”مدت


رعایت بهداشت و تمیز بودن وسیله‌ها و محل زندگی یکی از مهم‌ترین امور برای انسان‌ها است. جای خواب را شاید بتوان از دسته‌ی با اهمیت‌ترین مواردی در زندگی دانست که حفظ تمیزی آن بسیار مهم بوده و اگر آن را پاکیزه نگه نداریم باعث بروز بیماری‌های مختلف خواهد شد. یکی از روش‌هایی که به کاهش آلودگی‌ها و نیز راحتی در تمیز نگه‌داشتن تشک تخت کمک خواهد کرد استفاده از یک محافظ تشک ارزان است.

 

 

 

مقدمه

رعایت بهداشت و تمیز بودن وسیله‌ها و محل زندگی یکی از مهم‌ترین امور برای انسآن‌‌ها است. جای خواب را شاید بتوان از دسته‌ی با اهمیت‌ترین مواردی در زندگی دانست که حفظ تمیزی آن بسیار مهم بوده و اگر آن را پاکیزه نگه نداریم باعث بروز بیماری‌های مختلف خواهد شد. یکی از روش‌هایی که به کاهش آلودگی‌ها و نیز راحتی در تمیز نگه‌داشتن تشک تخت کمک خواهد کرد استفاده از یک محافظ تشک ارزان است.

هنگام خرید خوشخواب، بهتر است که یک محافظ خوشخواب نیز خریداری نمایید. محافظ تشک یک پوشش است که کمک می‌کند تا از ورود هرگونه میکروب، گردوغبار، باکتری‌ها و رطوبت به تشک تخت جلوگیری شود. این کاور باید از مواد اولیه‌ی باکیفیت بالا درست‌ شده باشد و همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که باید به‌راحتی شسته شود. در ادامه قصد داریم تا با آلودگی‌هایی که شما فکر نمی‌کنید روی تشک شما وجود داشته باشند و کاربرد محافظ تشک ارزان و نیز ویژگی‌های آن کمی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چه آلودگی‌هایی روی تشک وجود دارند؟

چه آلودگی‌هایی روی تشک وجود دارند؟

عموماً روی تشک آلودگی‌های بسیاری جمع می‌شود از جمله آن‌‌هاموهای ریخته شده از سر و بدن، ترشح‌های خود بدن، عرق، پرز، موهای حیوانات خانگی، باکتری‌ها، دوده و غبار و گردوخاک، حشرات، کرک و غیره. وجود این موارد روی تشک و بالشت فرد سبب بروز زمینه‌ی آلرژی‌های مختلف و حتی مشکلات تنفسی و آسم می‌شود. برای اینکه بیشتر این موضوع را درک کنید خوب است بدانید که هر انسان در یک ساعت به شکل میانگین یک‌میلیون و نیم سلول پوستی دفع و بین نیم تا هفت‌دهم لیتر نیز عرق می‌کند. این آمار حتی برای زمانی که فرد هیچ حرکتی نیز نداشته باشد هم صادق است.

حال در نظر بگیرید کلیه‌ی این ترشحات عرقی و سلول‌های مرده‌ی پوست روی تشک و بالش شما قرار می‌گیرند و سبب ایجاد یک محیط ایده آل برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌شوند. جالب است بدانید وزن تشکی که خریداری می‌کنید بعد از گذشت یک دهه حدوداً به یک برابر و نیم خواهد رسید. همچنین بالشت شما پس از حدود 5 سال تقریباً به‌اندازه‌ی ده درصد وزن خود گردوغبار جذب کرده است. حال ببینید که شما در زمان خواب چه چیزی را تنفس می‌کنید و در ادامه ممکن است منجر به چه بیماری‌های پوستی یا تنفسی شود. برای همین است که بهتر است برای حفظ بهداشت اتاق‌خواب خود از محافظ تشک ارزان بهره ببرید.

این محافظ‌ها حتی در سفر هم بسیار کارآمد هستند و می‌توانید در هتل آن‌‌ها روی تشک و بالشت خود پهن کنید و ازنظر بهداشتی خیال خود را راحت کنید. به شکل کلی استفاده از محافظ تشک ارزان کمک می‌کند تا شما بتوانید خیلی ساده با برداشتن و شستن آن خود را از مشکل آلودگی‌ها راحت کنید.

