ما انسان ها بدون آنکه به این موضوع متوجه شویم که یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می کنیم. خواب یکی از مهم ترین بخش های زندگی ما انسان ها است که کیفیت زندگی ما را تضمین می کند. یکی از روش های صحیح برای داشتن یک خواب با کیفیت این است که از یک تشک طبی با مشخصات تشک طبی استاندارد استفاده کنید. اگر اطلاع کافی از این مشخصات ندارید، بهتر است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تشک طبی

تشک طبی

تشک طبی یا تشک تمام طبی که دارای مموری فوم یا ریباندی است، یک محصول جذاب و کاربردی در صنعت وسایل خواب است. این روزها افراد زیادی که کیفیت زندگی روزانه آن ها از اهمیت بالایی برای آن ها برخوردار است، برای داشتن یک زندگی بهتر سعی می کنند که از تشک طبی برای کالای خواب خود استفاده کنند.

کالای خواب با کیفیت و استاندارد همان چیزی است که در اتاق خواب شما باید باشد تا بتوانید زندگی خوبی را در طول روز تجربه کنید. ما انسان ها از زمانی که در شهرها زندگی می کنیم دارای عادت های نامناسب زیادی شده ایم. عادت هایی مانند ورزش نکردن، کم تحرکی و … که باعث آسیب جدی به سلامت ما شده است.

نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که تشک طبی به شما کمک می کند که آثار این مشکلات و ضررهای آن را تا حد زیادی جبران کنید. تشک طبی استاندارد به شما کمک می کند که تمامی نیازهای شما در هنگام خواب برطرف شود. همچنین اگر فرد دارای مشکلاتی مثل دردهای عضلانی باشد با استفاده از این تشک های طبی می تواند به روند درمانی خود کمک کند.

نکته مهم در انتخاب تشک

توجه به این نکته که تشک های نرم و سفت هر دو می‌توانند باعث ایجاد کمر درد یا سایر دردهای ستون فقرات شود . اینکه همیشه فرض کنید تشک‌های بسیار سفت، طبی هستند غلط است.امروزه ثابت شده است که افراد باید از تشک‌های با سختی متوسط استفاده نمایند. تشک‌های بسیار سفت به بدن اجازه تحرک نمی دهند و باعث خشکی ستون فقرات می شود و در واقع دردی بر دردهای دیگر اضافه می‌کند. و همین طور استفاده از تشک‌های بسیار هم نرم توصیه نمی‌شود زیرا نرمی بیش از اندازه در تشک به بدن شکل مناسبی نمی‌دهد و برای ستون فقرات تا حد زیادی مضر است.

ویژگی‌های تشک طبی استاندارد

فنریت متعادل و عدم فرو رفتکی بیش از حد در اثر فشار

انعطاف‌پذیری اندک برای انطباق با قوس‌های بدن

سفتی و نرمی متناسب با مشکلات بدن فرد بیمار

تهویه مناسب و عایق ضد آلرژی و ضد باکتریال

دارای پارچه مناسب و دوخت محکم

فنرهای قوی با فشردگی بالا

تشک طبی تقلبی

امروزه در بازار با تشک‌های خوشخواب بسیاری از برندهای گوناگونی تهیه می‌شوند. سودجویانی وجود دارند که با استفاده از نام تشک طبی تشک‌های تقلبی که از یونولیت فشرده ساخته شده اند را به عنوان تشک طبی به فروش می رسانند. این تشک ها بسیار سبک و ارزان قیمت هستند به همین علت بسیاری از افراد که با خصوصیات یک تشک خوب آشنا نیستند تشک های یونولیتی را به عنوان تشک‌های طبی خریداری می‌کنند.

مشخصات تشک طبی استاندارد

مشخصات تشک طبی استانداردسوالی که احتمالا ذهن شما را درگیر کرده است، این است که مشخصات تشک طبی استاندارد چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد. در ادامه این موضوع به شما کمک خواهیم کرد که مشخصات تشک طبی استاندارد را بشناسید تا بتوانید در هنگام خرید از آن ها استفاده کنید.

ارتفاع مناسب

ارتفاع تشک طبی در کیفیت خواب بسیار مهم است. این موضوع متاسفانه کمتر مورد توجه افرادی که قصد خرید تشک طبی دارند، قرار می گیرد. تشک طبی باید به مقدار اندکی از لبه های تخت بالاتر باشد. متاسفانه در بازار تشک هایی با اسم تشک طبی وجود دارند که ارتفاع کمتری نسبت به لبه های تخت دارند و زیادی سفت هستند. این تشک ها می تواند در سلامتی فرد تاثیرگذار باشد.

