مدت زمان مطالعه قیمت تشک طبی نوزاد : 8 دقیقه


بیشتر والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند نمی‌دانند که در هنگام خرید تشک نوزاد باید به چه نکاتی توجه کنند به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌های یک تشک استاندارد و مناسب برای نوزادان بپردازیم و شما را با دلایل بالا بودن قیمت تشک طبی نوزاد بیشتر آشنا کنیم؛ پس با میترامترس همراه شوید.

 

 

مقدمه

یک نوزاد سالم بیش از هفده ساعت در شبانه‌روز خواب است به همین دلیل تهیه یک تشک مناسب و استاندارد برای نوزاد ضروری است؛ اما یک تشک مناسب برای نوزاد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ تفاوت تشک نوزادان با بزرگسالان در چیست؟ بیشتر والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند نمی‌دانند که در هنگام خرید تشک نوزاد باید به چه نکاتی توجه کنند به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌های یک تشک استاندارد و مناسب برای نوزادان بپردازیم و شما را با دلایل بالا بودن قیمت تشک طبی نوزاد بیشتر آشنا کنیم.

 

چرا قیمت تشک طبی نوزاد بیشتر از سایر تشک‌ها است؟

قیمت تشک طبی

بسیاری از والدین قبل از به دنیا آمدن فرزندشان به سراغ خرید سرویس خواب و تشک نوزاد می‌روند. همه آن‌ها دوست دارند وسایلی را برای فرزندشان خریداری کنند که کیفیت بالایی داشته باشد تا فرزندشان بتواند در طول شب خواب راحتی داشته باشد. شاید این طور به نظر برسد که خرید یک تشک طبی برای نوزاد کار اشتباهی است زیرا قیمت تشک طبی نوزاد نسبتاً زیاد است و همان‌طور که می‌دانید ممکن است به دلایل مختلفی تشک آسیب ببیند و شما مجبور شوید که آن را تعویض کنید. اگر شما نیز این طور فکر می‌کنید که به دلیل قیمت تشک طبی نوزاد بهتر است از خریدن این نوع تشک صرف نظر کنید، باید بدانید که خرید یک تشک غیراستاندارد و ارزان‌قیمت می‌تواند آسیب زیادی به سلامتی فرزندتان برسانند؛ بنابراین بهتر است برای نوزادتان یک تشک طبی استاندارد خریداری کنید تا از این نظر نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشید.

ما به کسانی که قصد دارند برای نوزادشان تشک خریداری کنند توصیه می‌کنیم از خرید تشک‌های مواج، بادی یا مموری فوم خودداری کنند زیرا ممکن است استفاده از این نوع تشک‌ها برای نوزادان باعث خفگی و یا بروز سندروم ناگهانی مرگ نوزاد شود. بیشتر پزشکان معتقدند بهتر است تشکی که برای نوزاد خریداری می‌کنید سفت باشد تا مشکلاتی از این قبیل برای او به وجود نیاید. تشک‌های طبی به دلیل متریال باکیفیت و مرغوبی که برای تهیه آن‌ها استفاده می‌شود سفت هستند و دوام بالایی دارند.

بیشتر بخوانید

بررسی انواع تشک طبی نوزاد

بررسی انواع تشک‌های نوزاد

تشک‌های متنوعی برای نوزادان در بازار وجود دارد؛ اما به طور کلی تشک‌های نوزاد را می‌توان به دو دسته زیر تقسیم‌بندی کرد.

