مدت زمان مطالعه قیمت تشک طبی اصل : 8 دقیقه


انواع مختلفی تشک در بازار وجود دارد به همین دلیل شاید انتخاب یک تشک مناسب کار آسانی نباشد. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با عوامل مؤثر در قیمت تشک طبی اصل بیشتر آشنا کنیم و به بررسی ویژگی‌های تشک‌های طبی بپردازیم؛ پس با میترا مترس همراه شوید.

 

مقدمه

شما برای این که بتوانید در طول روز انرژی لازم برای انجام کارهای مختلف را داشته باشید، باید در طول شب به اندازه کافی استراحت کنید. یک تشک مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در کیفیت خواب شما داشته باشد به همین دلیل بهتر است برای خرید تشک به جز قیمت به معیارهای دیگری مانند راحتی و کیفیت نیز توجه کنید. انواع مختلفی از تشک خوشخواب در بازار وجود دارد به همین دلیل شاید انتخاب یک تشک مناسب کار آسانی نباشد. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با عوامل مؤثر در قیمت تشک طبی اصل بیشتر آشنا کنیم و به بررسی ویژگی‌های تشک‌های طبی بپردازیم؛ پس با میترا مترس همراه شوید.

قیمت تشک طبی اصل مموری فوم

تشک طبی اصل مموری فوم

در ساخت تشک‌های طبی مموری فوم یا اصطلاحاً فوم حافظه‌دار از فوم‌های پلی یورتان یا ویسکو استفاده شده است. برای اولین بار از این فوم‌ها برای کاهش آسیب‌دیدگی فضانوردان استفاده شد. مهم‌ترین ویژگی‌ مموری فوم انعطاف‌پذیری زیاد است به همین دلیل از آن در ساخت تشک استفاده می‌کنند. این نوع تشک‌ها در برابر فشار و دما مقاوم هستند. همچنین زمانی که کسی بر روی آن‌ها می‌خوابد، شکل بدن را حفظ می‌کنند. خوابیدن بر روی تشک‌های مموری فوم بسیار راحت و لذت‌ بخش است به همین دلیل کسانی که قصد خرید تشک طبی را دارند؛ ترجیح می‌دهند که این تشک‌ها را انتخاب کنند. علاوه بر این تشک‌های مموری فوم در برابر جابه‌جایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و میزان انتقال ارتعاشات در آن‌ها تقریباً صفر است؛ بنابراین اگر قصد خرید تشک طبی دونفره را دارید، این نوع تشک‌ها می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند.

 

چرا قیمت تشک طبی اصل از دیگر تشک‌ها گران‌تر است؟

قیمت تشک طبی اصل

قیمت تشک طبی اصل به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما قبل از بررسی این عوامل بهتر است در ابتدا بدانید که چرا به این نوع تشک‌ها طبی می‌گویند. تشک‌های طبی برخلاف سایر تشک‌های موجود در بازار نرم نیستند و شما با دست کشیدن و یا خوابیدن بر روی آن‌ها می‌توانید متوجه میزان سفتی آن‌ها شوید. برای تهیه تشک‌های طبی از مواد اولیه با کیفیتی استفاده می‌شود به همین دلیل این نوع تشک‌ها طول عمر و دوام بیشتری نسبت به تشک‌های دیگر دارند. تشک‌های طبی به خوبی از ستون فقرات فردی که بر روی آن استراحت می‌کند حمایت می‌کنند به همین دلیل بسیاری از افراد به دلیل مشکلاتی نظیر کمردرد به سراغ خرید تشک‌های طبی می‌روند. مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت تشک طبی اصل نوع تشک است زیرا تشک‌های طبی انواع مختلفی دارند. برخی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین تشک‌های طبی موجود در بازار عبارت‌اند از:

 

تشک طبی لاتکس

قیمت تشک طبی اصل زیاد است بنابراین شما نیاید انتظار داشته باشید که یک تشک طبی استاندارد را با قیمت پایینی به شما بفروشند. دومین مدل از تشک‌های طبی پرطرفدار در بازار تشک‌های لاتکس هستند. لاتکس یک ماده اولیه مرغوب برای تولید تشک‌های طبی است. این ماده از صمغ درخت کائوچو به دست می‌آید و به همین دلیل این نوع تشک‌ها گزینه مناسبی برای افرادی هستند که دوست دارند از وسایلی استفاده کنند که قابل بازیافت هستند و صدمه کمی به محیط زیست می‌رسانند.

