مدت زمان مطالعه مقاله با مزایای خرید تشک طبی خوشخواب آشنا شوید : 8 دقیقه

امروزه افراد بیش از هرزمانی به ‌سلامتی خود اهمیت می‌دهند، به همین دلیل سعی می‌کنند از بهترین وسایل و تجهیزات استفاده کنند. یکی از وسایلی که افراد بسیار به کیفیت آن اهمیت می‌دهند محصولات خواب به‌ویژه تشک خوشخواب است. تشک خوشخواب انواع مختلفی دارد که هرکدام در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. یکی از مدل‌های پرطرفدار این تشک‌ها، تشک طبی خوشخواب است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مدل از تشک آشنا شوید.

 

 

مقدمه

امروزه افراد بیش از هرزمانی به ‌سلامتی خود اهمیت می‌دهند، به همین دلیل سعی می‌کنند از بهترین وسایل و تجهیزات استفاده کنند. یکی از وسایلی که افراد بسیار به کیفیت آن اهمیت می‌دهند محصولات خواب به‌ویژه تشک خوشخواب است. تشک خوشخواب انواع مختلفی دارد که هرکدام در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. یکی از مدل‌های پرطرفدار این تشک‌ها، تشک طبی خوشخواب است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مدل از تشک آشنا شوید.

ویژگی‌های یک تشک خوشخواب عالی و باکیفیت

ویژگی‌های یک تشک خوشخواب عالی و باکیفیت

برای اینکه خواب راحتی را تجربه کنید، بهتر است در زمان خرید تشک طبی خوشخواب با ویژگی‌های یک تشک باکیفیت و عالی آشنا باشید. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی کرده‌ایم.

راحتی

اولین اصل در زمان خرید تشک خوشخواب راحتی است زیرا باید تشکی را خریداری کنید که در زمان استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید. تشک خوشخواب از همان ابتدای تولید به‌عنوان یک تکیه سرتاسری از سرتاپا است. به دلیل اینکه زمانی که افراد بر روی تشک‌های خوشخواب می‌خوابند باید ستون فقرات در حالت طبیعی خود قرار گیرد پس می‌توان گفت تا حدودی سلامتی افراد نیز به نوع تشک بستگی دارد. اگر می‌خواهید تشکی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی را تجربه کنید در زمان خرید از فروشنده بخواهید که اجازه دهد برای چند ثانیه بر روی آن بخوابید.

اگر در زمان تست کمر، باسن و شانه شما در یک راستا قرار بگیرد و حس کنید که با آن راحت هستید می‌توان گفت تشک مناسبی را انتخاب کرده‌اید. دلیل اهمیت سه نقطه اصلی شانه، کمر و باسن در زمان خواب این است که همیشه در زمان خواب بیشتر فشار بر روی این نقاط است.

دوام

همیشه مواد اولیه‌ای که برای محصولات مختلف استفاده می‌شود می‌تواند دوام محصول را مشخص کند. به همین دلیل اگر قصد دارید محصول بادوام خرید کنید حتماً به مواد اولیه که در تولید آن استفاده‌ شده است دقت نمایید. این طبیعی است که اگر محصولی از مواد اولیه باکیفیت تولید شود قیمت بالاتری داشته باشد. به همین علت بیشتر افراد به دلیل قیمت‌های بالا سعی می‌کنند که محصولی باقیمت مناسب‌تر انتخاب کنند اما باید بررسی کرد آیا واقعاً این انتخاب درست است؟!

شاید بتوان گفت برای برخی از محصولات استفاده از این روش ایراد چندانی ندارد؛ اما در مورد محصولاتی که با بدن انسان به‌صورت مستقیم ارتباط دارد قطعا روش اشتباهی است. به‌عنوان‌مثال اگر تشک خوشخواب بی‌کیفیتی را تنها به دلیل قیمت پایین آن خریداری کنید قطعاً بدترین انتخاب را کرده‌اید زیرا این محصول به‌صورت مستقیم با سلامتی شما در ارتباط است و در درازمدت با بیماری‌ها مختلف در قسمت کمر و ستون فقرات همراه می‌شوید. پس همیشه به خاطر داشته باشید با خرید تشک طبی خوشخواب باکیفیت می‌توانید یک خواب راحت و دل‌چسب به همراه سلامتی برای خود به ارمغان آورید.

