مدت زمان مطالعه مقاله نکات لازم برای خرید تشک خوشخواب نوجوان : 8 دقیقه

همان طور که می‌دانید امروزه زندگی نوجوانان پر از دغدغه و دارای تغییر یکنواختی می‌باشد. نوجوانی زمان بسیار مهمی برای جهش عقلانی، هیجانی و فیزیکی می‌باشد که این فرآیندهای مهم با خواب درست و عمیق تقویت می‌شوند. به علاوه خواب خوب و کافی برای رشد و پرورش نوجوان و داشتن یک زندگی با کیفیت و ایده آل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با این وجود در بسیاری از اوقات اغلب نوجوانان به دلیل عادات بی‌قراری روزانه، نداشتن انتخاب ‌های سالم و عدم مدیریت زمان خواب کافی ندارند و همین امر باعث می‌شود تا نوجوانان در معرض خطر بالاتر محرومیت از خواب قرار گیرند. به طور متوسط نوجوانان به 8 تا 10 ساعت خواب شبانه عمیق نیاز دارند تا با چالش‌ هایی در سلامتی، عملکرد، توانایی یادگیری و امنیت مواجه نشوند.

مقدمه

همان طور که می‌دانید امروزه زندگی نوجوانان پر از دغدغه و دارای تغییر یکنواختی می‌باشد. نوجوانی زمان بسیار مهمی برای جهش عقلانی، هیجانی و فیزیکی می‌باشد که این فرآیندهای مهم با خواب درست و عمیق تقویت می‌شوند. به علاوه خواب خوب و کافی برای رشد و پرورش نوجوان و داشتن یک زندگی با کیفیت و ایده آل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با این وجود در بسیاری از اوقات اغلب نوجوانان به دلیل عادات بی‌قراری روزانه، نداشتن انتخاب ‌های سالم و عدم مدیریت زمان خواب کافی ندارند و همین امر باعث می‌شود تا نوجوانان در معرض خطر بالاتر محرومیت از خواب قرار گیرند. به طور متوسط نوجوانان به 8 تا 10 ساعت خواب شبانه عمیق نیاز دارند تا با چالش‌ هایی در سلامتی، عملکرد، توانایی یادگیری و امنیت مواجه نشوند.

به علاوه لازم است بدانید که در نوجوانی مغز با سرعت در حال رشد است و برای رشد سالم مغز، داشتن خواب کافی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. نوجوانانی که به اندازه و به موقع نمی‌خوابند در معرض طیف وسیعی از مشکلات اجتماعی، رفتاری، ذهنی و هیجانی قرار دارند که امروزه شاهد علائمی نظیر کاهش تمرکز و توجه، مشکل یادگیری، رفتار پرخاشگرانه، کناره‌ گیری اجتماعی، اضطراب، تحریک پذیری، نمرات پایین، عملکرد تحصیلی ضعیف و … در نوجوانان هستیم. همان طور که می‌دانید والدین نیز برای کمک به نوجوانان خود به منظور خواب بهتر آن‌ ها نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند و موظف هستند تا شرایط مناسبی برای خواب نوجوانان خود فراهم کنند. از جمله عواملی که برای داشتن خواب راحت نوجوانان بسیار تاثیر گذار است، جای خواب راحت و رختخواب مناسب می‌باشد. از این رو در مرحله اول پیشنهاد ما به شما خرید تشک خوشخواب نوجوان می‌باشد.

به علاوه از سنین 12 تا 18 سالگی زمان اوج رشد جسمی و روحی نوجوانان می‌باشد که تغییرات فیزیکی این دوره ممکن است در فرد باعث به وجود آمدن خستگی‌ های جسمی و روحی زیادی شود. به همین دلیل فراهم آوردن لوازم خواب مناسب و استاندارد در این دوره دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد. تشک ‌های خوشخواب در انواع مختلفی نظیر تشک خوشخواب طبی، تشک خوشخواب فنر منفصل، تشک خوشخواب فنری، تشک خوشخواب فنر متصل و … در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند که شما می‌توانید پس از بررسی ‌های لازم اقدام به خرید تشک خوشخواب نوجوان کنید. مطمئن باشید که با خرید تشک خوشخواب نوجوان خوابی عمیق و راحت را برای فرزندتان به ارمغان خواهید آورد. در ادامه مقاله با ما همره باشید تا شما را برای خرید تشک خوشخواب نوجوان به طور کامل راهنمایی کنیم.

