: این تشک ها فاقد فنر بوده و دارای خاصیت طبی برای افراد می باشند.
تشک فنری منفصل یا پاکتی : فنرها بصورت تکی عمل می کنند و فشار از نقطه ای به نقطه ای دیگر منتقل نمی شود.
تشک مموری فوم: حالت بدن شما را بخود می گیرد و شما در تشک فرو می روید.

 

سایر نکاتی که باید در انتخاب بهترین تشک به آنها توجه کنید:

نکات هنگام خرید تشک
در صورت امکان از پد ضدآب استفاده کنید.
از تشک های یونولیتی و پلی فوم به هیچ وجه استفاده ننمایید.
از خرید تشک های بی نام و نشان و بدون گارانتی خودداری کنید.
برای تمیز کردن تشک از دستمال خیس و سشوار استفاده نمایید.
با خوابیدن و دست زدن چند دقیقه ای بر روی تشک نمی توان به کیفیت آن پی برد.
هرقدر وزن شما بیشتر باشد به تشکی با تراکم فنربندی بالاتر و همچنین ضخیم تر نیاز دارید.
اگر قرار است تشک دو نفره بخرید حتما به اندازه آن توجه کنید و هرگز از دو عدد تشک یک نفره به جای تشک دو نفره استفاده نکنید.

 

 

چه عواملی بر روی قیمت یک تشک تأثیر می گذارد؟

افراد معمولا علاوه بر مارک تشک در مورد قیمت آن هم پرس و جو می کنند، بدون آنکه شناخت درستی از عوامل موثر بر روی قیمت تشک داشته باشند.

قیمت بهترین تشک با موارد و ویژگی هایی همچون عوامل زیر تعیین می شود:

طبی، فنری و نوع فنر ( منفصل و متصل)
ارتفاع تشک
الیاف استفاده شده ( الیاف ضد حساسیت با خاصیت ارتجاعی باعث بالا رفتن قیمت می شود)
نوع محافظ اسکلت
کودک، نوجوان، یک نفره یا دو نفره
جنس پارچه رویی (ضد حریق، ضد آب، ضد نفوذ حشرات)
نوع اسفنج به کار رفته
عرض تشک
وجود پد های محافظ

 

نتیجه گیری

 هموطنان عزیز از این پس می توانند محصولات خود شامل ( تشک طبی، تشک طبی و فنری، تشک فنر منفصل، تشک مموری فوم هوشمند ) را از نمایندگی های مجاز شهر خودشان مشاهده و خریداری نمایند. شما می توانید با مراجعه به نمایندگی های مجاز تشک میترا در شهر خود اقدام به خرید تشک با کیفیت مرغوب و ارزان نمایید.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید بهترین تشک و باکس حتما به نمایندگی های تشک میترا در شهرتان مراجعه کرده و یا از افرادی که قبلا اقدام به خرید محصولات ما نموده اند مشورت کرده تا از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کرده و بعد اقدام به خرید تشک کنید.