مدت زمان مطالعه مقاله قیمت تشک خوشخواب بچه : 12 دقیقه

 

مقدمه

در ابتدا لازم است بدانید که در سال‌ های ابتدایی زندگی خواب کافی در زمان مناسب می‌تواند در رشد ذهنی و جسمی بچه‌ ها عامل بسیار موثری باشد. به علاوه خواب نیمه روز نیز برای بچه ‌های در حال رشد امری حیاتی می‌باشد که به این صورت والدین پر مشغله می‌توانند زمانی را به خود اختصاص دهند و به آرامش برسند. از این رو لازم است به نشانه‌ های خواب آلودگی بچه ‌ها همانند حرکت سر به اطراف به حالت شناور، بی‌حالتی چهره و مالیدن چشم‌ ها توجه داشته باشید و با مشاهده این نشانه ‌ها فرزندتان را به مدت 30 دقیقه در رختخواب قرار قرار دهید تا بخوابد. والدین باید سعی کنند برای خواب بچه‌ هایشان برنامه انعطاف پذیری داشته باشند و بستر مناسبی برای خواب فراهم کنند که بدون شک خرید تشک خوشخواب بچه گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

بسیاری از بچه ‌ها تقریبا 12 ساعت از شبانه روز را در خواب به سر می‌برند که شما می‌توانید با آگاهی از قیمت تشک خوشخواب بچه و خرید آن خوابی راحت و سراسر آرامش به فرزندتان هدیه دهید. هم‌ چنین تشک ‌های خوشخواب بچه در انواع متفاوتی از نظر ابعاد و اندازه ‌های استاندارد در بازار موجود می‌باشند که برای فراهم کردن کالای خواب با کیفیت و مناسب می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید و سلامتی فرزندتان را تامین کنید. لازم است در انتخاب تشک خوشخواب بچه نهایت دقت خود را به کار گیرید زیرا یک تشک استاندارد و مناسب علاوه بر آن‌ که می‌تواند در سلامت ستون فقرات و راحتی خواب فرزندتان تاثیر زیادی داشته باشد، نقش بسیار مهمی نیز در حفظ ایمنی و امنیت بچه دارد، پس بنابراین نسبت به قیمت تشک خوشخواب بچه همانند یک سرمایه گذاری بنگرید.

البته ناگفته نماند که انتخاب تشک مناسب برای بچه‌ ها چندان ساده نیست زیرا بچه ‌ها با هم متفاوت هستند و بدون شک عادت‌ های متفاوتی نیز دارند. از این رو شما باید نسبت به آناتومی بدن فرزندتان آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید با بررسی کامل انواع تشک‌ های خوشخواب بهترین آن را انتخاب کنید. چند ویژگی که در انتخاب تشک خوشخواب بچه بسیار حائز اهمیت است شامل مواد به کار رفته در ساخت تشک، جنس، قیمت تشک خوشخواب بچه و کیفیت پشتیبانی تشک از بدن بچه‌ ها می‌باشد که لازم است در هنگام خرید تشک خوشخواب بچه تمامی این ویژگی‌ ها به طور دقیق لحاظ شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا عوامل تاثیر گذار بر قیمت تشک خوشخواب بچه را به طور کامل برای شما شرح دهیم تا شما نیز بتوانید با توجه به ویژگی ‌هایی که یک تشک خوب باید داشته باشد هزینه معقولی را برای خرید در نظر بگیرید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت تشک خوشخواب بچه

داشتن یک خواب شبانه عمیق و خوب برای همگان حائز اهمیت است که این موضوع برای بچه ‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. طبق تحقیقات انجام شده بی‌کیفیتی خواب یا بد خوابی می‌تواند بسیاری از جنبه‌ های زندگی فرزند شما را تحت الشعاع قرار دهد. از جمله این تاثیرات بروز دادن نشانه ‌های ADHD، بد رفتاری و ضعف روابط اجتماعی در مدرسه می‌باشد که می‌تواند از عوارض مشکلات خواب در بچه ‌ها باشد. پس لازم است اطمینان حاصل کنید که می‌توانید با تنوع قیمت تشک خوشخواب، بهترین تشک ممکن را برای فرزند خود تهیه کنید تا تشکی که قرار است فرزند شما هر شب بر روی آن بخوابد از تمامی استاندارهای لازم برخوردار باشد. در این بخش با ما همراه باشید تا چندین مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تشک خوشخواب بچه را برای شما شرح دهیم.

