بررسی ساختار داخلی تشک مموری

در مقالات قبلی در ارتباط با انواع تشک خوشخواب مانند تشک طبی، تشک فنری و غیره صحبت کردیم و راهنمای خرید تشک ارزان را را نیز بیان کردیم.در این مقاله به صورت تخصصی تر وارد جزئیات شده و ساختار داخلی تشک مموری را بررسی خواهیم کرد.

تشک مموری ها نوعی تشک خوشخواب هستند که جنس پد آن ها از مموری فوم یا ژل میباشد.کسانی که به دنبال خرید تشک خوشخواب با کیفیت هستند این اسم به گوششان آشنا ست. تشک بسیار با کیفیت اما گران قیمت که میتواند خوابی راحت را برای شما به دنبال داشته باشد

برای درک بیشتر ساختار یک تشک مموری به تصویر زیر با دقت نگاه کنید:

ساختار داخلی تشک های مموری

ساختار داخلی تشک های مموری

 

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید این تشک که به عنوان یک تشک استاندارد و خوب شناخته می شود دارای چندین لایه میباشد. هر لایه با منطق خاصی تعبیه شده است  که در بخش بعد به صورت کامل تک تک لایه ها را بررسی خواهیم کرد.

 

به طور کلی در ساختار این تشک سه لایه اصلی دیده میشود:

لایه فوقانی:

این لایه به اصطلاح Water Gren Foam نامیده میشود.عرض این لایه 6  سانتی متر است.این لایه به شدت به دمای بدن حساس است.این قسمت با لایه ای از ماده کششی که به دما حساس است، پوشانده شده است.این لایه این قابلیت را دارد که با توجه به دمای هوا و دمای بدن شرایطی را ایجاد کند تا شما نه احساس گرمای بیش از حد داشته باشید نه سرمای زیاد خواب شما را به هم بزند.

لایه مرکزی:

این لایه به اصطلاح Water Foam نامیده می شود.عرض این لایه حدود 12 سانتی متر می باشد.وظیفه این لایه ایجاد حالت کششی در تشک و حفظ فشار است.این لایه با استفاده از قانون رفلکس فشار فشار دریافتی ازیک نقطه از  بدن شما مانند گودی کمر را در خود نگه داشته و پخش می کند و آن را به صورت پخش شده به شما بر می گرداند.این خاصیت باعث بهبود گردش جریان خون در بدن شما می شود.این تشک با این لایه این قابلیت را پیدا می کند که شکل بدن را به خود بگیرد و یک خواب رویایی برای شما به همراه داشته باشد.

لایه زیرین:

این لایه به اصطلاح Water Memory Foam نامیده می شود.عرض این لایه حدود 6 سانتیمتر است و علت طراحی تعمین رطوبت تشک  است . این لایه با حفظ رطوبت موجب تازگی تشک شده و از خشکی آن جلوگیری می کند.اصلی ترین وظیفه این لایه تهویه هوا است.این لایه با عبور جریان هوا از خود موجب کاهش دمای تشک و در نتیجه کاهش دمای بدن می شود.

این تشک یکی از بهترین تشک های ممکن برای کسانی است که از کمر درد رنج می برند.اما باید توجه داشته که  با این لایه ها و این شرایطی که در طراحی این تشک در نظر گرفته شده  قیمت این تشک بالا است و شاید برای همه توانایی خرید آن وجود نداشته باشد.

این نوع تشک برای افرادی که عادت  دارند به پشت بخوابند بسیار مناسب می باشد. چرا که ستون فقرات بدن را در راستای استاندارد قرار می دهد.

فوم به کار رفته در این تشک مانع جذب گرد و غبار به تشک شده و برای افرادی که سیستم تنفشس حساسی دارند بسیار توصیه می شود.

لازم به ذکر است که بدانید این تشک قابلیت جمع شدن ندارد و فقط می توان آن را سر و ته کرد.