مدت زمان مطالعه مقاله خرید تشک خوشخواب قسطی : 13 دقیقه

خوابیدن از مسئله های بسیار مهم زندگی تمامی افراد جامعه می‌باشد که اگر به درستی صورت نگیرد یا به اندازه و کافی نباشد، به مرور زمان عوارض غیر قابل جبرانی را از خود بروز خواهد داد. همان طور که می‌دانید هر فرد در طول شبانه روز تقریبا به هشت ساعت خواب عمیق و راحت نیاز دارد تا بتواند برای انجام کارهای روزانه خود انرژی لازم را به دست آورد. به علاوه طبق تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران و کارشناسان شرکت ‌های عرضه کننده لوازم و تشک خوشخواب معتبر دنیا می‌توان به این نتیجه رسید که خواب عمیق و کافی تاثیرات بسیار مثبتی نظیر سلامت قلب، توانایی‌ های ادراکی، تفکر و صحبت کردن را در شرایط مطلوب حفظ می‌کند. بنابراین از آن جایی که سلامتی روح، جسم و بازدهی مثبت فرد در طول روز با خوابی آرام و کامل رابطه مستقیم دارد، هر شخصی موظف است برای تجربه‌ی خواب عمیق و راحت شبانه شرایط لازم را ایجاد کند.

 

مقدمه

خوابیدن از مسئله های بسیار مهم زندگی تمامی افراد جامعه می‌باشد که اگر به درستی صورت نگیرد یا به اندازه و کافی نباشد، به مرور زمان عوارض غیر قابل جبرانی را از خود بروز خواهد داد. همان طور که می‌دانید هر فرد در طول شبانه روز تقریبا به هشت ساعت خواب عمیق و راحت نیاز دارد تا بتواند برای انجام کارهای روزانه خود انرژی لازم را به دست آورد. به علاوه طبق تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران و کارشناسان شرکت ‌های عرضه کننده لوازم و تشک خوشخواب معتبر دنیا می‌توان به این نتیجه رسید که خواب عمیق و کافی تاثیرات بسیار مثبتی نظیر سلامت قلب، توانایی‌ های ادراکی، تفکر و صحبت کردن را در شرایط مطلوب حفظ می‌کند. بنابراین از آن جایی که سلامتی روح، جسم و بازدهی مثبت فرد در طول روز با خوابی آرام و کامل رابطه مستقیم دارد، هر شخصی موظف است برای تجربه‌ی خواب عمیق و راحت شبانه شرایط لازم را ایجاد کند.

جالب است بدانید از جمله عوامل بسیار مهمی که بر روی خواب فرد تاثیر گذار است، تشک مناسب، استاندارد و جای خواب راحت می‌باشد. شما می‌توانید با انتخاب و خرید یک تشک خوشخواب استاندارد خوابی راحت و شیرین را تجربه کنید و از کمر درد و درد‌های عضلانی به طور قابل توجهی دور بمانید. هم‌ چنین باید گفته شود که استفاده از تشک خوشخواب مناسب تاثیرات بسیار مثبتی در زندگی روزمره فرد دارد که این تاثیرات را می‌توان از سرحالی صبح اول وقت، لبخند زدن، حرف زدن، خندیدن، مثبت اندیشی و … مشاهده کرد. همان طور که در پاراگراف بالا نیز به آن اشاره شد، به طور کلی تحقیقات نشان داده است که تشک خوب خوابی آرام برای فرد به ارمغان می‌آورد که نتیجه آن کاهش استرس، درخشندگی پوست، افزایش هوشیاری، متابولیسم بهتر بدن، کاهش بیماری‌ های قلبی و … می‌باشد.

از آن‌ جایی که ما تقریبا یک سوم از طول عمر خود را در خواب به سر می‌بریم، خرید یک تشک خوشخواب جزو نیازهای ضروری و مهم برای هر فرد می‌باشد. تشک‌ های خوشخواب در انواع مختلفی با ابعاد متفاوت تک نفره، دو نفره، تشک نوزاد و تشک ‌های یک و نیم نفره در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند که به طور کلی از قیمت ‌های بالایی برخوردار هستند. اما نیازی نیست که نگران نرخ بالای تشک ‌های خوشخواب باشید زیرا امروزه اکثر فروشندگان شرایطی را فراهم کرده‌اند تا شما بتوانید تشک خوشخواب را به صورت قسطی خریداری کنید که در این صورت شما می‌توانید با خیالی آسوده بهترین تشک را با کمترین فشار و هزینه انتخاب کنید. در ادامه مقاله با ما همره باشید تا نکات طلایی که هنگام خرید تشک خوشخواب قسطی باید مد نظر قرار دهید را برای شما شرح دهیم.

