بهترین تشک طبی برای دیسک کمر با پارامترهای مختلفی تعیین میشود و همچنین میدانیم تشک مناسب در سلامتی افراد نقش بسزایی دارد، با توجه به اینکه ما ساعات زیادی را بر روی تشک و در خواب می‌گذرانیم، استاندارد بودن تشک بسیار مهم است. اگر هم از مشکلات و بیماری هایی مانند دیسک کمر رنج می‌برد، باید از یک تشک طبی مناسب دیسک کمر استفاده نمایید.

با توجه به اینکه ما یک سوم از عمر خود را در خواب می گذرانیم، پس باید شرایط مناسبی برای استراحت کردن داشته باشیم بنابراین استفاده یک تشک خوب که از به وجود آمدن مشکلات دیگری جلوگیری نماید، ضروری است. وبسایت میترامترس در این مطلب قصد دارد به بررسی تشک طبی برای دیسک کمر بپردازد.

 

 

منظور از دیسک کمر چیست ؟

یکی از شایع ترین بیماری در افراد دیسک کمر است با گسترش فناوری وکم تحرکی در افراد و نشستن زیاد و ایستادن طولانی مدت باعث ضعف در عضلات به ویژه در اطراف کمر شده و بر سلامت فرد تاثیر زیادی می گذارد . اکثر افراد در طول عمر خود دچار کمر درد می شوند اما می توان برای پیشگیری از کمر درد و فرسایش دیسک ها اقداماتی انجام داد.

مهره‌هایی که در  ستون مهر ها در ناحیه کمر وجود دارند، بر روی دیسک های اسفنجی بالش مانند، قرار گرفته است. هنگامی که این دیسک ها سالم باشند، می‌توانند به عنوان جذب کننده شوک برای ستون مهره های عمل کرده و انعطاف پذیری ستون مهره های را امکان پذیر می‌کنند. اما ممکن است که دیسک آسیب که به دیسک آسیب برسد، در این حالت دیسک ها ممکن است متورم یا باز شوند. در اصطلاح پزشکی به این حالت فتق دیسک گفته می‌شود.

تشک طبی مناسب برای دیسک کمر

زمانی که دیسک دارای فتق، باعث وارد شدن فشار بر ریشه اعصاب می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد درد شدید، بی حسی و ضعف در نواحی خاص بدن شود که ریشه عصب از آنها عبور می‌کند. به عنوان مثال فتق دیسک در قسمت پایین کمر می‌تواند باعث ایجاد درد و بی حسی در ناحیه لگن شود و تا پایین را نیز تحت تاثیر خود قارا دهد. در اصطلاح به این مشکل سیاتیک می‌گویند. سیاتیک رایج ترین علامت تشکیل فتق دیسک در ناحیه پایین کمر است.

در هنگامی که چنین مشکلاتی رخ می‌دهد، موقع خواب ممکن است احساس درد شدید و بی خوابی بکنید. در چنین شرایطی باید به سراغ انتخاب تشک طبی برای دیسک کمر بروید. این تشک ها باعث راحتی خواب برای افراد دارای دیسک کمر می‌شود و  تاثیر بر روند درمان این بیماری دارد.

 

علائم دیسک کمر

  • درد کمر
  • گرفتگی عضلات ( اسپاسم )
  • عصب پا از کار می افتد و سبب بی حسی پا می شود و پا حالت افتادگی ایجاد می کند .
  • در مرحله پشرفته این بیماری فرد کنترل ادرار و مدفوع خود را از دست می دهد .

پزشک برای تشخیص فتق دیسک کمر از معاینه بدنی ، آزمایشات تصویر برداری و تست های الکتریکی استفاده می کند و در صورتی که دیسک کمر تایید شد با فیزیوتراپی ، دارو های شل کننده عضلات ، تزریق کورتون و دارو های ضد درد و التهاب آن را کنترل می کند و به شما استراحت نسبی را در پیشنهاد کرده و به شما توصیه می شود تا از استراحت مطلق جلوگیری کنید تا ضعف در عضلات شما مانع از راه رفتن شما نشود و همچنین از ورزش های سنگین مانند کوه نوردی و رانندگی پرهیز کنید و همچنین آب درمانی و استخر یکی از راه های درمان کمر درد و درد های اسکلتی عضلانی می باشد .

بلند کردن اجسام سنگین: گاهی افراد اقدام به جابه جایی و بلند کردن اجسام سنگین می کنند که درد کمر و دیسک را برای خود به همراه دارد.

