مدت زمان مطالعه مقاله خرید خوشخواب طبی : 9 دقیقه


تشک یکی از مهم‌ترین ملزومات خواب است و به بهبود سلامت جسم و روح کمک زیادی می‌کند. درصورتی‌که خواب راحتی نداشته و از تشک مناسب استفاده نکنید، علاوه بر ابتلا به انواع امراض استخوانی، دارای ناراحتی‌های روحی نیز خواهید شد زیرا بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها ناشی از نداشتن آرامش در خواب است. همان‌طور که خداوند هم فرموده‌اند: شب را برای شما محل آرامش قرار داده‌ایم. درصورتی‌که نتوانیم به‌درستی از آرامش شب استفاده کنیم، مشکلات مختلف نمایان خواهند شد؛ با این مقدمه به بررسی خرید خوشخواب طبی می‌پردازیم.

 

مقدمه

تشک یکی از مهم‌ترین ملزومات خواب است و به بهبود سلامت جسم و روح کمک زیادی می‌کند. در صورتی‌ که خواب راحتی نداشته و از تشک مناسب استفاده نکنید، علاوه بر ابتلا به انواع امراض استخوانی، دارای ناراحتی‌های روحی نیز خواهید شد زیرا بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها ناشی از نداشتن آرامش در خواب است. همان‌طور که خداوند هم فرموده‌اند: شب را برای شما محل آرامش قرار داده‌ایم. درصورتی‌ که نتوانیم به ‌درستی از آرامش شب استفاده کنیم، مشکلات مختلف نمایان خواهند شد؛ با این مقدمه به بررسی خرید خوشخواب طبی می‌پردازیم.

خرید تخت و خوشخواب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تازه عروسان و همچنین افرادی است که قصد دارند تشک خود را عوض کنند. متأسفانه برخی از افراد تنها بعد مالی موضوع را در اولویت دانسته و تنها به دنبال تشک ارزان هستند اما باید توجه داشت که نباید کیفیت را فدای قیمت کرد؛ در غیر این صورت کم‌کاری در پرداخت وجه معقول برای خرید خوشخواب، به هزینه برای ویزیت پزشک ارتوپد خواهد انجامید. دیسک کمر یکی از رایج‌ترین بیماری‌های به وجود آمده ناشی از اشتباه در استفاده از تشک خوش‌خواب است به همین دلیل است که در ادامه شما را با مهم‌ترین نکات در خصوص خرید خوشخواب طبی آشنا خواهیم کرد.

 

آشنایی با انواع خوشخواب طبی و فنری

انواع تشک خوشخواب طبی

تنوع بالای تشک خوشخواب موجب شده است تا افراد با سردرگمی زیادی روبرو شوند. بسیاری از افراد اطلاعات جامعی در این زمینه نداشته و به همین دلیل نیز تشک نامناسب با آناتومی بدن خود را خریداری می‌کنند. بهتر است قبل از خرید تشک جدید، با انواع تشک‌های موجود در بازار آشنا شوید:

 

تشک فنری پاکت اسپرینگ

این نوع تشک که به تشک فنری منفصل نیز معروف است، از سیم‌ پیچ‌هایی درون پاکت‌های جدا و در کنار هم قرارگرفته، تشکیل‌شده است. انفصال فنرها یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تشک مناسب بوده به‌طوری‌که آسیب به هریک از فنرهای تشک، به دیگری سرایت نمی‌کند. شاید سروصدای تشک‌های قبلی‌تان شما را کلافه کرده باشد، شما می‌توانید با خرید تشک فنری پاکت اسپرینگ از شر صداهای مزاحم خلاص شوید زیرا جدا بودن فنر این تشک، از اصطکاک جلوگیری کرده و درنهایت به کم شدن صدای و جلوگیری از آسیب به ستون فقرات خواهد انجامید.

اگر تازه عروس‌اید و قصد خرید خوشخواب طبی را دارید می‌توانید با خرید تشک فنری منفصل، آرامش را برای خود و همسرتان به ارمغان آورید زیرا این نوع خوشخواب‌ها حالت ارتجاعی ناشی از غلت زدن را به نفر دیگر منتقل نخواهد کرد. ازجمله دیگر مزایای خرید تشک پاکت اسپرینگ، آنتی باکتریال بودن آن است. همچنین به دلیل سطح صاف و بدون شیب و ارتجاع خوشخواب، تشکی مناسب و طبی به شمار می‌آید.