تفاوت اصلی مموری فوم و لاتکس در مدت زمانی است که می‌توانند شکل بدن فردی که بر روی تشک می‌خوابد را حفظ کنند. لاتکس سریع‌تر از مموری فوم به حالت اولیه خود باز می‌گردد با این حال این نوع تشک‌ها به خوبی از کمر و ستون فقرات حمایت می‌کنند. میزان لرزش در تشک‌های لاتکس صفر است به همین دلیل می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که خواب سبکی دارند.

 

تشک طبی فوم‌دار

به تشک‌هایی تشک طبی فوم‌دار می‌گویند که در ساخت آن‌ها از موادی مانند فوم ژل، فوم پلی یورتان، فوم جامد یا فوم لاتکس استفاده شده باشد. وقتی از فوم به صورت یکنواخت برای ساخت تشک استفاده شود، تشک نرمی و انعطاف خوبی خواهد داشت. این نوع تشک‌ها نیز مانند سایر تشک‌های طبی موجود در بازار برای افرادی که دارای کمردرد هستند بسیار مناسب‌اند. قیمت تشک‌های طبی فوم‌دار نیز مانند قیمت تشک طبی اصل نسبتاً گران است.

 

استفاده از تشک طبی اصل چه مزایایی دارد؟

تشک طبی اصل

همان‌طور که می‌دانید؛ امروزه تشک‌های طبی طرفداران زیادی پیدا کرده است به همین دلیل سازندگان این نوع تشک‌ها سعی کرده‌اند که برای افزایش کیفیت آن‌ها از متریال باکیفیتی استفاده کنند. البته همین مسئله باعث شده که قیمت تشک طبی اصل گران‌تر از تشک‌های دیگر باشد. داخل تشک‌های طبی را از فوم‌های ژله‌ای پر می‌کنند تا گرما را به خوبی جذب خودش کند. همچنین زمانی که از فوم ژله‌ای در ساخت تشک استفاده می‌شود، بدن به طور کامل بر روی تشک قرار می‌گیرد و میزان فشار به طور مساوی بر روی تشک پخش می‌شود به همین دلیل برخلاف تشک‌های دیگر بر اثر استفاده زیاد تغییر شکل نمی‌دهند. تشک‌های بی‌کیفیت بعد از مدتی در بخش‌های مختلف به خصوص در قسمت کمر دچار فرورفتگی می‌شوند.

تشک‌های طبی برای کسانی که کمردرد دارند و یا دچار درد مفصل هستند نیز بسیار مناسب‌اند به همین دلیل است که در بیمارستان‌ها نیز از تشک‌های طبی برای بیماران استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید که میزان سفتی تشک بر افزایش کیفیت خواب مؤثر است. به عنوان مثال افرادی که عادت دارند به پهلو بخوابند باید به دنبال خرید تشک‌های نرم‌تری باشند. البته میزان نرمی تشک نیز نباید به حدی باشد که بدن در آن فرو برود زیرا در این صورت احتمال آسیب دیدن ستون فقرات در هنگام خواب افزایش پیدا می‌کند.

 

سخن پایانی

انتخاب یک تشک طبی مناسب کار دشواری است زیرا برندهای متنوعی اقدام به تولید تشک‌های طبی کرده‌اند. با این حال تشک‌های طبی را می‌توان به سه دسته تشک‌های لاتکس، مموری فوم دار و طبی فوم تقسیم‌بندی کرد. این تشک‌ها هر کدام دارای تفاوت‌هایی اساسی در مواد اولیه هستند. به نحوی که در تشک‌های لاتکس از یک ماده طبیعی که از صمغ درخت کائوچو به دست می‌آید، برای پر کردن داخل تشک استفاده می‌کنند و متریال داخل تشک‌های مموری فوم‌دار نوعی فوم پلی یورتان است. در هنگام خرید تشک‌های طبی به این نکته توجه داشته باشید که قیمت تشک طبی اصل زیاد است بنابراین فریب فروشندگانی که تشک‌های طبی را با قیمتی ارزان به شما می‌فروشند را نخورید. شما می‌توانید انواع تشک‌های طبی یک‌نفره و دونفره را فروشگاه اینترنتی میترا مترس خریداری و برای اطلاع از قیمت تشک طبی به این سایت مراجعه کنید. تمام تشک‌های عرضه شده در این فروشگاه اصل و دارای ضمانت‌نامه‌های معتبر هستند.