اگر شما هم به فکر راه اندازی یک آرایشگاه هستید، احتمالا در اولین مرحله به فکر خرید لوازم و تجهیزات آریشگاهی هستید. اگر شما می خواهید، این کار را انجام دهید، نیاز دارید که به موارد زیادی توجه کنید چرا که تجهیزات آرایشگاهی در دید اکثر مشتریان شما بسیار مهم است و حتی می تواند باعث موفقیت شما بشود. اگر دوست دارید که حرفه ای به نظر برسید، باید حرفه ای هم خرید کنید!

همانطور که می دانید هر نوع کسب و کار یا بیزینسی تجهیزات و وسایل خاص خود را دارد که کاملا طبیعی است، اما مسائل مربوط به آرایشگری شاید کمی پیچیده تر به نظر برسد که احتمالا خودتان از پس آن برنیایید. برای این کار بهترین روش این است که در مورد مسائل مالی و حقوقی با یک وکیل و یک حسابدار حرفه ای صحبت کنید و یا آن ها را برای مدتی استخدام کنید. این کار به شما کمک می کند که چالش های مسیر جلوی خود را هموار کنید و از آن ها عبور کنید.

امروز با ما همراه باشید چرا که در ادامه بصورت کامل و جامع در مورد راهنمای خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی صحبت می کنیم تا یک خرید مطمئن و عالی داشته باشید که موفقیت شما را تضمین کند.

همه چیز را با هدف خود بسنجید!

آیا هدف شما موفقیت و کسب درآمد از شغل آرایشگری است؟ قبل از هر اقدام و فعالیتی در زمینه خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی بهتر است بدانید که آیا هر وسیله ای که انتخاب می کنید برای کسب و کار یا بیزینس شما مناسب است؟ آیا شما را به هدف می رساند؟ خرید آن برای شما چه منافعی دارد؟ معایب آن چیست؟ در این رابطه سعی کنید بصورت کامل و جامع به این سوالات پاسخ بدهید.

یکی از راهکارهایی که برای خرید ارزان تر بوجود آمده است، خرید تجهیزات آرایشگاهی بصورت دست دوم یا استوک است که خیلی بهداشتی و مقرون بصرفه بنظر نمی رسد! بله درست خواندید! مقرون بصرفه نیست چرا که وسایلی که مدت زمان زیادی از آن ها استفاده شده است، دیگر برای شما کارایی زیادی ندارند و شما باید هزینه های تعمیر و سرویس آن ها را بپردازید در حالی که وسایل نو آماده به کار هستند و مدت زمان طولانی برای شما کار می کنند؟

در خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی این مورد را جدی بگیرید

گول قیمت پایین کالاهای بی مارک و نشان را نخورید! خیلی از کالاهایی که تولید آن ها به دلیل عدم کارایی منسوخ شده است، قیمت پایینی دارند! همچنین در بازار کالاهای فیک و تقلبی زیادی وجود دارند که با قیمت های بسیار پایین فروخته می شوند. مشکل این موضوع در کیفیت پایین و کارایی کم آن هاست. همچنین ممکن است مشتریان شما را دلسرد کند که اصلاح سر و صورت آن ها با چه مواردی انجام می شود!

در هنگام خرید تجهیزات آرایشگاهی لازم است که در مورد وضعیت ظاهری اولیه تجهیزات و لوازم، میزان کاربرد و کارایی آن ها، تناسب آن ها با هدف خود و … توجه بسیار ویژه ای داشته باشید. شما می توانید با بررسی کردن محیط اطراف و سایت های معتبر در این زمینه کالاهای مورد نیاز خود را پیدا و خریداری کنید.

در خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی این مورد را جدی بگیرید

 

آیا می توان تجهیزات و لوازم آرایشگاهی را اجاره کرد؟

اگر شما تصمیم گرفته اید که در آرایشگاهی کار کنید و برای آن به صاحب مغازه اجاره بپردازید، باید بدانید که آیا تجهیزات آرایشگاهی را می توان اجاره داد؟ آیا در این رابطه حکم قانونی وجود دارد؟ در صورت بروز مشکل چکاری باید انجام داد؟

اگر قصد دارید که در یک آرایشگاه کار کنید، حتما با صاحب آرایشگاه در ابتدا در مورد اجاره و مقدار آن صحبت کنید. از او در مورد امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد، کامل صحبت کنید؟ هر چیزی را که لازم است در مورد اجاره خود بدانید را به راحتی بپرسید چرا که قبل از شروع هر کسب و کاری داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می تواند راهگشا باشد.

شما نمی توانید قرارداد ببندید و تعهدهایی که باید را برای پرداخت نداشته باشید. هرچقدر در این زمینه شفاف تر عمل کنید، بعد از اتمام این موضوع راحت تر و شاد تر خواهید بود. همچنین بهتر است قبل از امضای هر قراردادی با یک وکیل یا مشاور حقوقی در این رابطه مشورت کنید و نظر آن ها را هم بپرسید.

