مدت زمان مطالعه مقاله خرید تشک طبی ارزان : 9 دقیقه


 

مقدمه

داشتن خواب راحت و آسوده خواسته و آرزوی هر فردی است. اما برای داشتن خواب راحت باید از نظر روانی و ذهنی، فکری آسوده و به دور از مشغله‌های مختلف داشت. حال روحی و جسمی افراد بر روی کیفیت خواب تاثیر بسیار زیادی دارند؛ برای آرامش روحی باید مشغله‌های زندگی را از بین برد. جسم انسان نیز باید برای خواب مناسب آماده باشد یعنی اینکه فرد در اندام‌های خود دچار درد نباشد. امروزه برای انجام بسیاری از کار‌ها به اصطلاح باید پشت میز نشست و نشستن‌های مکرر باعث شده تا درد‌های مختلفی برای گردن و کمر به وجود آید که این درد‌ها از داشتن خوابی باکیفیت جلوگیری می‌کند. اما برای کاهش درد‌های عضلانی می‌توان از تشک های طبی مناسب استفاده کرد که بهترین راه برای کاهش درد در ناحیه کمر و گردن است. از این رو می‌توان با خرید تشک طبی ارزان خواب راحتی داشت.

کیفیت تشک‌های طبی و مزیت‌های زیاد آن برای بدن، باعث شده تا تقاضای افراد برای خرید تشک طبی ارزان نیز افزایش یابد. تقاضای بالای مردم سبب شده تا این نوع تشک‌ها در انواع و اقسام مختلفی تولید شوند. این نوع تشک‌ها با توجه به گرمایی که ایجاد می‌کنند می‌توانند کمر درد و گردن درد را تا حدودی درمان کنند. پزشکان برای برخی از بیماری که به دیسک کمر دچار شده‌اند تشک‌های برقی را توصیه می‌کنند. تشک‌های مواج نیز یکی دیگر از تشک هایی است که می‌توان آن را در دسته تشک‌های طبی قرار داد که با توجه به ساختاری که دارد می‌تواند در جلوگیری از بروز زخم بستر نقش داشته باشد. تشک‌های طبی جدای از نوع و مدلشان می‌توانند خواب راحتی را برای شما رقم بزنند.

 

4 ویژگی تشک‌های طبی که قبلا نمی‌دانستید

ویژگی تشک‌های طبی که قبلا نمی‌دانستید

مانطورکه‌گفته شد تشک‌های طبی در انواع و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند از این رو برای آن که بتوان تشک‌ خوب و مرغوبی را خریداری کرد بهتر است به موارد زیر توجه کنید.

اولین ویژگی‌ که در هنگام خرید تشک طبی باید به آن توجه شود میزان نرمی تشک است. برخی از تشک‌ها آنقدر نرم هستند که بدن در آن‌ فرو می‌رود این نوع تشک‌ها معمولا آسیب‌هایی را به ستون فقرات و گردن وارد می‌کنند. در مقابل تشک‌های بسیار سفتی وجود دارند که به دلیل سخت بودن بسیار، به بدن آسیب وارد می‌کنند. با توجه به این موارد باید گفت که بهتر است از تشکی استفاده کنید که نه آنقدر نرم باشد که به داخل آن فرو روید و آنقدر سفت باشد که به بدن آسیب وارد کند.

در تشک‌های طبی خوب معمولا از اسفنج استفاده می کنند اما در تشک‌های ‌نامرغوب معمولا شاهد استفاده از یونولیت هستیم که کیفیت تشک را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. جنس تشک را می‌توان از وزن آن تشخصیص داد. تشک‌های یونولیتی وزن بسیار کمی دارند و همچنن نرمی آن‌ها نسبت به تشک‌های اسفنجی نیز بیشتر است. از این رو در هنگام خرید تشک طبی ارزان به جنس آن بیش از پیش توجه کنید.