راهنمای خرید تشک خوشخواب نوجوان

همان طور که می‌دانید خواب مهم ‌ترین نیاز بدن برای رفع خستگی و تجدید قوا می‌باشد که اهمیت این موضوع در نوجوانان بسیار بیشتر از سایر افراد می‌باشد. هم ‌چنین لازم است بدانید که اگر نوجوانان از خواب خوبی برخوردار نباشند فرآیند رشد آن ‌ها دچار اختلال می‌شود که بدون شک اثرات بدی در آینده به همراه خواهد داشت. از عوامل بسیار تاثیر گذار برای داشتن یک خواب خوب استفاده از تشک مناسب به ویژه تشک خوشخواب می‌باشد. در بخش مقدمه نیز گفته شد که تشک ‌های خوشخواب دارای انواع متفاوتی هستند که هر کدام با توجه به ویژگی ‌هایشان کاربردهای مخصوص به خود را دارند که برای هر سنی مناسب نیستند. تشک خوشخواب مناسب نوجوان دارای ویژگی ‌های خاصی می‌باشد که در این بخش برخی از آن‌ ها را برای شما شرح خواهیم داد تا بتوانید هنگام خرید تشک خوشخواب نوجوان بهترین انتخاب را داشته باشید.

ابعاد تشک خوشخواب نوجوان

به طور کلی تشک ‌های خوشخواب مناسب نوجوانان در ابعاد 80*180 سانتی ‌متر تولید می‌‌شوند، اما لازم است که ابعاد تشک خوشخواب نوجوانان در حال رشد مناسب بدن آن‌ ها باشد. از آن‌ جایی که نوجوانان از سن 12 سالگی تا 18 سالگی در حال رشد هستند، به جای این‌ که بخواهید هر دو سال یکبار تخت و تشک فرزندتان را تعویض کنید و هزینه زیادی را متحمل شوید، بهتر است قبل از شروع دوره نوجوانی یعنی تقریبا در 10 سالگی تشک خوشخواب و تخت فرزندتان را مناسب با دوره نوجوانی او خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما خرید تشک خوشخواب یک نفره بزرگسال با ابعاد 90*200 سانتی ‌متر می‌باشد، زیرا باعث می‌شود فرزند شما در خواب فضای بیشتری برای جا به جایی داشته باشد و خواب راحت ‌تری را تجربه کند. به علاوه نوجوان شما برای بی‌قراری‌ های زمان خواب فضای کافی را در اختیار دارد و کم‌ تر دچار مشکل بی‌خوابی یا بهم‌ ریختگی خواب خواهد شد.

ارتفاع تشک خوشخواب نوجوان

از موارد بسیار مهمی که در هنگام خرید تشک خوشخواب نوجوان باید به آن توجه داشته باشید، ارتفاع تشک می‌باشد. به طور کلی ارتفاع تشک نباید از 20 سانتی ‌متر کم‌ تر باشد تا ‌فرزند شما بتواند خواب راحتی را تجربه کند. لازم است بدانید که ضخامت کم‌ تر از 20 سانتی ‌متر به معنای سفتی بیشتر تشک می‌باشد زیرا اینگونه‌ تشک ‌ها با به کار گرفتن اسفنج‌ های خیلی سخت تولید می‌شوند. ارتفاع بسیار زیاد تشک خوشخواب نیز فاصله فرزند شما را با زمین زیادتر می‌کند که ممکن است باعث افتادن او از روی تخت شود و آسیب ببیند.