فشردگی تشک

هنگامی که برای کودک خود دنبال تشک می‌گردید، انتخاب تشک فشرده ‌تر گزینه مناسب‌ تری می‌باشد زیرا اگر تشک فشرده نباشد طی مدت زمان کمی شکسته می‌شود یا گود می‌افتد. شما می‌توانید فشردگی تشک را با میزان سفتی آن امتحان کنید یعنی هر چقدر تشک سفت ‌تر باشد فشرده‌ تر می‌باشد. از جمله روش ‌هایی که برای امتحان کردن این موضوع می‌توانید به کار گیرید این است که با دو دست کناره‌ های تشک را به طور کامل فشار دهید. بدیهی است که اگر شما بتوانید به راحتی تشک را فشار دهید یعنی فشردگی تشک چندان زیاد نیست و دوام بسیار کمی خواهد داشت. از این رو می‌توان گفت فشردگی تشک خوشخواب بچه با قیمت آن رابطه مستقیم دارد.

ضد آب بودن

توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب تشک خوشخواب بچه حتما تشکی را انتخاب کنید که ضد آب باشد. به هر حال از رفتار بچه‌ ها مطلع هستید و ممکن است مشکل شب ادراری داشته باشند و یا این‌ که مواد غذایی از شیشه شیر بر روی تشک بریزند که این رفتارها در بچه ها بسیار رایج می‌باشد که با بزرگ‌ تر شدن بچه‌ ها نیز این مشکلات به سادگی از بین نمی‌روند. بنابراین سعی کنید حتما تشک ضد آب بخرید و یا برای تشک خوشخواب بچه محافظ تشک ضد آب خریداری کنید.

فنر داخلی

از دیگر مواردی که می‌تواند بر روی قیمت تشک خوشخواب بچه تاثیر بگذارد فنر داخلی می‌باشد زیرا تشک ‌های فنری نسبت به تشک ‌های فوم با دوام‌ تر هستند. لازم است بدانید تنها دلیل با دوام ‌تر بودن تشک‌ های فنری، فنرهایی از جنس استیل می‌باشد. وجود فنر در تشک ‌های فنری خوشخواب بچه این است که تشک بتواند به مرور زمان پشتیبانی لازم را به طور کامل حفظ کند. شما نیز بهتر است تشکی را انتخاب کنید که حداقل دارای 150 فنر داخلی باشد زیرا اگر تعداد فنر کم‌ تر باشد به معنای دوام کم ‌تر تشک در طول زمان خواهد بود.

قابل شست و شو بودن

تشک ممکن است پس از مدتی گرد و غبار بگیرد که اگر این گرد و غبار از روی تشک پاک نشود ممکن است بچه‌ ها دچار بیماری و آلرژی شوند که مشکل بسیار بزرگی می‌باشد. به علاوه تشک بچه ‌ها زودتر از تشک بزرگسالان یا نوجوانان کثیف می‌شود که قطعا نیاز به شست و شوی بیشتر دارد. از این رو توصیه می‌شود که حتما تشک قابل شست و شو خریداری کنید تا علاوه بر راحتی زیبایی و پاکیزگی نیز در اتاق فرزندتان موج بزند.

