مدت زمان مطالعه مقاله تخت باکس دار:12 دقیقه

تخت باکس دار نوعی دیگر از تخت از که دارای طراحی ساده و شیکی می باشد. فرم این تخت ها به گونه ای است که از دور به نظر می آید دو لایه تشک روی هم قرار گرفته است، اما این طور نیست. بلکه در لایه ی زیرین تشک، یک باکس قرار دارد که با بلند کردن تشک، می توان از آن برای قرار دادن وسایل استفاده کرد.

فهرست مطالب

مقدمه

در دنیای پر از تنش و هیاهوی امروز لذت بخش ترین تجربه ها غلطیدن روی تخت راحت  و استراحت روی تشک نرم و طبیعی است، آن هم هنگامی که خود را برای یک خواب شبانه آماده کرده اید. تاریخچه تختخواب به پیش از تاریخ به دو میلیون سال پیش، زمانی که گونه های متفاوتی از انسان ها وجود داشته اند میرسد. این بدان معناست که انسان از بدو تولد همیشه توجه خاصی به بستر خواب خود داشته است. خصوصیات تخت خوب شامل موارد زیر می باشد که در موارد زیر به آن اشاره شده است.

ارتفاع مناسب

سهولت در جابه جایی

پایه مستحکم

ابعاد استاندار

جنس تخت خوب

باکس نسل جدیدی از تخت خواب است که به خاطر ظاهر لوکسی که دارد، جای تخت خواب های قدیمی را گرفته است، این  تخت ها جلوه زیبا و بی نظیری به اتاق خواب می دهد. شما می توانید یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات را در فروشگاه آنلاین میترا مترس خریداری کنید. در این مقاله سعی بر این شده تا شما را با ویژگی های منحصر به فرد این تخت آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

باکس تخت خواب و انواع آن

تخت باکس دار

 

باکس نسل جدیدی از تخت خواب است که ظاهری لوکس و مدرن دارد و به تدریج جای تخت خواب های قدیمی را می گیرد. تخت باکس دار یکی از جدیدترین و به روز ترین تخت ها که از محبوبیت بیشتری در بین افراد پیدا کرده است. این مدل از تخت خواب ها که از ترکیب تخت خواب و تشک با روکشی از پارچه از جنس مخمل یا ژاکارد تشکیل شده اند جلوه زیبا و بی نظیری را به اتاق خواب شما می دهد. و از انواع مختلفی تشکیل شده اند که شامل:تخت های معمولی و جک دار  هستند که در موارد زیر به آن اشاره شده است.

باکس معمولی

باکس معمولی

 

بسیار شیک، مقاوم، سبک و به راحتی قابل حمل می باشد. این تخت ها  از قیمت مناسبی نسبت به تختخواب های معمولی برخوردار است.

باکس جک دار

باکس جک دار

 

باکس های جک دار شکل شمایلی به تخت های قدیمی دارند و به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از آن در اتاق خواب یک فضای مخفی برای قرار دادن وسایل خود خواهید داشت. شاید با خودتان فکر کنید که این کار را می‌توان به سادگی با اضافه کردن چند کشو در زیر تخت نیز انجام داد، ولی باید بگوییم که کشوهای زیر تخت، به اندازه کل فضای زیر تخت کاربردی نیستند. این تخت ها بسیار پر کاربرد و با رنگ های متنوعی وجود دارند.

تفاوت باکس با اسکلت چوبی و فلزی

باکس چوبی

 

تفاوت باکس اسکلت چوبی و فلزی در قیمت، وزن و دوام آنها است. باکس های چوبی ارزان تر و از دوام کمتری نسبت به باکس های فلزی برخوردار هستند. تخت های فلزی گران تر از تخت های چوبی هستند و بیشتر در هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه باکس های فلزی از وزن سبک تری برخوردار هستند بنابراین اگر قصد جابه جایی مرتب سرویس خواب خود را دارید باکس های فلزی بهترین گزینه می باشد.

مزایای تخت باکس دار

جابه جایی آسان تر

نصب راحت تر و ارتفاع بیشتر نسبت به تخت های معمولی

تنوع در رنگ بخاطر استفاده از پارچه

امکان جک دار کردن باکس ها و استفاده از فضای زیر آن برای قرار دادن وسایل

قیمت مناسب نسبت به تخت خواب

طول عمر این باکس ها معمولا بین 30 تا 40 درصد بیشتر از تخت های معمولی می باشد.

باکس ها دارای پایه های گردشی هستند که امکان جابه جایی آن راحتر است.

نکاتی که در هنگام خرید تخت باکس باید رعایت کنیم

ارتفاع استاندارد تخت خواب

ارتفاع استاندارد

 

ارتفاع تخت خواب شما تاثیر بسزایی در آرامش شما هنگام خواب دارد. ارتفاع تشک خود را در نظر بگیرید و مشخص کنید که می خواهید ارتفاع تخت بلندتر باشد یا از ارتفاع تشک، شما می توانید بنا به سلیقه خود ارتفاع یکسان یا متفاوتی برای تخت و تشک خود انتخاب کنید.

جنس تخت باکس

جنس تختخواب به قدری مهم و دارای اهمیت است که گاها بر ویژگی های دیگر مانند شکل ظاهری تاثیر می گذارد و در برخی موارد باعث می شود تا انتخاب افراد حتی فراتر از قیمتی باشد که برای یک تختخواب در نظر گرفته اند، اما در صورتی که این انتخاب به صورت هوشمندانه انجام شده باشد. تخت خواب با کس دار از جنس اسکلت آن فلزی و آهنی بوده که روی این اسکلت ها ورق های چوب ام دی اف به همراه اسنفج و پارچه قرار می گیرد.

انتخاب رنگ و شکل تخت

رنگ تخت

معمولا و در حالت عادی یک شخص آخرین محیطی که چشمانش بسته می‌شود و به خواب می‌رود، و اولین جایی که بعد از بیدار شدن از خواب مشاهده می‌کند، در کل فضای خانه و به صورت ریزبینانه‌تر، محیط اتاق خواب است. به همین منظور باید در نطر داشته باشیم که رنگ و شکل تخت، که انتخاب می کنیم با کلیت دکوراسیون اتاق خواب شما هماهنگی داشته باشد.

اندازه تخت خواب

اکثر افراد تنها به زیبایی و راحتی تخت خواب توجه می کنند در صورتی که ارتفاع آن می تواند اثر زیادی بر سلامتی فرد داشته باشد و اگر شما دچار کمر درد یا مشکلات مربوط به آن هستید، باید بیشتر دقت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کاربردها و ویژگی های تخت باکس دار آشنا کنیم. و دانستیم که داشتن تخت خوابی مناسب و استاندارد میتواند تاثیر زیادی در راحتی خواب ما داشته باشد. این تخت ها ظاهری لوکس و مدرنی دارد و به تدریج جای تخت خواب های قدیمی را گرفته است. این محصول از محبوبیت خاصی در بین افراد پیدا کرده است. این مدل از تخت خواب ها که از ترکیب تخت خواب و تشک با روکشی از پارچه درست می شود جلوه زیبا و بی نظیری را به اتاق خواب شما می دهد.

اتاق خواب آخرین مکانی است که پس از سپری کردن یک روز کاری جهت استراحت، آرامش و خواب به آن مراجعه می کنیم. پس سعی کنیم از تخت های استاندارد برای اتاق خواب خود استفاده کنیم. تخت باکس دار از از ترکیب تخت خواب و تشک با روکشی از پارچه درست شده است و جلوه زیبا و بی نظیری را به اتاق خواب شما می دهد.