آیا می توان تجهیزات و لوازم آرایشگاهی را اجاره کرد؟

مشاوره قبل از خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی

شما باید بدانید که تجهیزاتی که قصد خرید آن ها را دارید آیا برای شما و هدفی که دارید، کاربردی هستند یا نه؟ احتمالا خودتان بدون تجربه قبلی نمی توانید به این سوال پاسخ دهید، نگران نباشید! راینا مارکت با کارشناسان و مشاوره حرفه ای که دارد، قبل از خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی به شما کمک می کند که خرید بسیار بصرفه و خوبی را تجربه کنید.

مشاوره قبل از خرید به شما کمک می کند که با قیمت کمتر تجهیزات بهتر و مفیدتری را خرید کنید. اندازه ی فضا و بودجه ی شما از جمله مهم ترین مواردی است که مشاوران راینا مارکت آن ها را در نظر می گیرند و بعد از آن به شما کمک می کنند که تجهیزات مورد نیاز خود را به راحتی و در کمتر از چند دقیقه خریداری کنید.

صندلی آرایشگاهی، مهم ترین لوازم و تجهیزات آرایشگاهی

مهم ترین وسیله ای که در هر آرایشگاه باید وجود داشته باشد، صندلی آرایشگاهی است! برای خرید این وسیله چهار معیار مهم را باید در ذهن خود در نظر داشته باشید. صندلی آرایشگاهی واقعا مهم ترین لوازم آرایشی مردانه و زنانه و جز تجهیزات آرایشگاهی است، پس حتما این موارد را قبل از خرید آن بکار ببندید:

کیفیت متریال استفاده شده در رویه ی صندلی آرایشگاهی

اگر سالن زیبایی می خواهید، ابتدا باید صندلی های زیبایی بخرید. صندلی های زیبا از متریال با کیفیت و عالی تشکیل شده اند که برای شما زیبایی را به آرایشگاه شما به ارمغان می آورند. هر چقدر که اسباب و اثاث سالن شما زیباتر باشد، زیبایی سالن شما هم به مراتب بیشتر خواهد بود.

بهتر است در این زمینه صرفه جویی را کنار بگذارید و بهترین صندلی آرایشگاهی که می توانید را خریداری کنید. متاسفان برخی از افراد با خرید صندلی های ارزان و بی کیفیت، اعتبار خود را زیر سوال می برند بصورتی که اصلا نمی توان این کار را صحیح شمرد. هر چقدر که صندلی های شما تمیز تر و با کیفیت تر باشند، ظاهر سالن شما بهتر خواهد بود و مشتریان احساس بهتری خواهند داشت/

اگر فکر می کنید که باید چه نوع جنسی را برای رویه ی صندلی انتخاب کنید، باید بدانید که چرم مصنوعی که کیفیت بالایی داشته باشد، بهترین گزینه ای است که می توانید آن را قبل از خرید خود انتخاب کنید. چرم مصنوعی با کیفیت جزو محبوب ترین رویه های استفاده شده در صندلی های آرایشگاهی با کیفیت است.

کیفیت متریال استفاده شده در رویه ی صندلی آرایشگاهی

بدنه صندلی و توجه به آن

بعد از چک کردن جنس رویه صندلی بهتر است که به بدنه و قاب آن هم توجه کافی داشته باشید چرا که در دوام صندلی شما تاثیرگذار است. صندلی های ارزان قیمت که در ظاهر فقط بصرفه به نظر می رسند از پلاستیک برای بدنه خود استفاده می کنند در حالی که جنس صندلی های خوب و با دوام از فلز است.

خرید صندلی های فلزی ممکن است که در ظاهر برای شما هزینه بیشتری داشته باشد، اما باید بدانید که این مدل از صندلی می تواند وزن و بار بیشتری را تحمل کند و مدت زمان بیشتری کارایی و کاربرد داشته باشد. همچنین صندلی های آرایشگاهی که قاب فلزی دارند، معمولا چرخ هایی نیز دارند که برای حمل و نقل آن ها مناسب است.

اگر صندلی آرایشگاهی چرخ دار خریداری کرده اید، باید بدانید که بهتر است در هنگام کار چرخ های صندلی را قغل کنید تا حرکت نکند. در صورت حرکت ممکن است که باعث ایجاد مشکل شود. خیلی از آرایشگرهای حرفه ای ترجیح می دهند که صندلی های فلزی با پایه گرد یا مربع بگیرند که ثابت باشد.