تشک هماهنگ با آناتومی بدن بچه ‌ها

هماهنگی با آناتومی بدن از دیگر عواملی می‌باشد که بر روی قیمت تشک خوشخواب بچه اثر می‌گذارد. تشک‌ های مختلفی در بازار وجود دارند که شما باید با بررسی ‌های فراوان تشکی استاندارد برای تخت فرزندتان خریداری کنید. فراموش نکنید که تشک باید کاملا با آناتومی بدن فرزندتان هماهنگ باشد یعنی باید به گونه‌ای باشد که فرم بدن را بگیرد و کاملا با قوس بدن هماهنگی داشته باشد تا آسیبی به بدن وارد نشود. حتما در طی چند سال تشک خوشخواب بچه را زیر و رو کنید تا تشک عمر طولانی ‌تری داشته باشد و فرو رفتگی تشک موجب کمر درد در فرزندتان نشود.

مواد اولیه محیط زیستی یا سبز

مواد اولیه سبز یا محیط زیستی نیز از دیگر مواردی است که ممکن است در افزایش قیمت تشک خوشخواب بچه تاثیر بگذارد. تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که تمامی والدین عاشق فرزندانشان هستند و چه هنگام بیداری و چه هنگام خواب در تلاش هستند تا امنیت فرزندشان را تامین کنند. تشک‌ های خوشخوابی که اصطلاحا دوست‌ دار محیط زیست یا سبز می‌باشند دارای مواد شیمیایی مضری همانند ترکیبات آلی فرار، انواع فلزات سنگین، مواد شیمیایی ضد حریق و فتالات ‌ها نسیتند.

گازهایی که از تشک خارج می‌شود

زمانی که شما یک تشک نو را وارد اتاق می‌کنید حس می‌کنید که بوهای عجیبی از خود خارج می‌کند. این عمل را آزاد کردن گاز می‌گویند که شدت بو به نوع موادی که در ساخت تشک به کار رفته است بستگی دارد که بدون شک اگر تشک بچه را از برند خوشخواب خریداری کرده باشید بوی کم‌ تری را حس خواهید کرد. بنابراین فارغ از نوع مواد استفاده شده در تشک و قیمت تشک خوشخواب بچه حتما توجه داشته باشید که در اتاق جریان هوای کافی وجود داشته باشد. گازهای که از تشک نو آزاد می‌شوند، ضرری ندارند اما می‌توانند موجب سر درد شوند و یا سبب ناراحتی فرزندتان شوند. بنابراین توصیه می‌شود پس از خرید، تشک خوشخواب را به مدت دو روز در یک اتاق رها کنید تا بوی بد آن از بین برود.

مواد شیمیایی

بسیاری از تشک‌ هایی که در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند دارای مواد شیمیایی مختلفی هستند که خوابیدن بر روی آن ‌ها سلامتی بچه ‌ها را به خطر می‌اندازد و لازم است که از خرید این نوع از تشک ‌های خوشخواب دوری کنید. از این رو لازم است نسبت به تمامی استانداردهای مربوط به مواد اولیه استفاده شده در تشک آگاهی ‌های لازم را کسب کنید. بدیهی است بدون شک قیمت تشک خوشخواب بچه‌ای که در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده باشد بالاتر از سایر تشک ‌ها خواهد بود.

رویه تشک

همان ‌طور که می‌دانید روند رشد بچه‌ ها بسیار سریع می‌باشد به گونه‌ای که با یک چشم بر هم زدن وزنشان افزایش می‌یابد. در حالی که افزایش وزن کودک نشانه‌ای از رشد سالم بچه‌ ها می‌باشد اما با این وجود به این معنی است که تشکی که خریده‌اید نمی‌تواند برای مدت طولانی مورد استفاده فرزندتان قرار گیرد زیرا نمی‌تواند به اندازه کافی برای مدت طولانی برای فرزندتان سفت باشد. اما می‌توانید به جای خریدن تشک خوشخواب نو از یک رویه تشک جدید برای تشک قبلی استفاده کنید تا بتواند وزن وارد شده بر تشک خوشخواب بچه را تنظیم کند و در هزینه شما صرفه جویی شود.