 

اندازه

پارامتر مهم بعدی اندازه تشک خوشخواب است. در زمان انتخاب تشک خوشخواب باید سعی کنید تشکی را انتخاب کنید که اندازه آن متناسب با اندازه تخت باشد. زیرا اگر تشکی که انتخاب می‌کنید کوچک‌تر از تخت باشد شما نمی‌توانید در زمان خواب احساس راحتی داشته باشید. بهتر است بدانید به‌طور میانگین یک انسان سالم باید در زمان خواب شب بین 40 تا 60 بار غلت بزند، از این‌رو برای این کار باید فضای زیادی داشته باشد. البته تشک‌های کوچک همیشه بد نیستند و برای مواردی مانند سفر در هتل‌ها، کمپ‌ها بهترین انتخاب هستند. به همان اندازه که تشک خوشخواب کوچک مناسب نیست سایز بزرگ تشک هم نیز می‌تواند یک انتخاب بد برای تخت باشد. زیرا اگر تشک خوشخواب بیش‌از اندازه بزرگ باشد خیلی زودتر از موعد خراب می‌شود. همیشه سعی کنید برای خواب راحت از تشک خوشخواب با سایز مناسب استفاده نمایید.

اسفنج

اسفنج در تشک خوشخواب

یکی از قسمت‌های مهم در هر تشک خوشخواب به‌ویژه تشک خوشخواب طبی اسفنج استفاده ‌شده در آن است. برای اینکه یک تشک خوشخواب باکیفیت انتخاب کنید باید به میزان وزن و تراکم آن دقت کنید. معمولاً در یک تشک طبی خوشخواب از  اسفنج‌هایی با تراکم بالا استفاده می‌شود. هر چه تراکم اسفنج‌ها در تشک بیشتر باشد، کمک می‌کند که تشک سفت‌تر باشد و در نقطه مقابل هرچه اسفنج‌ها شل‌تر باشند، تشک نرم‌تر می‌شود. دقت داشته باشید همیشه اسفنج‌های سنگین تراکم بالاتری دارند.

فنر

مورد بعدی در تشک‌های خوشخواب فنر استفاده ‌شده در آن‌ها است. نوع فنر و حتی استفاده از آن در تشک‌های خوشخواب مشخص می‌کند که آیا این محصول کیفیت خوبی دارد یا خیر. ضخامت مفتول‌های فنر، فریم‌های دور تشک و حتی فنربندی تشک می‌تواند در کل کیفیت تشک خوشخواب را نشان دهد. به‌عنوان ‌مثال تشک‌هایی که از فنرهای پاکتی استفاده می‌کنند کیفیت بالاتری دارند. تشک‌های فنر پاکتی به این صورت هستند که فنرها در داخل فنرهای جدا از یکدیگر قرار دارند. مزیت این نوع فنرها در تشک‌های دو نفره مشخص می‌شود زیرا اگر یک نفر بر روی تشک تکان بخورد، فرد دیگر متوجه نخواهد شد.  البته در این مدل از تشک‌ها فنرها در دراز مدت به یکدیگر برخوردی ندارند و قطعاً صداهای مزاحم که در تشک‌های خوشخواب بی‌کیفیت وجود دارد در این تشک‌ها شنیده نمی‌شود.

ارتفاع تشک

در تشک‌های خوشخواب از لایه‌های مختلف استفاده می‌شود و البته این لایه‌ها می‌توانند به‌تنهایی نشان‌دهنده میزان کیفیت محصولات باشند. بهتر است در زمان انتخاب تشک به میزان ارتفاع تخت دقت کنید و تشک خوشخوابی را انتخاب کنید که متناسب است، زیرا این تناسب باعث زیبایی نهایی می‌شود.

مموری فوم

این پارامتر را می‌توان جدیدترین پارامتر در انتخاب تشک خوشخواب دانست. مموری فوم‌ها یک محصول بسیار باکیفیت و عالی هستند که خواب شما را تضمین می‌کنند.

سخن پایانی

اگر قصد خرید تشک طبی خوشخواب دارید بهتر است قبل از هر چیزی با پارامترهای مهم این تشک‌ها آشنا شوید. این پارامترها شامل اندازه، فنر، اسفنج، دوام، ارتفاع تشک و مموری فوم می‌شود که هرکدام به‌تنهایی می‌تواند مشخص‌کننده کیفیت بالای تشک‌ها باشد. میترا مترس یکی از تولید کننده‌های موفق در زمینه تولید محصولات خواب است که همواره سعی می‌کند تشک‌های باکیفیت بالا عرضه کند و برای تولید این نوع از تشک‌های خوشخواب همواره از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌کند.