مدت زمان مطالعه مقاله در هنگام فروش تشک خوشخواب یک نفره به چه مواردی باید دقت کرد : 10 دقیقه

خواب راحت یکی از مسائل مهم است که می‌توان نشانه‌های آن را در زندگی افراد مشاهده کرد. برخی از پزشکان معتقدند بیماری‌های ستون فقرات و کمردردها در سنین بالا نشانه خوب نخوابیدن و نداشتن تشک‌های مناسب است. حال برای اینکه خواب راحت و اصولی داشته باشید باید در زمان خرید تشک خوشخواب، تشکی را  انتخاب کنید که کیفیت عالی و متناسب با وضعیت جسمانی شما داشته باشد. یکی از مواردی که در قسمت فروش تشک مطرح است یک نفره یا دو نفره بودن تشک خوشخواب‌ها است. با ما همراه باشید تا بیشتر با فروش تشک خوشخواب یک نفره آشنا شوید.

 

مقدمه

خواب راحت یکی از مسائل مهم است که می‌توان نشانه‌های آن را در زندگی افراد مشاهده کرد. برخی از پزشکان معتقدند بیماری‌های ستون فقرات و کمردردها در سنین بالا نشانه خوب نخوابیدن و نداشتن تشک‌های مناسب است. حال برای اینکه خواب راحت و اصولی داشته باشید باید در زمان خرید تشک خوشخواب، تشکی را  انتخاب کنید که کیفیت عالی و متناسب با وضعیت جسمانی شما داشته باشد. یکی از مواردی که در قسمت فروش تشک مطرح است یک نفره یا دو نفره بودن تشک خوشخواب‌ها است. با ما همراه باشید تا بیشتر با فروش تشک خوشخواب یک نفره آشنا شوید.

بررسی انواع تشک خوشخواب از نظر اندازه

فروش تشک خوشخواب یک نفره

تشک‌ها با توجه به برخی از ویژگی‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از دسته بندی‌های تشک‌ها مربوط به ابعاد آنها است. ابعاد تشک خوشخواب معمولاً بر اساس تعداد نفرات مشخص می‌شود؛ به این صورت که تشک‌ها به‌صورت یک نفره و دو نفره عرضه می‌شوند. البته در مورد فروش تشک خوشخواب یک نفره و دو نفره چند سایز مختلف وجود دارد. در ادامه به‌صورت کامل در مورد تشک‌ها با سایزهای مختلف توضیح داده‌ایم.

تشک خوشخواب یک نفره

در مورد تشک‌های یک نفره باید بگوییم ازآن‌جایی‌که تشک‌های یک نفره برای نوجوان و جوان تولید می‌شود در دو نوع سایز به بازار عرضه می‌شوند. بهتر است قبل از خرید تشک سایز دقیق تخت را مشخص کنید و طبق آن تشک موردنظر را خریداری کنید. معمولاً سایز نوجوان و نرمال سایز 90  است به همین علت بیشتر افراد سایز تخت‌های تک نفره را با این سایز می‌شناسند. بهتر است بدانید به دلیل سایز استاندارد این تشک خوشخواب می‌توانید آن را برای تمامی اتاق‌ها استفاده نمایید.

مورد بعدی تشک‌هایی با ابعاد 120 هستند که برای افرادی که جثه بزرگی دارند و نیازمند فضای بیشتری برای خوابیدن هستند مناسب است. البته این روزها معمولاً تخت‌های نوزادان را با این ابعاد تولید می‌کنند به این دلیل که مادر بتواند به‌راحتی در کنار فرزندش بخوابد. بهتر است بدانید تمامی تشک‌ها با سایز 2 متر تولید می‌شوند.

تشک خوشخواب دو نفره

تشک‌های خوشخواب دو نفره مانند تشک‌های یک نفره در دو سایز تولید می‌شوند. سایز 140 و 160 سایزهای این تشک هستند که عموماً افراد سایز 160 را انتخاب می‌کنند تا فضای بیشتری برای خوابیدن داشته باشند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر فضای اتاق‌ خواب کوچکی دارید از تشک‌هایی که ابعاد 140 دارند استفاده نمایید. البته باید خود را برای پیدا کردن ملحفه و روتختی با این ابعاد آماده کنید زیرا ملحفه و روتختی بیشتر برای سایز 160 تولید می‌شوند.

تشک‌های دو نفره از اوایل دهه 80 در بازار تولید شد و به دلیل سایز مطلوبی که دارد طرفداران زیادی دارد و می‌توان گفت از دسته تشک‌های خوشخواب اولیه است. جالب است بدانید روتختی و ملحفه این تشک خوشخواب نسبت به تشک‌های خوشخواب دیگر بسیار مناسب‌تر است.

بررسی سایزهای خاص تشک‌های خوشخواب

حتماً در زمان فروش تشک خوشخواب یک نفره با سایزهایی با ابعاد خاص روبرو می‌شوید. در ادامه تعدادی از این تشک‌ها را بررسی می‌کنیم.

تشک خوشخواب نوزادی

این تشک‌ها در ابعاد 135*75 و 130*70 تولید می‌شوند و تنها برای دوران نوزادی مناسب است. اگر می‌خواهید از تخت نوزاد استفاده کنید بهتر است تشکی را انتخاب کنید که با تخت همخوانی دارد. البته سایز 180*80  یکی دیگر از سایزهایی است که کمی از سایزهای قبلی بزرگ‌تر است و برای افرادی که می‌خواهند تخت‌های نوجوان با ابعاد کوچک انتخاب کنند بهترین انتخاب است.

تشک خوشخواب سفارشی

گاهی افراد به دلایلی تصمیم به خرید تخت با ابعاد خاص می‌گیرند ازاین‌رو به تشک خوشخواب با ابعاد خاص نیاز دارند. به همین دلیل میترا مترس در کنار فروش تشک خوشخواب یک نفره، تشک‌های خوشخواب را با سایزهای سفارشی نیز تولید می‌کند. معمولاً سایزهای سفارشی با سایزهای 90*190، سایز 160*220،  سایز 80*130 تولید می‌شود. جالب است بدانید بزرگ‌ترین سایز در تشک‌های خوشخواب سفارشی سایز تشک خوشخواب 200*200 است.

انتخاب تشک خوشخواب متناسب با ابعاد اتاق

انتخاب تشک خوشخواب متناسب با ابعاد اتاق

در زمان خرید تشک خوشخواب عوامل مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. یکی از این عوامل مهم ابعاد اتاق‌ خواب است که حتی در زمان خرید تخت باید به آن دقت نمایید. اگر برای یک اتاق‌خواب بزرگ یک تخت کوچک و بالعکس برای اتاق‌خواب کوچک تخت بزرگی خریداری کنید قطعاً زیبایی اتاق‌خواب را زیر سؤال خواهید برد.

حتما برای شما هم جالب است بدانید که با توجه به ابعاد اتاق چه سایز تخت و تشکی مناسب است. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

اگر متراژ اتاق خواب 6  مترمربع است، بهترین سایز تخت و طبیعتا تشک 90*200 است.

اگر متراژ اتاق خواب 9  مترمربع است، بهترین سایز تخت و طبیعتا تشک 120*200 است.

اگر متراژ اتاق خواب 10 مترمربع است، بهترین سایز تخت و طبیعتا تشک 140*200 است.

اگر متراژ اتاق خواب 12 مترمربع است، بهترین سایز تخت و طبیعتا تشک 160*200 است.

اگر متراژ اتاق خواب بالای 12 مترمربع است، بهترین سایز تخت و طبیعتا تشک 180*200 است.

ویژگی‌های تشک‌های خوشخواب مناسب

ویژگی‌های تشک‌های خوشخواب مناسب

اگر در شرایط روانی آرامی قرار دارید اما نمی‌توانید شب‌ها خوب بخوابید قطعاً تشک خوشخواب خود را بررسی کنید و سعی کنید در اولین گام آن را تعویض نمایید. حال با توجه به مدل‌های مختلف تشک خوشخواب بهتر است تشکی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی دارد و متناسب با نیازتان است. در ادامه ویژگی‌های مهم تشک خوشخواب باکیفیت را بررسی می‌کنیم.

اندازه تشک: اولین نکته مهمی که باید توجه کنید اندازه تشک است. اندازه تشک نباید بزرگ‌تر و کوچک‌تر از تخت باشد، زیرا اگر کوچک‌تر باشد خوابیدن بر روی آن کمی سخت می‌شود و اگر بزرگ‌تر باشد براثر فشاری که بر آن وارد می‌شود خیلی زود خراب می‌شود.

وزن: بیشتر پزشکان ارتوپد معتقدند تشک خوشخواب باید وزنی استاندارد داشته باشد. همچنین فرد باید به وزن خود نیز توجه نماید اگر فردی با وزن بالا هستید حتماً از تشک‌های سفت و افراد لاغرتر از تشک‌های نرم استفاده کنند.

آشنایی کامل با  انواع تشک‌ها: تشک‌ها انواع مختلفی دارند که باید در زمان خرید آشنایی کافی داشته باشید. تشک فنری، تشک با فنرهای متصل، تشک با فنرهای منفصل، مموری فوم دار، بادی، برقی و آبی از جمله انواع تشک‌ها هستند.

سخن پایانی

فروش تشک خوشخواب یک نفره یکی از مواردی است که بسیار در فروشگاه‌های لوازم خواب دیده می‌شود. بهتر است بدانید سایزهای مختلفی برای تشک خوشخواب وجود دارد که فرد باید متناسب با نیاز خود تشکی با ابعاد استاندارد انتخاب نماید. میترا مترس یکی از تولید کنند های موفق در زمینه تولید تشک‌های خوشخواب است.