مقدمه

زمانی که قصد خرید وسایل نوزاد را دارید قطعاً تنوع وسایل در بازار شمارا گیج می‌کند، اما نگران نباشید زیرا این تنوع زیاد تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. یکی از وسایل مهم و ضروری در زمان خرید برای نوازد سرویس خواب است که کاربرد بسیار زیادی دارد. سرویس خواب نوزاد مانند هر وسیله دیگر با توجه به جنسیت کودک انتخاب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مدل تشک و بالش نوزادی دخترانه اشاره نماییم، با میترامترس تا انتها مقاله معرفی مدل تشک و بالش نوزاد همراه باشید.

ویژگی‌های مدل تشک و بالش نوزادی دخترانه مناسب

درگذشته معمولاً یکی از کارهایی که قبل از به دنیا آمدن نوزاد، والدین و یا مادربزرگ‌ها انجام می‌دادند تهیه تشک و بالش نوزادی بود. آن‌ها همیشه سعی می‌کردند بهترین جنس پارچه را برای فرزندشان انتخاب کنند که معمولاً برای درست کردن تشک و بالش کودک به یک لحاف‌دوز مراجعه می‌کردند. اما امروزه تشک و بالش‌های باکیفیت بالا در بازار وجود دارد و کمتر کسی مانند گذشته عمل می‌کند. سرویس خواب‌های نوزاد معمولاً به دو دسته سرویس‌های خواب ایرانی و خارجی تقسیم می‌شود که سرویس خواب‌های ایرانی معمولاً از نوع تترون و یا مخمل است و تنوع بسیار کمی در طرح دارد اما در سرویس‌های خواب خارجی تنوع طرح بسیار زیاد است و حتی پارامترهای مهم مانند ضد حساسیت در آن‌ها لحاظ شده است.

وسایل موردنیاز برای سرویس خواب نوزاد دختر

نوزاد برای اینکه بتواند از لحاظ ذهنی و فیزیکی رشد خوبی داشته باشد باید علاوه بر تغذیه به خوابش توجه شود. برای اینکه نوزاد خوابی راحت داشته باشد نیاز است علاوه بر آرامش محیط بستری مناسب را برای او تهیه نمایید. در ادامه به وسایل مورد نیاز برای انواع مدل تشک و بالش نوزادی دخترانه اشاره‌ می‌کنیم.

مدل تشک و بالش نوزادی دخترانه

سبد حمل نوزاد

در ماه‌های ابتدایی به دلیل شرایط خاصی که نوزاد دارد شما مجبور هستید آن را در گهواره و یا سبد حمل نوزاد بخوابانید. سبد حمل نوزاد کمی از گهواره بزرگ‌تر است و شما این امکان را دارید که به‌راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا نمایید. معمولاً سبد حمل نوزاد تا سه‌ماهگی که چرخیدن و دست‌ و پا زدن او کم‌تر است، مناسب می‌باشد.

سبد حمل نوزاد

مدل تشک و بالش نوزادی دخترانه

مدل تشک و بالش نوزادی دخترانه

یک نوزاد به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند با یک مدل تشک و بالش نوزاد خواب راحتی باشد؛ اما در نقطه مقابل تشک و بالش نوزاد متناسب با ساختار بدنی نوزاد است. تشک‌های نوزاد معمولاً انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها تشک مخصوص تخت، مخصوص گهواره، مسافرتی و یک نوع ساده برای روی زمین است که هرکدام با توجه به کاربردی که دارند در ابعاد مختلف و اندازه‌های مشخص در بازار موجود هستند.

ملحفه

بهتر است همیشه حداقل دو ملحفه همراه داشته باشید که در صورت کثیف شدن سریع آن را تعویض نمایید. ملحفه می‌تواند به‌صورت کاور برای تشک و یا تشک تخت استفاده شود. بهترین تشک‌ها علاوه بر جنس خوب و ضد حساسیت بودن باید به‌صورت کامل فیکس شود و با جابه‌جایی نوزاد از روی تشک جدا نشود.

پتو نوزاد

پتو نوزاد یکی از مواردی است که در زمان خرید وسایل سرویس خواب نباید فراموش کنید، زیرا پتو مخصوص نوزاد برای نوزاد مناسب است و پتوهای کودک و نوجوان برای نوزاد سنگین و نامناسب هستند. البته در روزهای ابتدایی برای اینکه نوزاد نتواند پتو را جابه‌جا کند، بهتر است از کیسه‌های خواب مخصوص نوزاد استفاده نمایید.

تخت خواب

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سرویس خواب نوزاد تهیه تخت خواب است. در زمان خرید تخت خواب باید به نکات مهمی از جمله ارتفاع قابل تنظیم، استحکام تخت و … توجه نمایید. همچنین بهتر است یک تشک مناسب و باکیفیت برای نوزاد تهیه نمایید که برای نوزاد حساسیت ایجاد نکند.

