مدت زمان مطالعه مقاله راهنمای خرید تشک خوشخواب دو نفره: 9 دقیقه

همان‌ طور که می‌دانید امروزه در اکثر خانه ‌ها به جای تشک‌ های سنتی از تشک‌ های خوشخواب استفاده می‌شود و افراد بسیار کمی به منظور استراحت چند ساعته و خواب شبانه سراغ تشک ‌های سنتی می‌روند. تشک ‌های خوشخواب در انواع متفاوتی نظیر تک نفره و دو نفره از نظر جنس، سایز و … در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند که افراد برای تجربه یک خواب راحت و عمیق آن‌ ها را خریداری می‌کنند و مورد استفاده قرار می‌دهند. هم‌ چنین باید گفته شود که بدخوابی می‌تواند فعالیت‌ های فرد را در طول روز تحت تاثیر قرار دهد و موجب کاهش بازدهی فرد در طول روز شود، پس بنابراین هر فردی موظف است تا به خواب خود توجه ویژه داشته باشد. از این رو مهم ‌ترین عاملی که تاثیر بسیار مثبتی بر روی خواب فرد دارد، خرید تشک خوشخواب مناسب می‌باشد.

همان‌ طور که می‌دانید امروزه در اکثر خانه ‌ها به جای تشک‌ های سنتی از تشک‌ های خوشخواب استفاده می‌شود و افراد بسیار کمی به منظور استراحت چند ساعته و خواب شبانه سراغ تشک ‌های سنتی می‌روند. تشک ‌های خوشخواب در انواع متفاوتی نظیر تک نفره و دو نفره از نظر جنس، سایز و … در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند که افراد برای تجربه یک خواب راحت و عمیق آن‌ ها را خریداری می‌کنند و مورد استفاده قرار می‌دهند. هم‌ چنین باید گفته شود که بدخوابی می‌تواند فعالیت‌ های فرد را در طول روز تحت تاثیر قرار دهد و موجب کاهش بازدهی فرد در طول روز شود، پس بنابراین هر فردی موظف است تا به خواب خود توجه ویژه داشته باشد. از این رو مهم ‌ترین عاملی که تاثیر بسیار مثبتی بر روی خواب فرد دارد، خرید تشک خوشخواب مناسب می‌باشد.

البته ناگفته نماند که برای داشتن یک خواب عمیق علاوه بر تشک خوشخواب مناسب باید فرد شرایطی نظیر اتاق مناسب، آرامش فکری قبل از خواب، تخت مناسب و … را نیز فراهم کند. لازم است گفته شود که تشک ‌های خوشخواب اعم از یک نفره یا دو نفره به دلیل استقبال بسیار زیاد مشتریان تقریبا از قیمت ‌های بالایی برخوردار هستند که باید برای خرید آن نهایت دقت را به کار گیرید تا پس از خرید دچار پشیمانی نشوید. هم چنین از آن‌ جایی که تشک خوشخواب دو نفره جزو مهم‌ ترین لوازمی می‌باشد که به عنوان جهیزیه خریداری می‌شود، به منظور داشتن بهترین انتخاب و خرید آن نیاز به دقت بالا و صرف زمان خواهد بود تا زوج های عزیز در شروع زندگی مهم‌ ترین نیاز خود یعنی خواب را به نحو احسن تجربه کنند.

بدون شک شما هنگام خرید با انواع متفاوتی از تشک خوشخواب دو نفره نظیر انواع قیمت، انواع برند، مدل ‌ها و طرح‌ های مختلف و … روبرو خواهید شد که هر کدام نیز ادعا دارند که بهترین و جدیدترین تشک دو نفره را به شما ارائه می‌دهند. هم‌ چنین فروشگاه‌ های اینترنتی بسیار زیادی وجود دارند که تشک ‌های خوشخواب متنوعی را به فروش می‌رسانند که باعث می‌شوند فرد هنگام خرید تشک دچار سردرگمی شود که به دنبال آن نیز انتخاب تشک دو نفره مناسب سخت می‌شود. به علاوه با خرید بهترین تشک خوشخواب بدون تحقیق امکان بروز کمر درد، بی‌خوابی ‌های شبانه و … نیز در فرد وجود خواهد داشت. از این رو در ادامه مقاله با میترا مترس همراه باشید تا بتوانید تشک خوشخواب دو نفره خود را به راحتی انتخاب و خرید کنید.

معیارهای لازم برای خرید تشک خوشخواب دو نفره

خرید تشک خوشخواب دو نفره

همان‌ طور که می‌دانید هر فردی برای تجدید قوا و ریکاوری ذهن به خوابی عمیق و راحت در شب نیاز دارد تا بتواند سلامتی و شادابی را برای بدن خود به ارمغان آورد و در طول روز حس شادابی و سرحالی را تجربه کند. از این رو باید بدانید که تشک خوشخواب دو نفره یا تک نفره مناسب مهم‌ ترین عاملی است که خوابی آسوده به فرد هدیه می‌دهد و از آن‌ جایی که تمامی انسان‌ها یک سوم عمر خود را در خواب و روی خوشخواب به سر می‌برند، انتخاب تشک با کیفیت در سلامت خواب و روان و سلامت آناتومی بدن تاثیر بسیار زیادی دارد. از این رو در این بخش معیارهای لازم برای خرید تشک خوشخواب دو نفره را برای شما شرح خواهیم داد تا بتوانید یک تشک خوشخواب دو نفره با کیفیت عالی را خریداری کنید و در کمال آرامش به استراحت بپردازید.

