تشک مموری فوم با تکنولوژی پیشرفته و راحتی که دارد پیشنهاد جدید تولیدکنندگان تشک است. اگر شما جزو افرادی هستید که این تشک را ترجیح می دهید، می توانید یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات را در فروشگاه آنلاین میترا مترس خریداری کنید. در این مقاله سعی بر این شده تا شما را با ویژگی های منحصر به فرد این تشک آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

مموری فوم چیست؟

مموری فوم

مموری فوم محصولی است که از ماده ای شیمیایی به نام پلی اورتان ساخته میشود. این محصول نسبت به حرارت بدن چگالی بالاتری دارد از این جهت باعث می شود به سرعت شکل بدن را به خود بگیرد. این فوم ها برای محافظت از ستون فقرات استفاده می شود و از بروز هرگونه کمردرد و گردن درد جلوگیری می کند.

دلیل راحت بودن تشک مموری فوم

تشک مموری فوم شکل بدن را به خود می گیرد و آن شکل را حفظ می کند. برای مثال اگر شما با کف دستتان بر روی این تشک فشار وارد نمایید، فرو رفتگی ایجاد شده به شکل دستتان بر روی فوم ایجاد می‌شود و زمانی که دستتان را بر می‌دارید فوم به شکل اولیه خود بر می‌گردد و هیچ آثاری از فرورفتگی بر روی آن باقی نمی‌ماند.

مزایای تشک مموری فوم

 محافظت از مفاصل و ستون فقرات

مموری فوم باعث می شود بدن شما در حین خواب به حالت طبیعی قرار بگیرد و فشاری به ستون فقرات وارد نشود. و قوس کمر را به بهترین شکل پوشش می‌دهد و مانع از خستگی افراد در طول خواب می‌گردد.

محافظت در مفاصل ستون فقرات

درد را تسکین می دهد

ویژگی مموری فوم این است که موجب تسکین درد می شود. اگر آرتروز یا درد مفاصل دارید قطعا استفاده از تشک هایی که از  فوم تهیه شده است می تواند برای شما مفید باشد.

شست و شوی تشک

در گذشته برای شست و شوی تشک مموری فوم باید از مواد شیمیایی خطرناکی  استفاده کنیم. اما تشک های امروزی و جدید دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی مضر برای شست و شو ندارند، در نتیجه سلامت افراد به خطر نمی اندازد و به راحتی میتوان شست و شو را به صورت شخصی و دستی انحام داد.

معایب تشک مموری فوم

انعطاف پذیری کم

از آنجا که این تشک ها انعطاف پذیری کمی دارند از بدن شما پشتیبانی محکم نمی کنند، اگر ترجیح می دهید تشک های محکم داشته باشید، این تشک ها ایده ال نخواهد بود. اگر دوست دارید هنگام خواب بخوابید و بچرخید ، پس از فرو رفتن بدن به تشک، بهترین انتخاب شما نخواهد بود.

حساسیت به گرما

افرادی که نسبت به درجه حرارت بالا حساس هستند و در هنگام خواب زیاد عرق می کنند، این تشک به یک تجربه ی آزار دهنده تبدیل می شود زیرا بیشتر در تعریق کمک می کند و در نتیجه در خواب بی قرار می شوند.

نکاتی که در خرید تشک مموری فوم باید رعایت کنیم

نکات در مورد خرید تشک

  •  مطمئن شوید که فوم های هوشمند استفاده شده در تشک از نظر میزان  (تراکم) برای وزن و مشخصات بدنی شما مناسب می باشد.
  • گارانتی تشک مهم است
  •  تشک ها را از نظر مواد اولیه و کیفیت باهم مقایسه کنید
  • هنگام خرید مهلتی برای تست و امتحان تشک از فروشنده درخواست کنید

    قیمت مموری فوم

    معمولا” این تشک ها از قیمت بالایی برخوردارند و بسته به سایز و برند خود می توانند متفاوت باشند. البته که تشک های ارزان تر نیز در بازار موجود است و قیمت آنها بسته به سایز آنها تغییر می کند.

    سخن پایانی

    در این مقاله با واژه ای به نام مموری فوم آشنا شدیم و دانستیم که این ماده به دلیل خاصیت ارتجاعی و بازگشت پذیری که دارد برای استفاده در تشک های خواب بسیار مفید است  این قابلیت باعث می شود تا شما به مرور زمان دچار آسیب های احتمالی در نواحی مختلف بدن خود نشوید.