از دیگر ویژگی‌هایی که یک تشک مناسب باید داشته باشد می‌توان به منعطف بودن آن اشاره کرد. تشک مرغوب و با کیفیت را هنگامی که فشار می‌دهید به اندازه چند میلی‌متر فرو می‌رود. این نوع تشک‌ها معمولا فرم بدن فرد را می‌گیرند و از این رو به گردن و ستون فقرات فرد آسیبی را وارد نمی‌کنند.

تشک‌های با کیفیت، حدود 10 سال عمر می کنند و به مرور زمان دچار خرابی نمی‌شوند. اما تشک‌های بی کیفیت بعد از حدود دو الی سه سال غیر قابل استفاده می‌شوند. از این رو یکی دیگر از نشانه‌های تشک باکیفیت عمر بالای آن است.

 

به گزینه‌های روی میز برای خرید تشک طبی ارزان توجه کنید!

به گزینه‌های روی میز برای خرید تشک طبی ارزان توجه کنید!

تشک‌های طبی میترامترس، از تشک های مرغوب و مناسب در بازار است. به طور کلی چهار نوع تشک طبی مناسب در بازار موجود هستند که در این بخش درباره آن‌ها توضیحات کاملی را ارائه می‌دهیم.

 

تشک فنری منفصل: تشک‌های فنری متصل با تمام ویژگی‌های مثبتی که داشت معایبی را نیز برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد. تشک‌های منفصل برای از بین بردن این معایب و حفظ ویژگی‌های مثبت تشک فنری متصل وارد بازار شده‌اند. بر خلاف تشک‌های  فنری متصل، در تشک‌های فنری منفصل شاهد استفاده از فنر‌های مجزایی هستیم که در هنگام استراحت شکل بدن را به خوبی حفظ می‌کنند.

تشک لاتکس: بیمارانی که به انواع مختلف بیماری‌های عضلانی مانند کمر درد و یا گردن درد دچار هستند می‌توانند از این نوع از تشک‌ها بهره بگیرنند. این تشک نرمی بسیار مناسبی دارد و در هنگام استفاده بدن به اندازه کافی و استاندارد داخل آن فرو می‌رود. از مزیت‌های بزرگ این تشک می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در هنگام استفاده هیچ فشاری را به فرد وارد نمی‌کند.

تشک مموری فوم: تشک‌های طبی مموری فوم یک از محبوب‌ترین انواع تشک است که بسیاری از افراد برای خرید تشک ارزان سراغ آن می‌روند. این تشک‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد متعددی دارند که این موضوع را می‌توان از ساختار آن متوجه شد. در ساختار این تشک از ژل و لایه‌های فوم مشبک استفاده شده که سبب به جریان افتادن هوا در تشک می‌شود.

تشک فوم: برای ساخت تشک‌های طبی فوم معمولا از فوم پلی اورتان و فوم پلاستیکی استفاده می‌کنند. این نوع تشک‌ها وزن شخص را به طور مساوی در تمام نقاط تشک پخش می‌کنند و از این رو فشار و وزن بر روی اندامی متمرکز نمی‌شود و بدین صورت از آسیب رسیدن به اندام‌های بدن جلوگیری می‌کند.

 

سخن پایانی

تشک های طبی را می‌توان بهترین تشک‌های موجود در فروشگاه اینترنتی میترامترس به شمار آورد که می‌تواند از بروز درد‌های مختلف جلوگیری کند و یا با توجه به ساختار خود این درد‌ها را تسکین دهد. به عنوان مثال برخی از تشک‌های طبی برای افرادی که دیسک کمر دارند بسیار مناسب است و با مدتی استفاده از این نوع تشک‌ها می‌توان درد ناشی از دیسک کمر را کاهش داد. برخی از بیماران به اجبار باید مدت زمان زیادی را در بستر بمانند و به همین دلیل امکان بروز بیماری زخم بستر وجود دارد اما می‌توان با خرید تشک طبی ارزان از بروز این بیماری جلوگیری کرد.