مدت زمان مطالعه مقاله تفاوت تشک طبی و فنری: 6 دقیقه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید چه میزان، داشتن یک تشک مناسب می تواند در خواب شما و میزان انرژی شما در طول روز تاثیرگذار باشد. کیفیت خواب و تشک شما ارتباط تنگاتنگی با هم دارند بدین معنا که هر چقدر تشک طبی و فنری شما مناسب تر باشد، کیفیت خواب شما افزایش پیدا خواهد کرد و این کیفیت خواب در کیفیت روز شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

 

مقدمه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید چه میزان، داشتن یک تشک مناسب می تواند در خواب شما و میزان انرژی شما در طول روز تاثیرگذار باشد. کیفیت خواب و تشک شما ارتباط تنگاتنگی با هم دارند بدین معنا که هر چقدر تشک طبی و فنری شما مناسب تر باشد، کیفیت خواب شما افزایش پیدا خواهد کرد و این کیفیت خواب در کیفیت روز شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

اگر تا به حال تصمیم گرفته باشید که تشک خود را عوض کنید و یک تشک جدید خریداری کنید، احتمالا شاهد مدل های بسیار متنوعی بوده اید که قیمت های بسیار متفاوتی دارند و هر کدام برای نوع خاصی از افراد مناسب هستند. این نکته باعث می شود که شما با اهمیت آشنایی با مشخصات و تفاوت تشک طبی و فنری آشنا شوید. اگر شما بتوانید، مشخصات تشک طبی را بشناسید به احتمال زیاد خواهید توانست که تشک مناسب خود را خریداری کنید.

تشک‌ های فنری به عنوان ساده ترین نوع تشک ها شناخته می شوند که در مقایسه با تشک های دیگر از هزینه کمتری برخوردار می باشند، در این تشک ها برای افزایش نرمی آن ها از فنر استفاده می شود. در صورتی که تشک های طبی در دو نوع طبی معمولی و طبی فنری تولید و به بازار عرضه می شوند که در تشک طبی معمولی هیچگونه فنری گذاشته نمی شود اما در تشک طبی فنری، از فنر برای نرم شدن آن استفاده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا درمورد تفاوت تشک طبی و فنری، اطلاعات کافی و مناسبی را به دست آورید.

آشنایی با مشخصات تشک طبی

مشخصات تشک طبی

این روزها شرکت هایی که تشک طبی و غیر طبی تولید و روانه بازار می کنند، این موضوع را دریافته اند که هر چقدر تشک با اندام فرد سازگاری بیشتری داشته باشد، بهتر خواهد بود. به این موضوع یعنی میزان سازگاری تشک با اندام فردی که از آن استفاده می کند، ارگونومی گفته می شود.

شاید برای شما دانستن این نکته جالب باشد که به تشک های طبی به میزان قابل توجه و قابل قبولی با اندام انسان سازگاری دارند. علم و تکنولوژی ساخت تشک های طبی روز به روز در حال پیشرفت است، بصورتی که ما به تازگی شاهد تشک های طبی فنری هستیم که حتی میزان تناسب با اندام فرد را نیز افزایش داده اند که در نوع خود بسیار جالب و جذاب است. قبل از این که به توضیح کامل در مورد مشخصات تشک طبی بپردازیم، بهتر است با انواع تشک آشنا شوید.

تشک فنری

تشک فنری

ساده ترین و مرسوم ترین نوع تشکی که در بازار می توانید، مشاهده کنید، تشک فنری است. معمولا از این نوع تشک ها به خاطر قیمت پایین در مکان هایی استفاده می شود که الویت هزینه است و زیاد توجهی به سلامتی افراد نمی شود. یکی از مکان ها می تواند، هتل و مسافرخانه باشد. این نوع از تشک ها را سازندگان آن به دو دسته کلی به شرح زیر تقسیم بندی می کنند:

تشک فنری متصل
تشک فنری منفصل

تشک فنری متصل از تعدا زیادی فنر تشکیل شده است که تکان خوردن و وارد شدن فشار به هر کدام بر دیگری تاثیر می گذارد. در تشک های دو نفره این ویژگی می تواند، آزار دهنده باشد. در تشک فنری منفصل ما شاهد تکان خوردن و وارد شدن فشار بر بخشی از تشک هستیم که مستقل از قسمت های دیگر است.

تشک طبی

تشک طبی

جالب است بدانید که مزیت اصلی این نوع از تشک ها با تشک های فنری این است که در آن ها از فنر استفاده نشده است. نکته جالبی که در مورد تفاوت تشک طبی و فنری وجود دارد، طول عمر بیشترتشک های طبی است و این که کمی سفت تر هستند. معمولا سازندگان تشک برای تولید تشک طبی از مواد با جنس مرغوب استفاده می کنند.