 

تشک فنر متصل

تشک‌های فنری متصل را می‌توان قدیمی‌ترین نوع خوشخواب دانست به‌طوری‌که برخی از افراد آن را به تشک طبی می‌شناسند. اما باید توجه داشت که این نوع خوشخواب تنها برای کودکان و افراد بدون عارضه جسمی و استخوانی مناسب و لذت‌بخش بوده و برای سایر افراد دارای معایب زیادی است. ازجمله معایب و مضرات استفاده از این نوع خوشخواب پخش شدن فشار وزن کاربر در کل تخت است؛ به‌طور واضح‌تر درصورتی‌که کاربری با وزن بالا از خوشخواب فنری متصل استفاده کند، کل تخت به دلیل وزن بالای فرد دچار فرورفتگی خواهد شد و اگر فرد دیگری قصد خوابیدن بر روی خوشخواب را داشته باشد، با دردهای استخوانی روبرو خواهد شد.

همچنین یکی دیگر از مشکلات خوشخواب فنری متصل، فرورفتن تشک در قسمت باسن و شانه به دلیل وزن کاربر است که منجر به خالی شدن فضای زیر کمر و ستون مهره‌ها خواهد شد؛ باید توجه داشت که این مسئله در درازمدت به دیسک کمر ختم می‌شود. متأسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که به هراندازه که خاصیت ارتجاعی تشک بیشتر باشد، خوشخواب کیفیت بهتری خواهد داشت؛ به همین دلیل است که آگاهی از انواع تشک‌ها می‌تواند به خرید خوشخواب طبی مناسب بیانجامد.

 

تشک مموری فوم

تشک‌های مموری فوم تشک‌هایی هستند که به‌تناسب فشار و حرارت دریافتی ناشی از وزن، شکل عضلات و حرارت بدن کاربر تغییر شکل می‌دهند. این تشک با قابلیت بالای خود می‌تواند به خون‌رسانی بهتر به اندام‌ها، سلامت ستون مهره‌ها و کمر و همچنین جلوگیری از بروز دردهای عضلانی کمک کند. یکی دیگر از مزیت‌های خرید تشک مموری فوم، این است که فشار ناشی از غلت زدن را همانند خوشخواب فنر منفصل به فرد دیگر منتقل نمی‌کند؛ درنتیجه اگر قصد خرید خوشخواب طبی دونفره از سایت میترامترس را دارید می‌توانید از تشک‌ طبی  استفاده کنید.

 

تشک لاتکس

خوشخواب لاتکس نیز همانند خوشخواب‌های مموری فوم و فنر منفصل، فشار ناشی از غلت زدن را منتقل نمی‌کند و کاملاً مناسب برای تخت‌های دونفره است. همچنین این نوع خوشخواب شبیه به تشک‌های مموری فوم بوده و از انعطاف زیادی برخوردار است. تشک لاتکس نیز به دلیل پشتیبانی از قسمت‌های مختلف بدن، می‌تواند جز گزینه‌های خرید خوشخواب طبی قرار گیرد. بااین‌حال هنوز هم خرید خوشخواب طبی فنر منفصل به دلیل قیمت مناسب آن توصیه می‌شود.

 

با خرید خوشخواب طبی سلامت ستون مهره‌هایتان را تضمین کنید

با خرید خوشخواب طبی سلامت ستون مهره‌هایتان را تضمین کنید

تشک مناسب تشکی است که گودی کمر شما را پوشانده و فاصله میان مهره‌هایتان را در بهترین حالت قرار دهد به همین دلیل نیز خرید خوشخواب طبی، انعطاف‌ناپذیر و سفت اهمیت زیادی دارد. باید توجه داشت که طول تخت باید حدود 15 سانتی‌متر بیشتر از قد کاربر باشد تا بتواند سلامت ستون فقرات فرد را تضمین کند.

بهتر است قبل از خرید خوشخواب طبی، آن را امتحان کنید. بر روی تشک دراز کشیده و به پشت بخوابید. درصورتی‌که توانستید دست خود را از گودی کمرتان عبور دهید، خوشخواب خریداری‌شده طبی و مناسب است اما اگر دست شما از گودی کمرتان عبور نکرد، تشک خریداری‌شده در درازمدت موجب بروز دیسک کمر خواهد شد.

 

 

سخن پایانی

همان‌طور که بیان شد خرید خوشخواب طبی با قیمت مناسب برای بسیاری از افراد مهم است. به‌طورکلی خوشخوابی استاندارد تلقی می‌شود که استحکام و مقاومت مناسبی داشته باشد، نوع دوخت تشک، پارچه استفاده‌شده در خوشخواب، بسته‌بندی تشک و همچنین متریال درون خوشخواب همگی بر قیمت و کیفیت آن تأثیرگذارند. شما می‌توانید انواع خوشخواب‌ها را با قیمت های مختلف از سایت میترامترس خریداری کنید. کافی است به بودجه‌تان نگاهی کرده و با مقایسه برندهای موجود، بهترین انتخاب را داشته باشید.