بیشتر بخوانید

کاربرد محافظ تشک چیست؟

کاربرد محافظ تشک چیست؟

عموماً تشک‌ها خود دارای یک لایه پارچه‌ی ضخیم هستند که به حفظ تشک در برابر ساییده شدن و پاره شدن که براثر خوابیدن روی آن به وجود می‌آید کمک می‌کند. پس از گذشت مدت‌زمانی این پارچه آلودگی‌ها را به خود جذب کرده و کثیف می‌شود، همچنین مواد خارجی و نیز برخی آشغال‌های ریز به درون تشک وارد شده و روی سطح آن تجمع می‌کنند. علاوه بر این پس از گذشت مدت‌زمانی براثر نشست‌وبرخاست های مکرر و نیز خوابیدن روی آن، قسمت‌هایی از تشک ساییده می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات و نیز برای رعایت بهداشت می‌توان از محافظ تشک ارزان استفاده کرد. این محافظ‌ها به‌راحتی روی تشک قرار می‌گیرند و برای شستشو یا تکاندن بدون هیچ مشکلی از روی تشک برداشته می‌شوند.

ویژگی‌های محافظ تشک خوب

ویژگی‌های محافظ تشک خوب

یک محافظ تشک خوب دارای ویژگی‌هایی است که در ادامه بررسی می‌کنیم.

ضد آب بودن

گفتیم یکی از آلودگی‌های موجود روی سطح تشک ترشحات بدن مانند عرق و غیره است. وجود یک محافظ تشک باکیفیت و ضدآب کمک می‌کند تا تشک شما در برابر نفوذ مایعات و عرق به درون آن کاملاً محافظت شده و درنهایت از بروز آلودگی در سطوح زیرین تشک پیشگیری می‌کند. محافظ‌های ضدآب بسیار کاربردی هستند و برای افرادی که شرایط زیر را دارند بسیار مفید هستند:

  • افرادی که به‌شدت عرق می‌کنند.
  • کسانی که روی تخت چیزی می‌خورند و می‌نوشند.
  • حضور بچه در خانواده، خصوصاً بچه‌هایی که با مشکل شب ‌ادراری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
  • کسانی که حیوان خانگی دارند و حیوان روی تخت آن‌‌هامی‌خوابد یا رفت‌و‌آمد دارد.
  • همچنین اگر شما از دسته‌ی کسانی هستید که دوست ندارید تشکتان لکه شود یا رنگ آن با گذر زمان تغییر کند می‌توانید از این محافظ‌ها بهره ببرید.

ضد حساسیت بودن

یکی از عامل‌هایی که سبب بروز حساسیت در افراد می‌شود کنه‌هایی هستند که در میان بافت‌های تشک وجود دارد و براثر وجود آلودگی و گردوغبار به وجود می‌آیند. محل زندگی این جانوران در بستر تشک است و از سلول‌های مرده‌ای که روی تشک وجود دارد استفاده می‌کنند. علاوه بر این موجودات حضور انواع قارچ‌ها، کپک‌ها، باکتری و میکروب‌ها و نیز اجزای بدن حیوانات خانگی نیز سبب بروز حساسیت خواهند شد. برای رفع این مشکل شما می‌توانید از محافظ‌های تشک غیر حساسیت‌زا استفاده کنید.

مقاومت در مقابل حشرات موذی

یکی از حیوانات موذی که عموماً در تشک پیدا می‌شود و زندگی  می‌کند ساس‌های تشک هستند. منبع تغذیه‌ی این حشرات خون انسانی حیوانات است و به همین علت آن‌‌ها دوست دارند در تشک یا بالشت زیست کنند که به منبع غذا هم نزدیک باشند. یکی از روش‌هایی که کمک می‌کند تا از شر این حشرات موذی راحت شویم بهره‌گیری از محافظ‌های تخت با ویژگی ضد ساس بودن است. نحوه‌ی عملکرد این محافظ‌ها به این صورت است که تمامی دورتادور تشک تخت را از همه‌ی طرف‌ها کاور کرده و می‌پوشاند. علاوه بر این به علت ضخیم بودن این محافظ‌ها ساس نمی‌تواند به داخل تشک راه پیدا کند و یا از درون آن خارج شود.

سخن پایانی

یکی از مشکلات اکثر افراد کثیف شدن تشک تخت است به همین دلیل میترامترس به شما محافظ تشک ارزان را پیشنهاد می‌دهد. جالب است بدانید محافظ تشک مزیت‌های دیگری نیز دارد به‌عنوان‌مثال می‌توانید با استفاده از این محصول از نفوذ حشرات موذی جلوگیری نمایید.

 

با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه فروش تشک خوشخواب مانند میترامترس، می‌توانید بهترین تشک ها را با قیمت های مناسب و تنوع جنس بالا خریداری نمایید.