 

نکات لازم برای انتخاب یک تشک خوشخواب مناسب

تشک خوشخواب جزو مهم ‌ترین لوازم هر خانه می‌باشد که باید در خرید آن نهایت دقت به کار گرفته شود. اگر شما بر روی تشک فعلی خود احساس راحتی نمی‌کنید، بدون شک نقطه آغاز برای خرید یک تشک خوشخواب جدید می‌باشد. زیرا استفاده از یک تشک غیراستاندارد به مرور زمان می‌تواند سلامت بدن شما را به خطر بیندازد که این نکته از نظر علم پزشکی نیز حائز اهمیت است. مدل ‌های متفاوتی از تشک خوشخواب در بازار موجود است که می‌توانید هر کدام را مایل بودید خریداری کنید، اما مهم‌ ترین نکته برای انتخاب یک تشک مناسب در نظر گرفتن تاثیر آن بر سلامت جسمانی می‌باشد. علاوه بر آن باید در نظر داشته باشید که بهترین تشک، تشکی است که ارتفاع آن از سطح تخت بالاتر بیاید و شما احساس راحتی کنید. در این بخش نیز 6 نکته‌ مهمی که هنگام خرید تشک خوشخواب قسطی باید به آن توجه داشته باشید را شرح خواهیم داد.

 

آگاهی از نیازهای جسمانی و فیزیکی

در ابتدا لازم است بدانید که برخی از تشک‌ های خوشخواب به منظور قرار گرفتن در موقعیت ‌های خاص نظیر ورود و خروج راحت به تخت طراحی شده‌اند. بنابراین حتما در هنگام خرید تشک خوشخواب قسطی اگر از درد‌های استخوانی، عارضه‌ های مفصلی و یا کمر درد رنج می‌برید، باید همه را به هنگام انتخاب تشک لحاظ کنید. مثلا اگر کمر درد دارید، توصیه می‌شود تشکی انتخاب کنید که انحنا و نرمی نداشته باشد تا بتواند در زمان خواب کمر شما را صاف نگهدارد و از فشار به مهره‌ های کمر جلوگیری کند. هم‌ چنین اگر وزن شما زیاد است باید تشک سفت ‌تری را انتخاب کنید و یا هنگام خرید تشک بلندی قد خود را در نظر بگیرید. حتما از فروشندگان در مورد میزان وزنی که تشک قدرت تحمل آن را دارد، سوال کنید تا بتوانید انتخاب درست و مناسبی داشته باشید.

 

تست تشک در مغازه

در اکثر فروشگاه ‌ها تشک‌ هایی برای تست مشتریان با ضخامت‌ ها و سطوح مختلف وجود دارند که بهتر است حتما قبل از خرید به صورت فیزیکی تشک را در محل خرید تست کنید. بنابراین لازم است به طور کامل بر روی تشک دراز بکشید تا بتوانید میزان نرمی، سفتی و راحتی آن را ملاحظه کنید. البته توصیه می‌کنیم که حتما اول تشک‌ های خوشخواب گران قیمت را تست کنید تا بتوانید تفاوت یک تشک خوشخواب ارزان قیمت را با یک تشک با کیفیت بالا حس کنید. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از دراز کشیدن بر روی تشک از جای خود بلند نشوید و زمانی که کاملا با تشک احساس راحتی کردید از جای خود برخیزید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

 

بررسی و تحقیق در مورد انواع تشک خوشخواب

حتما لازم است قبل از خرید در مورد انواع تشک و ویژگی‌ های مثبت و منفی هر کدام تحقیق به عمل آورید تا بتوانید به تشک مناسب خودتان دست یابید. جالب است بدانید که تشک‌ های خوشخواب را با تکنولوژی پیشرفته و کنترل از راه دور در اشکال کلاسیک می‌شناسند. اما تشک‌ های فنری نیز در بین مشتریان بسیار محبوب است و با انعطافی که دارند به عنوان یک تشک خوشخواب طبی و نرم شناخته شده‌اند. تشک مموری فوم نیز از دیگر تشک ‌های محبوب برند خوشخواب می‌باشد زیرا با توجه به حرارت بدن، وزن و عضلات شما عملکرد کاملا متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

 