نه سفت و نه نرم!

تصور اشتباهی که در بین اکثر افراد وجود دارد این است که تشک طبی باید سفت باشد. تشک سفت باعث می شود که آسیب بیشتری حتی به کمر شما وارد شود، پس این موضوع را برای همیشه فراموش کنید. شما باید قبل از خرید تشک این ویژگی را در آن ها تست کنید که تشک شما دارای راحتی کافی است یا خیر؟ تشک شما نباید نرم یا سفت باشد. شما باید بر روی آن احساس راحتی کنید.

برخی افراد فکر می کنند که امکان ندارد این موضوع را قبل از خرید متوجه شوند. شما می توانید از تشک خود تست خواب بگیرید. تست خواب به شما کمک می کند که بفهمید آیا این تشک مناسب شما است یا خیر!

تشک های اسفنجی فنری

نکته ای که باید به آن بیشتر توجه  کنید، اسفنجی فنری بودن تشک طبی مورد نظر است. در حال حاضر در بازار تشک های طبی این نوع از تشک ها بهترین نوع تشک هستند.

کیفیت مواد بکار رفته

موادی که در تشک طبی مورد استفاده قرار می گیرند، باعث می شوند که تشک استاندارد باشد یا خیر؟ نوع فومی که در تشک طبی استفاده شده است، هوشمند است یا خیر؟ نوع فنر و جنس آن چیست؟ این سوالات را می توانید قبل از خرید تشک طبی از فروشنده بپرسید.

مناسب شما

این موضوع شاید مهم ترین مبحثی باشد که به آن خواهیم پرداخت. تشک طبی باید کاملا مناسب شما ساخته شده باشد. منظورمان این است که تشک طبی باید کاملا برای ویژگی های فردی شما تولید شده باشد. باید با بدن، وزن و دیگر ویژگی های ظاهری شما سازگار باشد.

همچنین شما باید از شرایط خاص سلامتی خود به فروشنده بگویید تا راهنمای بهتری به شما بدهد. به عنوان مثال استفاده از تشک طبی سفت برای افراد دیابتی مناسب نیست و بیشتر باعث ضربه به آن ها می شود.

اندازه تشک

تشک طبی که دارای مشخصات تشک طبی استاندارد باشد، باید از اندازه مناسبی برخوردار باشد. اندازه استاندارد چیزی است که شما به آن نیاز دارید تا بر روی تشک احساس راحتی کنید. احساس راحتی در هنگام خواب همان رمز پیروزی شما در طول روز است.

فنر قوی و محکم

این ویژگی برای کسانی است که می خواهند که از تشک طبی فنری استاندارد استفاده کنند. متخصصان حوزه سلامتی در این زمینه تحقیقات مختلفی انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که تشک نباید بصورتی باشد که بدن به داخل آن فرو برود.

یکی از اصلی ترین مشخصات تشک طبی فنری استاندارد، داشتن فنرهای قوی در این زمینه است.

تشک طبی برای دردکمر و دیسک کمر به تنهایی کافی نیست

افرادی که کمر درد دارند باید به این نکته توجه کنند که تشک طبی به تنهایی نمی تواند به آن ها برای درمان کمک کند. مراقبت های دیگری هم در این زمینه موثر هستند. به عنوان مثال قرار دادن یک بالش در لای پا هنگامی که بصورت افقی خوابیده اید به شما کمک می کند که ستون فقرات شما در حالت مناسبی قرار بگیرند و کمر درد شما تسکین یابد. علاوه بر آن مقاله بهترین تشک  برای دیسک کمر نیز میتواند برای کسانی که مشکلات کمردرد دارند مطالب مفیدی ارائه کند.

این موارد را هم در نظر بگیرید

مشخصات تشک طبی استانداردی که در ادامه بصورت تیتروار به ذکر آن ها می پردازیم هم می توانند در این زمینه مهم تلقی شوند، پس به آن ها هم توجه کافی داشته باشید. این موارد به آسانی توسط خود شما قابل شناسایی هستند:

  • جنس پارچه روی تشک طبی
  • استحکام و میزان مقاومت تشک طبی
  • نوع دوخت تشک طبی
  • شرایط آماده سازی و بسته بندی تشک طبی

توجه به تمام مواردی که در بالا به ذکر و توضیح آن پرداختیم به شما کمک می کند که خرید موفقیت آمیزی داشته باشید.