بالش نوزادی دخترانه

یکی از سؤال‌هایی که والدین همیشه در ذهنشان دارند این است که بهترین زمان استفاده از بالش برای نوزاد چه زمانی است. بیشتر متخصصان نظرشان این است که محدودیتی برای استفاده وجود ندارد اما برخی از کارشناسان معتقدند که نباید برای نوزادان زیر یک سال از بالش استفاده کرد زیرا احتمال خفگی در نوزادان وجود دارد. معمولاً والدین زمانی که می‌خواهند برای نوزاد دختر خود بالش تهیه نمایند به دلیل زیبایی و تنوع مدلی که وجود دارد توجهی به استاندارد بودن آن برای نوزاد ندارند.

قیمت مدل تشک و بالش نوزادی دخترانه

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که بهترین بالش برای نوزاد بالش سفت است زیرا بالش‌هایی مانند بالش‌های پر به دلیل نرم بودن احتمال خفگی را به همراه دارد. علاوه بر سفتی نیز باید کوچک و تا حدودی تخت باشد، برای اینکه مطمئن شوید بالش نوزاد سفت است کمی آن را فشار دهید اگر بعد از فشار دادن ، بالش به‌سرعت به حالت اولیه برگشت بالش نرم است و برای نوزاد مناسب نیست.

انواع مدل بالش نوزاد دخترانه

در زمان خرید بالش باید به موارد زیادی توجه نمایید که ماندگاری و دوام مهم‌ترین نکات پیرامون خرید بالش نوزاد است بهتر است بدانید بالش‌هایی که از مموری فوم‌ها تشکیل‌شده است به نسبت بالش‌های دیگر ماندگاری بالاتری دارند. در زیر به معرفی انواع مدل بالش نوزاد دخترانه اشاره‌کرده‌ایم:

بالش‌های شکلک دار

بالش‌های شکلک دار

یکی از جدیدترین مدل‌های بالش نوزادی است که در مدل‌های مختلف مانند ماه، ستاره، انواع حیوانات تولید می‌شود. یکی از مزیت‌های اصلی این بالش‌ها این است که سر و گردن نوزاد در بهترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و همچنین نوزاد در ساعت بیداری می‌تواند به‌عنوان یک وسیله بازی از آن استفاده نماید.

بالش محافظ بدن نوزاد

این مدل از بالش به‌صورتی طراحی‌شده است که از تمام بدن نوزاد به‌ویژه سر و گردن آن محافظت می‌کند، همچنین بیشتر این بالش‌ها به دلیل شیبی ملایمی که دارند در زمان شیردهی از آن استفاده می‌شود.

تشک نوزادی دخترانه

بالش مخصوص برای پیشگیری از سندروم سر

یکی از مشکلات نوزادان این است که به دلیل بد خوابیدن نوزاد ممکن است که سر نوزاد صاف شود. حال این بالش‌ها به دلیل فرمی که دارند از این سندرم جلوگیری می‌کند. معمولاً این بالش‌ها از استانداردترین بالش‌های نوزادی است که در آنها بهترین جنس‌ها متناسب باپوست سر نوزاد استفاده‌ شده است.

بالش یو شکل

این بالش‌ها علاوه بر محافظت سر و گردن نوزاد مانع حرکت‌های بی‌مورد نوزاد می‌شود و می‌توان در زمان شیردهی از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های مدل تشک و بالش نوزادی دخترانه مناسب

تشک نوزادی دخترانه

بیشتر والدین در زمان خرید تشک نوزادی دخترانه این باور اشتباه را دارند که تشکی مناسب است که نرم، کرک دار و پفی باشد. نرمی تشک باید در حدی باشد که نوزاد بر روی آن احساس راحتی کند، همچنین اگر می‌خواهید تشک را برای تخت و یا گهواره استفاده کنید سعی کنید ابعاد آن متناسب با ابعاد تخت و یا گهواره باشد تا فضای خالی ایجاد نشود. همان‌طور که می‌دانید تشکی مناسب است که بعد از مدتی تغییر شکل ندهد و از الیاف ضد آلرژی‌زا در آن استفاده شده باشد.

سخن پایانی

بهتر است بدانید نوزاد در سه سال ابتدایی زندگی خود در حساس‌ترین نقطه زندگی‌اش قرار دارد و والدین باید در این برهه‌ی حساس آسایش نوزاد را فراهم کنند. یکی از مواردی که به آسایش نوزاد کمک می‌کند انتخاب سرویس خواب باکیفیت است، به همین دلیل والدین باید در زمان خرید دقت زیادی بر روی این موضوع داشته باشند. با توجه به اینکه مدل تشک و بالش نوزادی دخترانه دارای تنوع بسیار زیادی است باید در کنار زیبایی به استاندارد بودن آن توجه نمایید.