عدم توجه کافی به خوشخواب: اکثر مردم فکر می کنند خوابیدن بر روی زمین و تشک های سفت برای سلامت بدنشان هیچ مشکلی را به همراه ندارد و برای کمردرد مفید است، اما اینطور نیست علاج کار استفاده از بهترین تشک طبی مناسب و هماهنگ بدن است.

نشستن طولانی مدت: به ستون فقرات آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌ کند، یکی از دردهایی که امروزه بسیاری با آن درگیر هستند،کمر درد و دردهای ناشی از ساییدگی غضروف مهره‌های کمر است که سبب ایجاد دیسک کمر می شود.

توجه: یکی از مهمترین راه‌های کاهش کمردرد و درد‌های ناشی از دیسک کمر استفاده از تشک خوشخواب استاندارد است.

اولین قدم برای همه افرادی که مبتلا به کمردرد هستند، مشاور با پزشک برای انجام معاینات و آزمایشات لازم، تشخیص بیماری و تنظیم برنامه درمان است.

 

انتخاب تشک مناسب کمردرد

انتخاب تشک مناسب کمردرد

برای انتخاب تشک خوشخواب در راستای رفع کمردرد و دیسک کمر نکات مهم بسیاری وجود دارد که مجموعه میترامترس به آن ها اشاره میکند. امید است با به کار بستن این نکات و استفاده از تشک خوشخواب مناسب بتوانید بر دردهای خود فائق آیید.

 

تشک استاندارد

در خرید تشک برای کمردرد حتما از تشک‌های استاندارد استفاده نمایید. اینگونه تشک‌ها حداقل استانداردها را برای آسیب نرساندن به بدن شما دارا می‌باشند. استاندارد بودن تشک مانع از خرید تشک تقلبی می‌شود که ممکن است آسیب‌های جدی تری را به بدن شما وارد نماید.

 

نرمی و سفتی تشک

متخصصان ارتوپد برای رفع دردهای کمر استفاده از تشک‌های طبی اسفنجی را که دارای خاصیت ارتجاعی هستند پیشنهاد می‌کنند. بهتر است در هنگام انتخاب تشک از سفتی و نرمی‌ تشک کاملا مطمئن شوید تشک آنقدر سفت نیست که باعث خشکی بدن شود و یا آنقدر نرم نیست که باعث ایجاد فشار در نقاط اتکای بدن گردد. تشک‌های طبی فنری که آمیخته ای از فنر و اسفنج هستند بهترین گزینه برای اینگونه تشک‌ها هستند.

 

ابعاد و ارتفاع مناسب تشک

در هنگام خرید به ارتفاع تشک توجه داشته باشید  تشک‌هایی که ضخامت آنها کمتر است سفت تر هستند و از انعطاف پذیری کمتری برخوردارند. اینگونه تشک‌ها می توانند باعث تشدید درد در بدن شما گردند. تشک به لحاظ ابعاد نیز باید متناسب با بدن شما باشد در غیر اینصورت حرکات شما را در هنگام خواب محدود می‌نماید و باعث آشفتگی خواب شما خواهند شد.

اگر از کمر درد رنج می‌برید همین امروز با مشاوران میترامترس تماس بگیرید و با انتخاب بهترین نوع تشک خوشخواب به دردهای خود پایان دهید.

مشاوره رایگان میترامترس برای انتخاب تشک مناسب

توجه : طبق گفته بنیاد ملی خواب، افرادی که دچار مشکلات عضلانی هستند، حدود 42 دقیقه خواب کمتری در شب دارند.

 

ویژگی های بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

درد کمر یکی از شایع ترین و رنج آورترین نوع درد در میان افراد است که ربطی به سن و سال و جنس افراد ندارد. این گونه دردها ناشی از بلند کردن اجسام سنگین یا باقی ماندن طولانی بدن در یک حالت غیر استاندارد می‌باشد. یکی از راه‌های رفع این گونه دردها استفاده از تشک‌های مناسبی که سفتی انعطاف پذیری دارند می‌باشد.

بهترین نوع تشک برای این گونه دردها تشک خوشخواب می‌باشد که انواع مختلفی دارد مانند تشک طبی، تشک طبی فنری یا تشک‌های گران تری مانند تشک‌های مموری فوم هستند که دردهای ستون فقرات را با ایجاد یک بستر مناسب کم میکنند و حتی گاهی باعث درمان نیز می شوند. در نتیجه اگر مدت زیادیست که دچار کمردرد هستید بهتر است تشک‌های قدیمی خود را کنار بگذارید و برای درمان و تسکین دردهای خود قدمی اساسی بردارید. خرید تشک خوشخواب طبی یا خرید تشک خوشخواب طبی فنری  ازسایت mitramattress.com می‌تواند بهترین راه برای کاهش دردهای شما باشد.