از مشکلات و ویژگی های منفی این نوع تشک می توان به ماندگاری اثرات قوس و برآمدگی بدن اشاره کرد. اگر می خواهید تشک طبی را خریداری کنید، حتما به مواد سازنده آن توجه کنید. توجه به مواد سازنده به شما کمک می کند که تشخیص دهید آیا تشک طبی برای پوست بدن شما حساسیت زاست یا خیر؟

تشک طبی فنری

تشک طبی فنری

نسخه جدید تشک های طبی، تشک های طبی فنری هستند که مشخصات تشک طبی را در خود دارند و مزیت های قابل توجهی نیز به آن ها اضافه شده است که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم. در ساخت این نوع تشک باید نکته ای که مورد توجه قرار بگیرد این است که دوخت محکمی را برای تولید این تشک در نظر بگیرند. شکافتگی برای تشک های طبی فنری که دوخت محکمی ندارند، یک مشکل بسیار رایج است. این تشک ها مزیتی که دارند این است که مانند تشک های طبی سفت نیستند و نرمی و راحتی بیشتر را برای مصرف کننده به ارمغان می آورند.

برخی از افراد می خواهند که در تشک های نرم بخوابند باید بدانید که تشک های بسیار نرم نه تنها خوب نیستند بلکه برای شما ممکن است که کمردرد را بوجود بیاورند!

تفاوت انواع تشک ها

انواع تشک

به طور خلاصه میتوان گفت تشک طبی، سفت ترین نوع تشک است و تشک فنری، نرم ترین و منعطف ترین است و تشک طبی فنری که بسیار پرفروش تر از دو نوع دیگر است از لحاظ نرمی چیزی بین این دو نوع محسوب میشود .

تشک طبی بهتره یا فنری یا طبی فنری ؟

پیشنهاد ما، به افرادی که قصد خرید تشک راحت نرم و با قیمت اقتصادی دارند و از ما دائم سوال میکنند که تشک طبی بهتره یا فنری و درمورد تفاوت تشک طبی و فنری سوال می کنند، این است که تشک طبی فنری بهتر است که سلامتی حین خواب را تضمین میکنند . گوناگونی این محصول بین تولید کنندگان زیاد است بطوریکه ممکن است کمی گیج کننده باشد که میتوانید از طریق تماس با کارشناسان ما در این زمینه  اطلاعات بیشتری بدست آورید.

تماس با ما

نرمی تشک های طبی فنری

نرمی تشک طبی فنری

یکی از مزیت های اصلی تشک های طبی فنری نسبت به تشک های طبی که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم، عدم وجود سفتی زیاد در آن هاست! همانطور که اشاره کردیم تشک هایی نرم هم برای شما مضر هستند اما در تشک های طبی فنری، رعایت اعتدال شده است.

مموری فوم

یکی از جذابیت های موجود در تشک های طبی فنری وجود مموری فوم است. مموری فوم به معنای ایجاد حافظه برای تشک است. مموری فوم باعث می شود که از ستون فقرات شما در هنگام خواب نهایت محافظت به عمل آید که باعث می شود کیفیت خواب بهتری را تجربه کنید. این موضوع همچنین برای تشک های دونفره مناسب است چرا که تحرک فرد دیگر بر روی خواب شخص دیگر نمی تواند تاثیر بگذارد!

مقایسه تشک طبی و تشک فنری

مقایسه تشک

از جمله تفاوت تشک طبی وفنری می توان به این موضوع اشاره کرد که تشک‌ های طبی تنها مناسب برای افراد خاصی است که مشکلاتی در ستون فقرات خود دارند. استفاده از این تشک‌ های سفت برای افرادی که مشکلی در ستون فقرات خود ندارند مناسب نیست. همچنین استفاده از تشک‌ های فنری به دلیل انعطاف پذیری بیش از اندازه آن نیز برای بسیاری از افراد خوشایند نمی‌باشد در نتیجه لازم است از تشک‌ هایی استفاده شود که ترکیبی از خصوصیات هر دوی این تشک‌ ها باشد. سازندگان تشک در برند های مختلف با توجه به نیاز افراد اقدام به ساخت تشک طبی فنری نمودند که برگزفته از خصوصیات مثبت هر دو تشک می‌باشد.

سخن پایانی

برخی از افراد باور اشتباهی دارند که هر چه میزان تعداد فنر های تشک طبی فنری بیشتر باشد، کیفیت آن هم بالاتر است که اشتباه است! شما باید تشک طبی فنری را انتخاب کنید که از فنرهای منفصل ساخته شده باشد. فنر های متصل نسبت به فنرهای منفصل آسیب بیشتری را به ستون فقرات فرد می زنند!

اگر می خواهید که از انتخاب خود راضی باشید، حتما از فروشنده در مورد جنس آلیاژ مورد استفاده بپرسید. بهترین آلیاژی که می تواند در تشک طبی فنری مورد استفاده قرار بگیرد، آلیاژ آلومینیم یا آهن است که ماندگاری بیشتری دارد و باعث طول عمر بیشتر تشک نیز می شود.برای کسب اطالاعات و راهنمایی بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.