مدت زمان مطالعه مقاله راهنمای خرید تشک خوشخواب گرد : 11 دقیقه

مقدمه

بدون شک می‌توان گفت خواب بخش بزرگی از زندگی انسان را تشکیل می‌دهد که کیفیت آن بر روی زندگی فرد تاثیر بسزایی دارد. به علاوه کمبود خواب مضراتی نظیر تاثیر منفی بر خلق و خوی فرد، برهم زدن تعاملات اجتماعی، پایین آمدن کیفیت زندگی و ایجاد اختلالات حرکتی را به همراه دارد. از این رو فرد باید به دنبال راهکارهای افزایش کیفیت خواب باشد تا بتواند در طول روز عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. طبق تحقیقات انجام شده استفاده و خرید تشک خوشخواب گرد و استاندارد با شرایط فیزیکی فرد باعث می‌شود تا کیفیت خواب به طور قابل توجهی یعنی حدود 55 درصد افزایش یابد. علاوه بر آن با انتخاب یک تشک خوشخواب با کیفیت و مناسب شما می‌توانید در طول شب خوابی آرام و راحت را تجربه کنید و به دنبال آن در طول روز کاملا سرحال و شاداب به نظر برسید.

تشک ‌های خوشخواب در انواع متفاوتی از نظر جنس، طرح و … در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند که ما در این مقاله نکاتی را که هنگام خرید تشک خوشخواب گرد باید مد نظر قرار گرفته شود را به طور کامل شرح خواهیم داد. متاسفانه اغلب افراد زمانی نسبت به خرید تشک خوشخواب اقدام می‌کنند که دچار بیماری ‌های مختلفی نظیر انحراف ستون مهره ‌ها و دردهای مفصلی شده‌اند. اگر چه در این مواقع نیز خرید تشک خوشخواب استاندارد ضروری می‌باشد اما قطعا به رفع دائمی امراض شما کمکی نخواهد کرد. از این رو زمانی که شرایط فیزیکی بدن شما تغییر کند بهترین زمان برای خرید تشک خوشخواب می‌باشد. تشک‌ های خوشخواب گرد نیز طبق مشخصات سایر مدل‌ ها در بازار موجود می‌باشند که شما می‌توانید علاوه بر داشتن خواب راحت و عمیق بر روی این تشک ‌ها، زیبایی و تنوع را نیز با خرید تشک خوشخواب گرد به اتاق خوابتان هدیه دهید.

اکثر افراد تصور می‌کنند که خواب راحت و عمیق فقط بر روی تشک ‌های خوشخواب مستطیل شکل امکان ‌پذیر است، در صورتی که امروزه در بسیاری از خانه ‌ها تختخواب ‌های گرد را ملاحضه می‌کنیم که تشک ‌های خوشخواب گرد را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند. خرید تشک‌ خوشخواب گرد مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله مهم‌ ترین مزایای آن می‌توان به وجود نداشتن گوشه و زاویه در آن اشاره کرد که باعث می‌شود فرد به راحتی در آن جا به جا شود و به علاوه امکان آسیب به کودکان و افراد ناتوان نیز با خرید تشک‌ خوشخواب گرد به حداقل می‌رسد. هم‌ چنین طبق نظر روانشناسان خوابیدن بر روی تشک گرد باعث می‌شود که فرد احساس امنیت بیشتری داشته باشد و خواب راحت ‌تر و عمیق ‌تری را تجربه کند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را در رابطه با خرید تشک خوشخواب گرد به طور کامل راهنمایی کنیم.

انواع تشک خوشخواب گرد

زمانی که تصمیم به خرید تشک خوشخواب گرد می‌گیرید، بدون شک با تنوع گسترده‌ای از این محصول روبرو خواهید شد که انتخاب را برای شما سخت می‌کند. امروزه با توجه به نیازهای مشتریان تشک‌ های خوشخواب گرد در انواع مختلفی نظیر تشک خوشخواب طبی، بادی، مموری فوم، تشک خوشخواب فنری  و … در بازار عرضه می‌شوند که هر کدام از آن ‌ها برای افرادی با مشخصات خاص عملکرد ویژه‌ای دارند. از این رو لازم است قبل از خرید درباره‌ی انواع تشک ‌های خوشخواب گرد اطلاعات خود را بالا ببرید تا بتوانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید که ما در این بخش هر کدام را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

 