ضد حساسیت بودن تشک خوشخواب نوجوان

لازم است بدانید که حساس شدن پوست از مهم ‌ترین نشانه ‌های بلوغ در نوجوانان می‌باشد. در نوجوانی به دلیل میزان بالای هورمون جوش ‌های جوانی در پوست نوجوان ظاهر می‌شوند که لازم است از عوامل خارجی که این حساسیت‌ ها را بیشتر می‌کند، دوری شود. از این رو حتما باید در خرید تشک خوشخواب نوجوان نهایت دقت را به کار گیرید و تشک‌ هایی با روکش ضد حساسیت خریداری کنید تا فرزند شما پس از خرید با مشکل حساسیت پوستی روبرو نشود.

نرمی تشک خوشخواب نوجوان

برای نوجوانانی که از وزن کم ‌تری نسبت به بزرگسالان برخوردار هستند، استفاده از تشک‌ های خوشخواب نرم به ویژه تشک ‌های فنری یا تشک ‌های طبی فنری بهترین گزینه می‌باشد. خرید تشک ‌های خوشخواب طبی برای نوجوانان گذینه نامطلوبی می‌باشد زیرا تشک‌ های طبی بستری سخت برای نوجوانان در حال رشد ایجاد می‌کنند که خشکی بدن را به همراه دارد. به علاوه اکثر نوجوانان و کودکان علاقه بسیار زیادی به فنریت تخت خود دارند که به همین دلیل بدون شک خرید تشک خوشخواب نرم حس بهتری برایشان ایجاد خواهد کرد.

سطح صاف تشک خوشخواب نوجوان

از دیگر مواردی که باید هنگام خرید تشک خوشخواب نوجوان به آن توجه داشته باشید، سطح تشک می‌باشد. روکش بسیاری از تشک ‌ها دارای پارچه ‌های طرح برجسته می‌باشند که این طرح‌ های برجسته هنگام خواب نوجوانان را دچار آشفتگی می‌کنند. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید تشکی که خریداری می‌کنید سطحی کاملا صاف و یکدست داشته باشد تا نوجوان شما با کم‌ ترین تنش مرتبط با خواب دوره بلوغ خود را سپری کند.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی لازم است گفته شود که تشک خوشخواب نوجوان را فقط از مراکز معتبر تهیه کنید تا از شرایط ساخت و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید زیرا ممکن است با خرید یک تشک غیر استاندارد موجب بیماری فرزندتان شوید. به علاوه توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه از تشک ‌های دست دوم استفاده نکنید زیرا همان طور که در بخش بالا نیز گفته شد بدن نوجوانان در دوره بلوغ بسیار حساس است و ممکن است استفاده از تشک دست دوم باعث بروز بیماری شود. هم‌ چنین توجه داشته باشید که سایز تشک به هیچ وجه از سایز تخت کوچکتر نباشد تا بتوانید در دوره بلوغ فضای خواب مناسبی برای فرزندتان ایجاد کنید.

حتما به منظور تست نرمی و راحتی تشک از فروشنده بخواهید تا فضایی برای خوابیدن شما فراهم کند، زیرا تنها با نشستن و دست زدن نمی‌توانید راحتی تشک را بررسی کنید. در هنگام خرید تشک خوشخواب نوجوان حتما به صدای غژغژ آن توجه داشته باشید زیرا این صدا نشانه‌ کیفیت پایین تشک می‌باشد. حتما قبل از خرید تشک خوشخواب نوجوان میزان مب لغی که می‌خواهید برای خرید آن پرداخت کنید را مشخص نمایید. البته توجه داشته باشید که در اغلب موارد قیمت بالای تشک ‌های خوشخواب نوجوان نشانه به کارگیری مواد با کیفیت در تشک می‌باشد. به منظور کسب اطلاعات از قیمت‌‌ های انواع تشک‌ های خوشخواب نوجوان می‌توانید به فروشگاه‌ های کالای خواب و یا فروشگاه اینترنتی میترامترس سر بزنید. در پایان امیدواریم که با خواندن این مقاله به آگاهی لازم در رابطه با خرید تشک خوشخواب نوجوان رسیده باشید.