 

برند معتبر

برای خرید بهترین تشک طبی سعی کنید از برندهای شناخته شده و معتبری چون میترامترس، تشک خود را خریداری کنید، در واقع تشک هایی که دارای استاندارد های معتبر داخلی و خارجی و دارای فنر بندی استاندارد هستند و همچنین دارای ضمانت واقعی باشند؛ نگرانی بابت آسیب های احتمالی تشک خود نداشته و با خیال راحت نهایت استفاده را از محصول خود ببرید.

میترامترس بهترین مارک تشک طبی برای دیسک کمر است که می‌توانید با مراجعه به سایت میترامترس، از انواع تشک طبی و تشک مناسب برای دیسک کمر بازدید نمایید.

 

تشک نرم یا سفت، کدام مناسب تر است؟

با توجه به تحقیقاتی که که در این مورد انجام شد، از کسانی که دچار کمر درد بودند، تقاضا شد روی تشک‌های مختلف بخوابند و نتیجه را اعلام کنند.

بنابراین اگر تشکی که در آن استراحت می کنید، آن قدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود و یا آنقدر نرم باشد که کمر بیش از اندازه انحنا پیدا کند، فرد دچار کمر درد می شود. پس، هنگام خرید تشک، نبوده و پیشنهاد می‌شود روی تشکخیلی نرم استراحت نکنید.

اما اگر پزشک استفاده از تشک دیگری را پیشنهاد می‌کند، باید با توجه به نظر او برای خرید تشک اقدام کنید.

 

انواع مدل های تشک طبی مناسب دیسک کمر

انواع مدل های تشک طبی مناسب دیسک کمر

تشک طبی اسفنجی

تشک طبی اسفنجی بدون فنر و سفت است و دارای خواص درمانی است. با این حال تنوع این نوع تشک ها بسیار زیاد است و شامل موارد مختلفی می‌شود.

عدم داشتن فنر در تشک ها معمولا نخستین موردی است که در مورد تشک های طبی به آن اشاره می‌شود. ساختار درونی این تشک ها اسفنجی، یونولیتی و یا تهیه شده از فوم است. درجه کیفیت تشک های طبی اسفنجی به میزان یه کار رفتن این مواد در آن است.

 

تشک طبی فنری

این مدل تشک ها از لحاظ داشتن فنربندی لایه های اسفنجی دارای سفتی متعادل تری نسبت به تشک های طبی اسفنجی هستند؛ استاندارد تر هستند. این نوع تشک ها برای دیسک کمر مناسب هستند و یک سر و گردن از تشک های طبی اسفنجی بالاتر هستند.

 

تشک فنری متصل

تشکی است که اسکلت کلی تشک به صورت یک تکه و فنر های آن به یکدیگر متصل است؛ تشک های فنری متصل سفت تر از تشک های فنری منفصل می باشند.

تشک فنری متصل از پر مصرف ترین تشک های فنری می‌باشد. این مدل تشک ها زا فنر های کربنی تولید می‌شود که در سرتاسر تشک خوشخواب به صورت شبکه ای به هم گره خورده اند. در این چنین تشک ها یک میله مرزی طراحی شده است که وظیفه آن حفظ حالت تشک است.

 

تشک فنری منفصل

این نوع تشک ها با فنر های منفصل پشتیبانی بیشتری به فه فنر های متصل فراهم می‌کند. فنرهای جدا از هم در پاکت هایی کوچک مختص به خود قرار می‌گیرد و بطور جدا و مستقل از یکدیگر کار می‌کند. تعداد فنر هایی که در این نوع تشک ها به کار رفته اند می‌تواند بین 600 تا 5000 فنر باشد. این را به خاطر بسپارید که هرچه تعداد فنر ها بیشتر باشد، پشتیبانی بهتری فراهم می‌شود.از منفعت تشک فنری شکل گرفتن سطح تشک با قوس بدن است، و همچنین در تشک های دونفره به دلیل جدا بودن بافت فنرها در صورت تکان خوردن طرف اول، طرف دیگر دارای حرکت و تکان کمتری می شود.