تشک خوشخواب طبی گرد

در ابتدا لازم است بدانید که تشک خوشخواب طبی یک محصول لوکس و مدرن نیست و تنها مزیتی که دارد کیفیت آن است. تشک ‌های خوشخواب طبی گرد بیشتر جهت مصرف ارتوپدیک مورد استفاده قرار می‌گیرند و به منظور دردهای درمان کمر نیز بسیار مناسب می‌باشند. علاوه بر آن با دوام بودن تشک‌ های خوشخواب طبی نیز بسیار مورد توجه است. در ابتدا ممکن است تشک خوشخواب طبی گرد کمی انعطاف ناپذیر به نظر برسد اما بعد از چند روز استفاده از آن به کارایی معجزه آسای آن پی خواهید برد به گونه‌ای که به دلیل میزان آرامشی که فرد بعد از خوابیدن و بیدار شدن از تشک خوشخواب طبی گرد دریافت می‌کند به عنوان یک معیار اصلی و بسیار مهم به منظور سنجش کیفیت تشک مطرح شده است.

 

تشک خوشخواب مموری فوم گرد

مموری فوم نیز از جمله موادی است که در تشک‌ های خوشخواب مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند هنگام خرید تشک خوشخواب گرد جزو انتخاب‌ های اصلی باشد. مموری فوم ماده‌ای است که در صنایع فضایی نیز به کار برده می‌شود و با توجه به فشار و حرارت دریافتی تغییر شکل می‌دهد. بنابراین بدیهی است که تشک مموری فوم با توجه به شکل عضلات، حرارت بدن کاربران و وزن نسبت به سایر تشک ‌های گرد عملکردی کاملا متفاوت از خود نشان خواهند داد. در تشک خوشخواب مموری فوم گرد میزان فشاری که به قسمت ‌های مختلف بدن وارد می‌شود، کاملا متفاوت است و همین امر موجب جلوگیری از دردهای عضلانی، خون رسانی بهتر به اندام‌ ها، پشتیبانی کامل کمر و ستون مهره ‌ها می‌شود. علاوه بر آن در تشک خوشخواب مموری فوم گرد دو نفره، انرژی ناشی از غلت زدن به فرد دوم انتقال پیدا نمی‌کند.

 

تشک خوشخواب فنری گرد

تشک ‌های خوشخواب فنری گرد به دو صورت فنر متصل و فنر منفصل در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تشک‌ ها از سایر تشک ‌ها نرم تر هستند و قابلیت ارتجاعی بسیار بالایی دارند. در تشک‌ های فنر متصل در سراسر تشک فنرها به یکدیگر متصل هستند که این اتصال موجب نرمی بسیار زیاد تشک می‌شود و برای کودکان و افرادی که هیچ عارضه استخوانی و مفصلی ندارند، مناسب می‌باشد. اما در تشک ‌های فنر منفصل، فنرها به صورت مجزا از هم چیده شده‌اند که باعث می‌شود سر و صدای ناشی از اصطکاک ایجاد نشود و عملکرد جداگانه فنرها از ستون فقرات و کمر پیشتیانی بهتری نسبت تشک ‌های فنر متصل داشته باشند. علاوه بر آن تشک خوشخواب فنر منفصل گرد به دلیل تنفس بهتر لایه ‌های زیرین نسبت به تشک فنر متصل از خواص طبی و آنتی باکتریال و ضد حساسیت بهتری برخوردار هستند.

 

تشک خوشخواب بادی گرد

تشک‌ های خوشخواب بادی گرد برای هر نوع دکوراسیونی مناسب می‌باشد اما بیشتر در محیط‌ های بیرون یعنی در کنار ساحل، ویلا، کنار استخر و حیاط مورد استفاده قرار می‌گیرد که به همین دلیل مورد استقبال اکثر خریداران محصولات بادی قرار گرفته است. تقریبا می‌توان گفت جنس اکثر تشک ‌های خوشخواب بادی گرد از PVC می‌باشد که سطح زیرین آن با برزنت و دور آن به طور کامل از جیر پوشانده شده است که جیر باعث لطافت و نرمی بیشتر هنگام خواب، ضخامت بیشتر و ضد تعریق شدن و برزنت باعث استحکام بیشتر قسمت زیرین تشک می‌شود. جالب است بدانید که ساختار داخلی تشک خوشخواب گرد، طبی می‌باشد و لایه ‌های باد دایره‌ای شکل به طور کامل از بالا به پایین به یکدیگر وصل می‌باشند که به تشک شکل می‌دهند. تشک‌ های خوشخواب بادی گرد به دلیل زیبایی، راحتی، قابلیت حمل و جا به جایی آسان به یک تشک کاملا عالی و استاندارد تبدیل شده‌اند.

