تشک طبی مناسب طبق استانداردی که ساخته و تولید می شود باعث حفظ سلامت جسم و راحتی شما به هنگام خواب می گردد و در کاهش بیماری های عضلانی تاثیر قابل توجهی دارد.انسان انرژی مورد نیاز روز خود و فعالیت های روزمره خود را از خواب بدست می آورد. شما هر چه قدر خواب بهتری را تجربه کنید، احتمالا انرژی بیشتری در طول روز خواهید داشت! تشک مناسب در این موضوع بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود اما چگونه باید تشک مناسب را تشخیص داد؟ راهنمای خرید تشک جامع و کامل به شما در این زمینه کمک می کند. شما با خواندن این نکات و استفاده از آن ها در هنگام خرید تشک طبی، می توانید بسیار موفق عمل کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات لازم در این زمینه را بدانید.

خواب به چه میزان مهم است؟

خواب به چه میزان مهم است؟

شما با استفاده از آمار و ارقام و یا حساب سر انگشتی متوجه خواهید شد که بیش از یک سوم عمر خود را در عالم رویا و خواب می گذارنید. شما باید برای این یک سوم عمر خود نهایت حساسیت و توجه را به خرج دهید.

طبق آمارهای ارائه شده توسط سازمان های معتبر انسان های ناموفق به این بخش از زندگی خود توجه کافی ندارند و همین موضوع باعث عدم موفقیت آن ها در سایر بخش های زندگی است. شما اگر اهمیت خواب را بتوانید درک کنید، خواهید توانست که به تشک خود هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ادامه با شما یک سوال و دغدغه مهم را حل می کنیم که چرا باید تشک خود را تعویض کنید؟

تعویض تشک چرا و چگونه؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که با خرید یک تشک تا آخر عمر خود می توانند از آن استفاده کنند! در حالی که اینطور نیست و شما هر چند وقت یکبار با بروز نشانه هایی باید به تعویض تشک خود اقدام کنید. تعویض تشک قدیمی با نو در کیفیت خواب شما تاثیر خواهد گذاشت.

نشانه های مانند خستگی پس از بیدار شدن از خواب، درد کمر، ناهمواری بر روی تشک و … از جمله نشانه هایی هستند که باید آن ها را جدی بگیرید.

بصورت کلی اولین نشانه برای تعویض تشک، بروز نشانه های فیزیکی در بدن شماست. اگر بدن شما از هنگام خرید تشک تا به الان دچار تغییرات فیزیکی مانند افزایش یا کاهش وزن، قد و … شده است، باید تشک خود را عوض کنید چرا که تشکی که خریداری کرده اید برای آن شرایط فیزیکی مناسب بوده است!

البته شرایط دیگری هم مانند تغییر در سبک زندگی می تواند باعث تعویض تشک شود. به عنوان مثال شاید شما محبور باشید که از تشک خواهر یا برادر خود استفاده کنید، استفاده از این نوع تشک ها برای شما مناسب نیست چرا که تشک آن افراد با توجه به ویژگی های فیزیکی آن ها خریداری شده است.

اگر مدت زیادی است که از این تشک استفاده می کنید، احتمالا با وجود مشکلاتی در تشک مانند در رفتن فنر، وجود ناهمواری، گرد و غبار، افزایش وزن تشک و … روبرو شده اید. اگر می خواهید خواب بهتری را تجربه کنید و انرژی بیش تری در طول روز داشته باشید، بهتر است که هر چند سال یکبار تشک خود را تعویض کنید.

چه نوع تشکی را بخریم؟

چه نوع تشکی را بخریم؟

قبل از پرداختن به راهنمای خرید تشک و انتخاب تشک طبی مناسب بهتر است با انواع تشک آشنا شوید. اشنایی با انواع تشک به نوعی راهنمای خرید تشک برای شما محسوب می شود چرا که شما با ویژگی های انواع تشک آشنا هستید و با توجه به نیاز خود یک تشک خریداری خواهید کرد.