سیستم تنظیم ارتفاع صندلی آرایشگاهی

سومین موردی که در خرید مهم ترین نوع لوازم و تجهیزات آرایشگاهی یعنی صندلی باید آن را در نظر بگیرید، سیستم تنظیم ارتفاع است! همین سیستم کوچک در هزینه های شما تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. اگر می خواهید بدانید که بهترین مکانیزم و سیستم تنظیم ارتفاع در صندلی های آرایشگاهی چیست، باید بدانید که صندلی هایی که جک پدالی یا گازی دارند، معمولا بهترین نوع مکانیزم و سیستم تنظیم ارتفاع را دارند.

این نوع از سیستم تنظیم ارتفاع به راحتی قابل استفاده است و کاربردی به نظر می رسد. البته سیستم های برقی هم برای تنظیم ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرند که قیمت های بسیار بالایی دارند که برای کسانی که بودجه ی کمی دارند، مناسب نیست. مکانیزم های تنظیم ارتفاع ابتدایی پدالی و گازی هزینه های کمتنری دارد و در صورت بروز مشکل در آن ها می توانید آن ها را به راحتی تعمیر یا تعویض کنید.

میزان زیبایی ظاهری صندلی آرایشگاهی

این موضوع کاملا به این بستگی دارد که صندلی آرایشگاهی خود را برای آرایشگاه مردانه یا زنانه می خواهید؟ به عنوان مثال اگر دوست دارید که صندلی برای آرایشگاه مردانه بخرید، اولین نکته که باید به آن توجه کنید این است که صندلی باید پشتی راحتی داشته باشد و طراحی آن با طراحی دیگر قسمت های سالن شما همخوانی داشته باشد.

همچنین اگر می خواهید صندلی آرایشگاهی برای آرایشگاه زنانه بخرید، بهتر است که از بین ده ها طیف رنگی که وجود دارد، متناسب ترین آن ها با سالن خود را پیدا و خریداری کنید. همچنین بهتر است اگر سالن بزرگی دارید، همه ی صندلی های آرایشگاه را از یک نو خریداری کنید.

چند نکته مهم قبل از اقدام برای خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی

کمی بالاتر در مورد تعیین بودجه صحبت کردیم، اما روش آن را برای شما بازگو نکردیم. تعیین بودجه دقیقا همان چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید چرا که تاثیر مستقیمی بر روی خرید لوازم و تجیهزات مورد نیاز شما می گذارد. بهتر است، انسان قبل از هر اقدامی تمامی جوانب آن را بسنجد و سنجیده عمل کند.

چند نکته مهم قبل از اقدام برای خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی

شاید می پرسید که بودجه ی شما برای چه چیزهایی باید هزینه شود؟  چکاری در این زمینه می توانید انجام دهید که بر روی کار شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت؟ در ادامه لیستی از هزینه های اولیه کسب و کار یا بیزینس آرایشگاهی را برای شما آماده کرده ایم. شما بعد از تعیین بودجه کلی و تعیین بودجه جزئی برای هر یک از این موارد قادر خواهید بود که مشخص کنید چه میزان بودجه برای خرید تجهیزات و لوازم آرایشگاه می توانید کنار بگذارید:

رهن و اجاره ی ملک سالن زیبایی

فضایی که می خواهید در آن کسب و کار خود را راه بیندازید، چه میزان هزینه رهن و اجاره دارد؟ کدام منطقه شهر را می توانید بر اساس بودجه ی خود انتخاب کنید؟

دکوراسیون سالن زیبایی

در هر جای شهر هم که سالن زیبایی داشته باشید، داشتن دکوراسیون زیبا می تواند به شما کمک کند که بیشتر بفروشید و بیش تر پول در بیاوردی. هزینه دکوراسون زیبایی سالن شما چثدر است؟

هزینه ساخت تابلو آرایشگاه

همه باید بدانند که اسم سلن شما چیست و شماره آن چند است؟ هزینه ساخت یک تابلوی زیبا برای مغازه شما چقدر است؟

هزینه دوربین مداربسته برای کنتزل ورودی ها

در برخی از رایشگاه های خاص زنانه بهتر است که از دوربین های مداربسته برای کنترل ورود و خروج به آرایشگاه استفاهد شود که معمولا هزینه بالایی هم دارد. این هزینه چقدر است و آیا لازم است که شما هم این کار را انجام دهید؟

هزینه خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی

بعد از تعیین بودجه برای موارد بالا بودجه ی باقی مانده را می توانید برای خرید لوازم و تجهیزات آرایشگاهی کنار بگذارید. تجهیزات مشترک بین آرایشگاه های مردانه و زنانه از جمله سشوار، صندلی، قیچی و …. حزو مواردی هستند که باید برای آن ها بودجه قابل قبولی تنظیم کنید چرا که خرید وسایل ارزان قیمت و بی کیفیت در کار شما تاثیر خواهد گذاشت و اعتبار شما را پیش مشتریانتان از بین می برد.

اگر شما هم در زمینه لوازم و تجهیزات آرایشگاهی تجربه ای دارید، می توانید با راینا در میان بگذارید.