در نظر گرفتن بودجه

از دیگر نکاتی که قبل از خرید تشک خوشخواب قسطی باید مد نظر قرار دهید، میزان بودجه می‌باشد. تقریبا می‌توان گفت اکثر مدل های خاص تشک خوشخواب از قیمت های بالایی برخوردار هستند که هنگام خرید لازم است هزینه زیادی پرداخت کنید تا بتوانید خوابی راحت و با آرامش را برای خودتان به ارمغان آورید. اما نیازی نیست نگران مبلغ بالای تشک های خوشخواب باشید زیرا در صورت کمبود بودجه امکان خریداری تشک خوشخواب به صورت قسطی وجود دارد، به گونه‌ای که در ابتدا فقط درصدی از هزینه که توسط فروشنده تعیین شده است را می‌پردازید و پس از آن مابقی هزینه را در چند قسط پرداخت می‌کنید. برای اطلاع از قیمت‌ تشک‌ های خوشخواب و شرایط پرداخت قسط نیز می‌توانید به فروشگاه‌ های کالای خواب سر بزنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

 

گارانتی تشک خوشخواب

حتما توجه داشته باشید که تشک خوشخواب شما گارانتی داشته باشد. اکثر شرکت ‌های تولید کننده معتبر و شناخته شده در ایران تشک‌ های با کیفیت خود را همراه با گارانتی سالانه به مشتریان عرضه می‌کنند که از این رو شما می‌توانید در صورت خرابی جنس پارچه و فنرها یا معیوب بودن تشک خوشخواب آن را به فروشگاه برگردانید. هم‌ چنین بهتر است تشکی را انتخاب کنید که ضد آب باشد تا بتوانید در صورت بروز لکه‌ های ناشی از عرق کردن آن را به سادگی با یک پارچه نم دار تمیز کنید. لازم است بدانید که تحویل تشک خوشخواب در اکثر فروشگاه‌ ها به صورت رایگان انجام می‌شود و نیازی نیست برای تحویل درب منزل هزینه‌ای پرداخت کنید.

 

تحویل و نگهداری

توصیه می‌شود که تشک خوشخواب را پس از خریداری کردن حداقل به مدت 4 ساعت در معرض هوای آزاد و در مقابل نور خورشید قرار دهید تا بوی پارچه و انبار از آن دفع شود. به منظور افزایش طول عمر مفید تشک، رویه تشک را هر چند وقت یکبار عوض کنید و مورد شست و شو قرار دهید. هم‌ چنین هر از گاهی تشک را پشت و رو کنید تا وزن شما بر روی هر دو طرف قرار گیرد زیرا خوابیدن طولانی مدت در یک طرف تشک خوشخواب موجب فرورفتن و خرابی آن می‌شود.

 

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی لازم است گفته شود که به خرید تشک همانند یک سرمایه گذاری نگاه کنید و تا حد ممکن سعی کنید سراغ تشک خوشخواب ارزان قیمت نروید زیرا نباید فراموش کرد که هیچ ارزانی بی عیب نیست. برای خرید تشک وقت زیادی بگذارید و انواع آن را به طور کامل با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید با توجه به بودجه‌ای که به خرید تشک اختصاص داده‌اید، بهترین انتخاب را داشته باشید. به این منظور می‌توانید به وبسایت‌ های متفاوت فروش تشک خوشخواب مانند میترا مترس سر بزنید و نقدها و نظرهای نوشته شده توسط کاربران را مطالعه کنید. اما هشیار باشید که تمامی مطالب موجود در فضای مجازی صحت ندارند و بعضی از آن ‌ها می‌توانند شما را گمراه کنند.

لازم است تشک خوشخواب خود را در محل درست و مناسبی قرار دهید تا دچار انحنا و خمیدگی نشود و کاملا صاف باشد زیرا اگر قسمتی از تشک خوشخواب دچار خمیدگی شود دیگر به شکل اولیه خود برنخواهد گشت. هم‌ چنین توجه داشته باشید که وسایل سنگین بر روی تشک خوشخواب قرار ندهید و به کودکان اجازه ندهید که بر روی تشک خوشخواب بالا و پایین بپرند زیرا باعث می‌شود که فنرهای آن آسیب ببیند. برای تشک خوشخواب خود حتما یک کاور مناسب تهیه کنید تا گرد و خاک نتواند به لایه زیرین نفوذ کند و تشک به مدت طولانی تمیز بماند. در پایان امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید در خرید تشک خوشخواب قسطی انتخاب درستی داشته باشید.