 

تشک خوشخواب طبی فنری گرد

به منظور خرید تشک خوشخواب گرد، تشک طبی فنری جزو بهترین گذینه‌ ها می‌باشد. زیرا این نوع از تشک ‌ها به دلیل میزان نرمی و سفتی متعادل خواب راحت و عمیق ‌تری را نسبت به سایر تشک ‌ها به مصرف کننده هدیه می‌دهند. سیستم پوشش داخلی تشک خوشخواب طبی فنری گرد با عایقی از جنس نمد یا ترموفلت مجهز شده است که باعث می‌شود وزن بدن شما در تمام سطوح تشک یکسان بماند. تشک ‌های خوشخواب طبی فنری گرد برای کسانی که از دردهای استخوانی و ستون فقرات رنج می‌برند بسیار مناسب می‌باشد و به راحتی می‌توانند با استفاده از این تشک خواب راحتی را تجربه کنند. به علاوه ساختار لایه‌ های تشک خوشخواب طبی فنری گرد از پارچه ژاکارد نقش دوزی شده، اسفنج رول، اسفنج فشرده، اسکلت فنری متصل، الیاف ضد آلرژی و حساسیت، ترموباند، ترموفلت، فریم تقویت کننده لبه و دیواره می‌باشد که به خوبی پاسخ گوی نیاز تمامی مشتریان می‌باشد.

تشک خوشخواب لاتکس گرد

تشک لاتکس نیز نوعی از تشک خوشخواب گرد می‌باشد که خاصیت الاستیک دارد و به طور طبیعی از الیاف موجود در طبیعت ساخته شده است. خاصیت الاستیک تشک لاتکس انعطاف پذیری بسیار بالایی را در این نوع از تشک خوشخواب گرد ایجاد کرده است که باعث شده است در هنگام خوابیدن به طور کامل با توجه به شکل بدن، قالب بدن شما حفظ شود. همین امر سبب شده است تا ستون فقرات شما در موقعیت طبیعی خود حفظ شود و فشار بیش از حد بر روی نقاط بدن ایجاد نشود که در این حالت در طول ساعات شبانه روز گردش خون طبیعی و سالم بدن کنترل می‌شود. به علاوه این تشک‌ ها به دلیل داشتن ویژگی ‌هایی نظیر ضد باکتری، ضد میکروب، ضد گرد و غبار بودن برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم بسیار مناسب می‌باشد.

سخن پایانی

به طور کلی تصور اکثر افراد از تخت خواب گرد و استفاده از تشک خوشخواب گرد در خانه ‌های اشرافی و سلطنتی می‌باشد، در صورتی که این نوع از تخت ‌ها و تشک خوشخواب برای تمامی سبک ‌های کلاسیک و مدرن مناسب می‌باشد. خرید تشک خوشخواب برای تمامی سنین از نوزاد تا زوج‌ های جوان قابل استفاده می‌باشد که به ویژه دختران جوان از طرح گرد تشک ‌های خوشخواب بسیار استقبال می‌کنند زیرا با رویا و خیال‌ هایشان هم ‌خوانی بسیار بالایی دارد. لازم است بدانید که خرید تشک خوشخواب گرد همانند سایر محصولات معایبی نیز دارد که باعث می‌شود عده‌ای از افراد این نوع از تشک‌ های خوشخواب را از گزینه ‌های انتخابی خود حذف کنند. از مهم ‌ترین معایب تشک خوشخواب گرد این است که برای فضاها و اتاق ‌های کوچک مناسب و ایده آل نمی‌باشد و بیشتر در اتاق خواب ‌های با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر اسن برای خرید تشک خوشخواب گرد به فروشگاه های حضوری یا فروشگاه های اینترنتی معتبر همچون میترامترس مراجعه کنید تا اطمینان بیشتری در هنگام خرید داشته باشید.

توجه داشته باشید که هنگام خرید تشک خوشخواب گرد فقط با دست زدن و خوابیدن چند دقیقه‌ای بر روی تشک نمی‌توانید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید و لازم است که به سایر خصوصیات آن نظیر لایه ‌های داخلی تشک، گارانتی و … دقت کنید. بهتر است بدانید تشکی برای خواب مناسب می‌باشد که نه زیاد نرم و نه زیاد سفت باشد و تمامی نقاط حساس بدن و قوس بدن را پر کند به گونه‌ای که مهره‌ های گردن و ستون فقرات با یکدیگر هم راستا باشند و هیچ گونه فشاری هنگام خواب به ستون فقرات و ماهیچه‌ های اطراف آن وارد نشود. در پایان امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید بهترین مناسب‌ ترین تشک را از بین انواع تشک‌ های خوشخواب گرد خریداری کنید.