  • تشک‌های مناسب برای نوزادان: صرف نظر از قیمت تشک طبی نوزاد، تشک‌هایی برای نوزادان مناسب هستند که از کیفیت بالایی برخوردار باشند. تشک‌های فومی از جنس اسفنج یا ابر ساخته شده‌اند. اگر قصد خرید این نوع تشک‌ها را دارید؛ بهتر است تشکی را انتخاب کنید که سنگین‌تر باشد تا وقتی آن را با دست فشار می‌دهید سریعاً به حالت اولیه خودش برگردد. تشک‌هایی که چنین ویژگی ندارند برای نوزادان و کودکان مناسب نیستند. به جز تشک‌ فومی، تشک‌ فنری هم می‌توانند انتخاب خوبی باشند. این نوع تشک‌ها به دو دسته تشک‌های فنر منفصل و فنر متصل تقسیم می‌شود. تشک‌های فنر منفصل دوام بیشتری دارند و کیفیت بالاتری دارند. همچنین جالب است بدانید که برخی از تشک‌های مخصوص نوزادان و کودکان با یک لایه وینیل لایه‌دار پوشانده شده‌اند. این لایه باعث می‌شود که تشک در برابر رطوبت صدمه‌ای نبیند. البته اگر تشکی که قصد خرید آن را دارید، چنین ویژگی ندارد می‌توانید از یک پد ضد آب استفاده کنید. پدهای ضد آب برای تشک‌های کودکان و نوزادان بسیار مناسب هستند و باعث افزایش دوام و طول عمر تشک می‌شوند.
  • تشک‌های نامناسب برای نوزادان: تشک‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیتی که در بازار وجود دارند به هیچ عنوان بر نوزادان مناسب نیستند. اگر توانایی خرید یک تشک مناسب برای نوزاد را ندارید می‌توانید خودتان در منزل یک تشک برای نوزادتان درست کنید. البته به خاطر داشته باشید که تشک باید کاملاً سفت باشد. چنین تشکی برای ماه‌های اول بعد از تولد نوزاد مناسب است؛ اما اگر قصد خرید تشک‌های آماده را دارید؛ بهتر است تشک‌هایی که بسیار نرم هستند را انتخاب نکنید زیرا این نوع تشک‌ها می‌توانند تهدیدی جدی برای سلامت نوزاد باشند.

 

نکاتی که بهتر است قبل از خرید تشک طبی نوزاد بدانید!

خرید تشک نوزاد

  • به ابعاد تشک دقت کنید. یک تشک مناسب باید به با اندازه‌های تخت فرزندتان تناسب داشته باشد.
  • برند تأثیر زیادی در افزایش قیمت تشک طبی نوزاد دارد.
  • بهتر است لبه‌های تشک دقیقاً مماس با لبه‌های تخت باشند و یا حداقل فاصله بین لبه تشک و لبه تشک بیشتر از چهار سانتی‌متر نباشد.
  • در هنگام خرید تشک به جنس رویه تشک و متریال استفاده شده در تشک دقت کنید.
  • جنس رویه تشک باید ضد حساسیت بوده و از نرمی و لطافت کافی برخوردار باشد.
  • تشک‌هایی که دارای پوشش‌های فیبردار هستند نسبت به تشک‌های دیگر از کیفیت بالاتری برخوردارند.
  • بهتر است ارز خرید تشک‌های دست دوم برای نوزادان پرهیز کنید.
  • خرید تشک‌هایی که دارای ضمانت‌نامه پس از فروش معتبری هستند باید برای شما در اولویت باشند.
  • تشک‌های نوزاد استاندارد معمولاً ارتفاع زیادی ندارد؛ بنابراین در هنگام خرید به ارتفاع تشک نیز توجه داشته باشید.
  • بهتر است ابعاد تشکی که انتخاب می‌کنید به گونه‌ای باشد که فرزندتان بتواند به راحتی در آن جابه‌جا شود.
  • تشک نوزاد باید کاملاً سفت باشد.
  • اگر تشکی که خریداری می‌کنید ضد آب نیست؛ بهتر است از یک پد ضد آب زیر ملحفه تشک استفاده کنید.
  • برا حفظ کیفیت تشک، هر شش ماه یک بار آن را سر و ته کنید.
  • الیافی که از آن‌ها برای پر کردن تشک استفاده شده است تأثیر زیادی در کیفیت خواب نوزاد دارد.

 

سخن پایانی

نوزادان در ماه‌های اولیه پس از تولدشان مدت زیادی خواب هستند؛ بنابراین خرید یک تشک مناسب و استاندارد برای آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از پزشکان به والدین توصیه می‌کنند تشکی را برای نوزادانشان خریداری کنند که به اندازه کافی سفت باشند زیرا تشک‌های بسیار نرم می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامتی آن‌ها شوند. اگر قصد خرید یک تشک باکیفیت برای نوزادتان را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای صرف وقت و هزینه رفت و آمد به فروشگاه اینترنتی میترامترس سری بزنید و از میان صدها مدل متنوع تشک نوزاد یکی از آن‌ها را برای فرزندتان به صورت آنلاین خریداری کنید. قیمت تشک طبی در میترامترس نسبت به فروشگاه‌های دیگر بسیار مناسب است. همچنین شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.