وضعیت خواب

همان‌ طور که گفته شد به منظور با دوام بودن تشک بهتر است تشکی با فشردگی بالا و سفت را برای کودکتان انتخاب کنید اما در عین حال برای این‌ که هنگام خواب ستون فقرات فرزندتان انحنای طبیعی خود را حفظ کند لازم است تشک از انعطاف و نرمی کافی برای پشتیبانی از ستون فقرات برخوردار باشد. از این رو توصیه می‌شود تشک ‌های هیبریدی یا ترکیبی که از ترکیب فنر و فوم می‌باشند را مورد استفاده قرار دهید تا به هنگام خواب تعادل لازم در سفتی و پشتیبانی تشک ایجاد شود.

امنیت بچه

امنیت بچه از عوامل بسیار مهمی است که بر روی قیمت تشک خوشخواب بچه تاثیر می‌گذارد. از این رو لازم است هنگام انتخاب تشک خوشخواب بچه در نظر داشته باشید که بچه ‌ها همانند نوزادان در اطراف تخت خوابشان نرده ‌های محافظ ندارند. بنابراین بهتر است تشکی را انتخاب کنید که خاصیت ارتجاعی کم ‌تری داشته باشد تا هنگام غلط زدن بچه از روی تخت خواب بر روی زمین نیفتد.

به فکر آینده باشید

لازم است بدانید که تشک با دوام توانایی 8 تا 12 سال کارکرد را دارد، بنابراین بهتر است سایز تشک را به گونه‌ای انتخاب کنید که فرزند شما بتواند بعد از رشد وزن و قد خود هم چنان از تشک خوشخواب استفاده کند. معمولا در بازار برای بچه‌ ها سه سایز تشک فول سایز، توئین ال ایکس و توئین وجود دارد که برای بچه‌ های خردسال سایز توئین پیشنهاد می‌شود که برای بدن کوچک بچه‌ ها کاملا مناسب می‌باشد. اما توجه داشته باشید که این سایز از تشک خوشخواب را در حدود 10 سالگی فرزندتان با تشکی نو باید تعویض کنید.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی لازم است گفته شود که برای آگاهی از قیمت تشک خوشخواب بچه به فروشگاه‌ های کالای خواب سر بزنید تا بتوانید تشک‌ های مختلف را به خوبی با یکدیگر مقایسه کنید. توصیه می‌شود که حتما تشک خوشخواب بچه را از مراکز خرید و فروشگا‌های اینترنتی معتبر همچون میترامترس تهیه کنید تا از کیفیت و ضمانت تشک اطمینان حاصل کنید. تشک ‌های خوشخواب بچه در انواع طرح ‌های فانتزی در بازار موجود می‌باشند که شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون اتاق فرزندتان زیباترین آن را انتخاب کنید. البته سعی کنید تشکی را انتخاب کنید که در داخل آن از الیاف نرم و پشم استفاده شده باشد تا فرزند شما هنگام خواب دچار اذیت و آزار نشود و خواب راحتی را تجربه کند.

بسیاری از افراد ممکن است نسبت به قیمت تشک خوشخواب بچه معترض باشند اما در نظر داشته باشید که سلامتی فرزند شما از هر چیزی مهم ‌تر است و به هیچ وجه نسبت به خرید تشک ‌های دست دوم و ارزان برای فرزندتان اقدامی نکنید. از خرید تشک‌ های بادی خوشخواب برای فرزندتان اجتناب کنید زیرا برای بچه‌ ها از ایمنی لازم برخوردار نیستند و سطح نرم تشک ‌های بادی خوشخواب ممکن است خطر خفگی برای بچه ‌ها داشته باشد. در پایان امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد و با در نظر گرفتن عوامل تاثیر گذار بر تشک خوشخواب بچه بتوانید بهترین تشک را برای فرزند دلبندتان خریداری کنید.