نوع تشک

خرید تشک خوشخواب دو نفره

همان ‌طور که گفته شد تشک‌ های دو نفره در انواع متفاوتی در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند که بدون شک می‌توان گفت بهترین نوع آن ‌ها تشک طبی فنری یا تشک طبی می‌باشد. باید گفته شود که تشک ‌های دو نفره فنری (تشک ‌های فنر متصل یا تشک ‌های فنر منفصل) ممکن است باعث بروز مشکلاتی در شریک خوابتان شود. زیرا از آن‌ جایی که هر حرکت و جا به‌ جایی در این نوع از تشک ‌ها باعث درگیر شدن تمام تشک می‌شود، امکان به هم خوردن خواب فرد دوم به دلیل حرکت در خواب فرد دیگر وجود دارد. در نتیجه تشک ‌های دو نفره طبی یا طبی فنری بهترین انتخاب برای خرید می‌باشد زیرا حرکت در قسمتی از تشک تمامی تشک را درگیر نمی‌کند.

به علاوه لازم است بدانید که تشک‌ های فنری بهتر است برای افرادی که دارای وزن کم هستند، مورد استفاده قرار گیرد پس در نتیجه استفاده از آن برای دو نفر مناسب نمی‌باشد. هم‌ چنین به زوج‌ هایی که اختلاف وزن زیادی با هم دارند، توصیه می‌شود که دو تشک یک نفره متناسب با وزن هر فرد را به جای تشک دو نفره مورد استفاده قرار دهند. توجه داشته باشید که که اگر اختلاف وزن شما با همسرتان از هجده کیلوگرم بیشتر می‌باشد، حتما باید این موارد را رعایت کنید تا از بروز مشکلاتی نظیر کمردرد، آسیب به ستون فقرات و … جلوگیری شود.

استاندارد تشک

خرید تشک خوشخواب دو نفره

زوج‌ های عزیز باید توجه داشته باشند که رعایت استاندارد بودن تشک خوشخواب دو نفره در خرید آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لازم است بدانید که یک تشک خوشخواب دو نفره مناسب باید باید دارای فنرهای محکم و قوی باشد و برای روکش آن، پارچه مناسبی را مورد استفاده قرار داده باشند. در غیر این صورت بدون شک بیماری‌ های ستون فقرات نظیر کمر درد و … با خرید یک تشک غیر استاندارد به سراغتان خواهد آمد. هم ‌چنین ممکن است بعضی از افراد دچار حساسیت ‌های پوستی نیز شوند، پس بنابراین حتما هنگام خرید باید استاندارد بودن تشک خوشخواب دو نفره را مد نظر قرار دهید.

اندازه تشک

خرید تشک خوشخواب دو نفره

ابعاد و اندازه از مهم ‌ترین مواردی است که در خرید تشک خوشخواب دو نفره باید به آن توجه داشته باشید زیرا امروزه برندهای مختلف تشک‌ های خوشخواب دو نفره را در ابعاد متفاوت در بازار عرضه می‌کنند. پس بنابراین لازم است قبل از خرید قد و وزن خود و همسرتان را مد نظر داشته باشید تا تشک خوشخواب را متناسب با وزن و قدتان خریداری کنید. فراموش نکنید که هر چقدر تشک خوشخواب بزرگتر باشد، هنگام خواب راحتی بیشتری برایتان فراهم خواهد شد. زیرا در تشک‌ های دو نفره کوچک فرد به راحتی نمی‌تواند تکان بخورد و این امر ممکن است باعث بروز آشفتگی در زمان خواب باشد. بهترین ابعاد تشک ‌های خوشخواب دو نفره 200 در 200 و 200 در 180 می‌باشد زیرا فضای کافی برای دو نفر برای داشتن خوابی راحت وجود دارد.

ارتفاع تشک

ارتفاع تشک خوشخواب دو نفره نیز از موارد بسیار مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه لازم را داشته باشید. حتما تشک خوشخواب دو نفره خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که سطح تشک از تخت خوابتان بالاتر قرار بگیرد و هنگام خرید نیز توجه داشته باشید که وجود لایه‌ های فنر، نمد و اسفنج در تشک موجب ضخیم ‌تر شدن تشک خوشخواب دو نفره می‌شود. تشک‌ های با ارتفاع کم فقط از یک لایه فنر تشکیل شده‌اند که هر چقدر ارتفاع تشک کمتر باشد به همان میزان به بدن آسیب وارد می‌شود و احتمال اذیت شدن افراد زیاد خواهد بود. از این رو سعی کنید تشک‌ خوشخواب دو نفره‌ای را خریداری کنید که ارتفاع آن بیش از 20 سانتی متر باشد.