 

تشک مموری فوم دار

مدرن ترین نوع تشک طبی، تشک های مموری فوم دار  هستند . مموری فوم، مواد انعطاف پذیری هستند که به فشار و حرارت دریافتی حساس بوده و به تناسب آن تغییر شکل می دهند. با این توضیح می توانید متوجه شوید که این نوع تشک ها با توجه به وزن، حرارت بدن و شکل عضلات کاربران، عملکرد کاملاً متفاوتی خواهند داشت.

در توصیف این نوع از تشک ها باید گفت که اگر دست خود را در یک قسمت خاصی از تشک فشار دهید و بعد بردارید خواهید دید که تشک شکل دست شما را به خود می گیرد. اگر توجه کرده باشید در هنگام خواب بر روی تشک معمولی، گودی کمر شما تا تشک فاصله دارد. این فاصله در تشک مموری فوم دار به راحتی پُر می شود. اگر این نوع از تشک ها را با نام های دیگری ازجمله تشک طبی در بازار شنیدید، تعجب نکنید؛ چرا که این نوع تشک ها خاصیت طبی بسیار بالایی در مقایسه با مدل های فنری دارند به گونه ای که اکثر پزشکان ارتوپد به اشخاصی که از دیسک کمر رنج می برند یا عمل جراحی انجام داده اند، توصیه می کنند که از تشک های مموری فوم دار استفاده نمایند.

ویژگی های لازم برای خرید یک تشک استاندارد

ویژگی های لازم برای خرید یک تشک استاندارد

برای خرید بهترین تشک طبی استاندارد باید به فروشگاه های معتبری چون میترامترس مراجعه کرد.

یک تشک استاندارد باید بسته به ساختار تشک، فنر قوی و مناسبی داشته باشد. همچنین دارای عایق هایی از الیاف ضد باکتری و ضد حساسیت باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده سازی و بسته بندی تشک  و برگه گارانتی تشک از پارامترهایی است که نشانه مرغوبیت تشک است.

 

مواد تشکیل دهنده تشک های خوشخواب

محتویات تشک ها و نوع مواد تشکیل دهنده آنها در انواع مختلف تشک طبی متفاوت است. مواد تشکیل دهنده تشک خوشخواب نمد، فنر، موکت، یونولیت و فوم هستند، در حالی که تشک های معمولی فقط از فنر تشکیل شده اند یا ابر و مواد پرکننده نظیر پر و پشم در آنها وجود دارد. مهم ترین نکته در انتخاب تشک تخت ، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است

مواد مصرف شده برای ساخت تشک‌ های خوشخواب مطابق استانداردهای جهانی (ISPA) می‌باشد. اسفنج یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده تشک خوشخواب است . پارچه‌ها لایه محافظ برای اسفنج‌های تشک هستند. لایه بیرونی و پارچه روی تشک بیشتر در برابر میکروب‌های ناخواسته قرار دارند، بنابراین زودتر هم کیفیت خود را از دست می‌دهد. همچنین لایه بیرونی تشک خوشخواب در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد.

پارچه‌هاي استفاده شده در تشك های خوشخواب ضدآب هستند و از پوسيدگي زود هنگام پارچه جلوگيري مي‌نمايند.الياف به كار رفته در تشك‌هاي خوشخواب ضد الكتريسيته ساكن مي‌باشد.تشک های خوشخواب براي بيماران مبتلا به آسم نيز مناسب هستند و امكان خوابي آسوده را فراهم مي‌سازند چون پارچه و رويه ميان پنبه‌اي مورد استفاده در محصولات خوشخواب داراي بافت خاص هستند كه مانع از تكثير و رشد ميكرو ارگانيسم‌ها می شوند .

اگر شما تشکی غیر استاندارد خریداری کنید ممکن است با مشکلاتی مانند: بیماری های پوستی و بیماری های آلرژیک دچار شوید.

بیشتر بدانید: برای خرید بهترین تشک طبی باید توجه کنید که طول تخت شما باید ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بلند تر از قد شما باشد. بنابراین تخت شخصی که دارای قد یک متر و هشتاد سانتی متر است باید بلندتر از حد استاندارد یک تخت معمولی باشد.

همچنین برای فهمیدن نرمی یا سفتی تشک، ابتدا به پشت روی تشک بخوابید و یک دست خود را به صورت صاف به داخل گودی کمرخود قرار دهید.اگر دست شما راحت به سمت داخل گودی کمرتان فرو رفت، آن تشک خیلی محکم و سفت است اما اگر نمی توانستید دستتان را به داخل گودی کمرتان ببرید، آن تشک خیلی نرم است.