انتخاب سایز تشک خوشخواب مناسب بسیار مهم است. بنابراین، ما در این راهنمای مفید اندازه و ابعاد تشک های مختلف را جمع آوری کردیم تا تصمیم شما کمی ساده تر شود.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه تشکی با چه ابعادی برای استفاده شما مناسب است؟

در قبل راهنمای خرید تشک را برای شما بیان کردیم اکنون در این مطلب در مورد انتخاب اندازه تشک برای شما مطالبی را بیان میکنیم سایز تشک همانند انتخاب لباس مناسب دارای اهمیت است. خرید یک تشک بیش از حد بزرگ و یا خیلی کوچک همیشه ناراحت کننده خواهد بود. در حالی که ترجیح شخصی شما برای اندازه تشک ممکن است در مورد راحتی، سبک بودن  یا استاندارد بودن آن باشد و کمتر کسی به ابعاد آن توجه کند .

 

خوشبختانه تشک خوشخواب مانند لباس در ابعاد و اندازه های مختلف تولید و در بازار عرضه شده است.

انتخاب تشک با سایز مناسب

انتخاب تشک با سایز مناسب

در هنگام استفاده از تشک خوشخواب دو نفره برای فهمیدن این که  آیا سایز یک تشک خوشخواب برای شما مناسب است یا خیر، در کنار همسرتان دراز بکشید و دستان خود را زیر سر خود قرار دهید و با آرنج خود به سمت هم اشاره کنید. اگر آرنج هایتان به سختی به یکدیگر چسبیده اندازه تشک برای شما مناسب نیست اما اگر در فاصله مناسبی از هم قرار گرفته اند اندازه تشک خود را به درستی انتخاب کرده اید.

King

 

King

King

مناسب برای: یک زن و شوهر که دوست دارد آزادانه با فضای زیاد استراحت کنند، و شاید بخواهند فضایی برای حیوان خانگی یا کودک در بین آن ها باشد.

با توجه به ابعاد بزرگ این تشک عده ای معتقد هستند این تخت خواب مناسب یک پادشاه است.اما اگر شما یک شریک در هنگام خواب دارید تشک کینگ بهترین انتخاب برای شما میباشد فقط نکته ای که باید در نظر بگیرید این مطلب است که تخت خواب شما با ابعاد تشکتان همخوانی داشته باشد و مهم تر اینکه ابهپعاد تخت خوابتان با اتاق شما سازگار باشد.

CALIFORNIA KING

California-King

California-King

این نوع تشک برای یک زن و شوهر که دوست دارد راحت تر بخوابند، و شاید حیوان خانگی داشته باشند مناسب است اما اما به دلیل اینکه یک اتاق خواب باریکی دارند، نیاز به طول اضافی به جای عرض دارد.

تفاوت بین king و CALIFORNIA KING چیست؟

شما تنها نیستید که این سوال را میپرسید در اوایل دهه 1960، یک شرکت مبلمان به نام LA شروع به ساخت تخت های بزرگ برای عمارت های مشهور کرد. ، این تخت بزرگترین تخت در بازار بود

تخت های کینگ بزرگ برای افرادی که دارای قد بلندتر هستند و نیاز به طول اضافی دارند یا برای اتاق های خواب که بیشتر فضای زیادی دارند، مناسب است. این نوع تخت به شما کمک خواهد کرد که فضای یک اتاق باریک را به طور مناسب پر کنید. پس تنها تفاوت برای انتخاب یکی از این دو مدل تشک تنها تفاوت در اندازه اتاق خواب شما میباشدزیرا یکی طول بیشتر و دیگری عرض زیادی دارد.

QUEEN

Queen

Queen

این نوع از تشک مناسب نوجوانان، کودکانی است که تمایل دارند با والدین خود در یک تخت بخوابند البته گاهی هم تمایل به خوابیدن با سگ یا حیوان خانگی خود دارند.

FULL OR DOUBLE

TwinXL

TwinXL

این نوع از تشک خوشخواب هم  برای نوجوانان یا کودکانی مناسب است که تمایل دارند با حیوانات خود بخوابند.

زیرا این نوع تشک در واقع تنها کمی بزرگتر است یک تشک تک نفره است و نه به بزرگی یک تشک دونفره…

TWIN XL OR SINGLE XL

مناسب برای بچه های کوچک تا 12 ساله، اتاق خواب مهمان، اتاق خوابگاه کالج

TWIN OR SINGLE

Twin

Twin

مناسب برای اتاق کودکان 2 تا 12 ساله و یا اتاق خواب مهمان

نتیجه گیری

در این مطلب ما سعی کردیم  اندازه های مختلف تشک خوشخواب را که در بازار وجود دارد را برای شما بیان کنیم، اما “بهترین اندازه” برای تشک را نمیتوان به طور دقیق بیان کرد. مهمترین مساله این موضوع است که شما برای چه فضایی نیاز به تشک دارید و چه تعداد افراد تمایل دارند از آن استفاده کنند.