راحتی تشک

خرید تشک خوشخواب دو نفره

بدون شک مهم ‌ترین اولویت شما برای خرید تشک خوشخواب دو نفره، راحتی آن می‌باشد. از این رو در زمان خرید تشک خوشخواب بیش از آن‌ که سفتی تشک را مورد بررسی قرار دهید، باید به نحوه‌ی قرار گرفتن کمر، باسن و شانه توجه داشته باشید. دقت کنید که در حالت خوابیده و افقی وزن شما به راحتی بر روی نواحی تشک خوشخواب قرار گیرد تا پس از مدتی دچار گرفتگی عضلات و دیسک کمر نشوید. البته ناگفته نماند که سفتی یا نرمی تشک یک معیار کاملا سلیقه‌ای می‌باشد زیرا ممکن است یک تشک از نظر یک فرد خیلی سفت باشد اما از نظر شخصی دیگر کاملا ایده‌ آل باشد، بنابراین تشک خوب تشکی است که وقتی روی آن می‌خوابید احساس راحتی به شما دست بدهد.

مموری فوم

لازم است بدانید که در نمونه ‌های طراحی شده جدید تشک خوشخواب دو نفره از مموری فوم استفاده شده است که از قیمت ‌های بالایی نسبت به سایر تشک ‌ها برخوردار می‌باشند. از ویژگی‌ های فوق ‌العاده جذاب تشک مموری فوم می‌توان به جلوگیری از کوفتگی و گرفتگی عضلات، بازگشت سریع به حالت اولیه پس از بلند شدن از روی تشک، تسهیل در گردش جریان خون و تغییر شکل در اثر دمای بدن اشاره کرد. جالب است بدانید که از مموری فوم اولین بار به منظور کاهش عوارض ناشی از شتاب جی به هنگام فضاپیماها بر بدن فضانوردان توسط سازمان فضایی آمریکا استفاده شد. پس از آن به دلیل موفقیت این ماده در ساخت تشک ‌های خوشخواب و مصارف خانگی آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار گرفت.

دوام تشک

از آن‌ جایی که امروزه تشک‌ های خوشخواب دو نفره از قیمت بالایی برخوردار هستند باید توجه داشته باشید که تشک بی‌کیفیت و تقلبی خریداری نکنید و حتما نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از کیفیت و دوام مواد به کار رفته در تشک خوشخواب اطمینان پیدا کنید. امروزه در اکثر فروشگاه‌ ها تشک‌ هایی مخصوص تست مشتریان وجود دارد که بهتر است قبل از خرید حتما به صورت فیزیکی تست تشک را در محل انجام دهید تا بتوانید تفاوت تشک‌ های ارزان قیمت و گران قیمت را متوجه شوید. بهتر است زمان دراز کشیدن بر روی تشک بلافاصله بلند نشوید و زمانی که کاملا احساس راحتی با تشک به شما دست داد از جای خود برخیزید و تصمیم نهایی را برای خرید بگیرید.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی لازم است گفته شود که حتما قبل از خرید تشک خوشخواب میزان مبلغی که می‌توانید برای خرید تشک خوشخواب دو نفره بپردازید را تعیین کنید. البته ناگفته نماند که این هزینه ارتباط مستقیمی با سلامتی جسم و آرامش شما دارد که طبیعتا هر چقدر برای خرید تشک خوشخواب دو نفره با کیفیت هزینه بیشتری را مد نظر قرار دهید، راحتی بهتر و بیشتری را در هنگام خواب تجربه خواهید کرد. بنابراین اگر قصد دارید که انواع خاصی از تشک‌ های خوشخواب دو نفره سفت یا نرم را مورد استفاده قرار دهید باید هزینه بیشتر پرداخت کنید و برای آگاهی از آخرین قیمت‌ انواع تشک‌ های خوشخواب دو نفره می‌توانید به فروشگاه‌ های کالای خواب سر بزنید.

لازم است بدانید که در زمینه‌ی طراحی و تولید خوشخواب شرکت ‌های خارجی سابقه‌ی طولانی‌ تری نسبت به شرکت ‌های ایرانی دارند، اما ناگفته نماند که طی سال‌ های اخیر برخی از شرکت‌ های ایرانی معتبر نظیر رویال، رویا، تشک دنلپ و … نیز کیفیت تشک ‌های خوشخواب خود را به صورت قابل توجهی افزایش داده‌اند. به علاوه امروز نیز تشک ‌های با کیفیت و متنوعی همانند نمونه‌ های خارجی در قیمت ‌های به صرفه ‌تر تولید و به فروش می‌رسانند که همگی آن‌ ها دارای خدمات پس از فروش نیز می‌باشند. بنابراین حتما از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید تشک خوشخواب دو نفره کنید تا از اصل بودن مارک و کیفیت و نوع تشک اطمینان پیدا کنید. در پایان امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید هنگام خرید بهترین انتخاب را از بین تشک ‌های خوشخواب دو نفره داشته باشید.