تشک فنری متصل

اولین نوع تشک طبی مناسب که در راهنمای خرید تشک مورد بررسی قرار خواهیم داد، تشک فنری متصل است. این نوع از تشک ها سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند و افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند. در این نوع تشک ها نرمی خاصی وجود دارد که برای برخی از افراد دارای وزن سبک مناسب به نظر می رسد.

از معایب این نوع تشک می توان به سر و صدای آن اشاره کرد البته مدل های هم وجود دارند که این مشکل را توانسته اند حل کنند! از دیگر مشکلات این نوع تشک ها این است که ممکن است پس از مدتی استفاده با فرورفتگی در قسمت خاصی از تشک مواجه شویم البته اگر شما در هنگام خرید به یک تشک با کیفیت بپردازید، مشکلی در این زمینه برای شما بوجود نخواهد آمد.

تشک فنری جدا از هم

در مقابل تشک های فنری متصل، تشک های فنری منفصل وجود دارند که مشکلات زیادی از تشک های فنری متصل را حل کرده اند. در این نوع از تشک ها برخلاف تشک های دیگر، عملکرد یک فنر نمی تواند بر روی سایر تشک ها تاثیر مستقیم بگذارد.

در این نوع تشک ها صدای آزار دهنده تشک فنری متصل وجود ندارد. تشک دو نفره فنری منفصل برای هر یک از افراد دارای آرامش بیشتری نسبت به تشک فنری متصل است چرا که حالت ارتجاعی حاصل از غلت خوردن یک شخص در هنگام خواب که امری کاملا شایع است به فرد دیگر منتقل نمی شود.

یکی از مزیت های این نوع تشک ها نسبت به سایر تشک ها استفاده از جنس های با کیفیت در ساخت آن هاست که حتی باعث وجود مزیت های طبی در آن ها می شود.

مقایسه تشک طبی و تشک فنری

تشک‌های طبی تنها مناسب برای افراد خاصی است که مشکلاتی در ستون فقرات خود دارند. استفاده از این تشک‌های سفت برای افرادی که مشکلی در ستون فقرات خود ندارند مناسب نیست. همچنین استفاده از تشک‌های فنری به دلیل انعطاف پذیری بیش از اندازه آن نیز برای بسیاری از افراد خوشایند نمی‌باشد در نتیجه لازم است از تشک‌هایی استفاده شود که ترکیبی از خصوصیات هر دوی این تشک‌ها باشد. سازندگان تشک در برندهای مختلف با توجه به نیاز افراد اقدام به ساخت تشک طبی فنری نمودند که برگزفته از خصوصیات مثبت هر دو تشک می‌باشد.

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم

یکی از جدیدترین تشک طبی مناسب که این روزها توانسته اند، طرفداران زیادی برای خود پیدا کنند، تشک های مموری فوم هستند. تشک های مموری فوم دارای حافظه هستند. این نوع از تشک ها در ابتدا برای فضانوردانی که قصد سفر به فضا را داشتند مورد استفاده قرار می گرفت تا در صورت تغییر ناگهانی دچار مشکل نشوند.

تشکی که دارای حافظه باشد و بتواند تشخیص دهد که شما در چه نقاطی از بدن دارای قوس و فرو رفتگی هستید به شما کمک خواهد کرد که خون رسانی بهتری به اندام های بدن خود انجام دهید. ستون فقرات و کمر خود را مورد پشتیبانی کامل انجام دهید و خواب بسیار راحتی را تجربه کنید که نتیجه آن داشتن یک خواب راحت باشد.

این تشک برای افرادی که به دنبال یک تشک دو نفره راحت و طبی هستند، توصیه می شود و مشکلاتی که تشک های فنری دو نفره دارند در این نوع از تشک ها وجود ندارد. در این نوع از تشک ها غلت یک نفر به نفر بعدی منتقل نمی شود.

ارتباط با کارشناسان ما