در حال حاضر با توجه به مشاغلی که افراد زیادی مخصوصاً در شهرهای بزرگ به آن مشغول‌ هستند و مجبورند ساعات زیادی را پشت میزها سپری کنند، کمردرد تبدیل به یک بیماری رایج شده است. نشستن به مدت طولانی در دراز مدت باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکلات مربوط به کمر مانند گودی کمر و دیسک کمر اشاره نمود. در این مطلب با میترا مترس همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی بهترین تشک برای گودی كمر را به شما معرفی کنیم.

چرا باید در انتخاب یک تشک خوب دقت کنیم؟

برای اینکه متوجه اهمیت انتخاب یک تشک باکیفیت و استاندارد برای جلوگیری از بروز این قبیل مشکلات شوید، بهتر است بدانید که انسان‌ها به طور متوسط بیش از یک سوم از عمر خود را صرف خوابیدن می‌کنند. اگر در هنگام بیدار شدن از خواب احساس درد در ناحیه کمر و شانه‌ها می‌کنید، همچنین اگر حس خستگی در تنتان باقی مانده است باید به فکر یک تشک دیگر باشید زیرا این دردها زمانی ایجاد می‌شود که شما از یک تشک غیراستاندارد و بی‌کیفیت استفاده می‌کنید.

معرفی تشک خوب برای گودی کمر

انتخاب تشک خوب برای گودی کمر

بیماری‌های ناشی از آسیب‌دیدگی کمر

گودی کمر به معنی وجود یک خمیدگی غیرعادی در ستون فقرات است. این مشکل اغلب گردن و قسمت پایینی کمر را درگیر می‌کند و باعث بروز آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری در ناحیه کمر می‌شود. بیماری‌های مربوط به کمر که شایع‌ترین آن کمردرد است، به سن و سال و جنسیت ربطی ندارد و هر کسی در هر سن و سالی ممکن است دچار کمردرد شود.

دیسک کمر بر اثر ساییدگی و یا جابه‌جایی مهره‌های کمر به وجود می‌آید. این بیماری در اثر جابه‌جا کردن اجسام سنگین یا نشستن‌های طولانی در حالت اشتباه به وجود می‌آید. انتخاب بهترین تشک برای گودی كمر و دیسک کمر در درمان و جلوگیری از این بیماری‌ها بسیار مؤثر است. تشک‌های غیراستاندارد و غیراصولی باعث به وجود آمدن صدمات بیشتری به کمر می‌شوند.

یکی از علائم شایع در افراد مبتلا به دیسک کمر، دردهای مزمن و شدید در قسمت پا می‌باشد. درد و یا سوزن سوزن شدن بخش پایینی بدن به خصوص پاها که به آن سیاتیک نیز می‌گویند از عوارض دیسک کمر است. برای درمان مشکلات مربوط به کمر بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و تحت نظر او نسبت به درمان اقدام نمایید زیرا عدم توجه به درمان مشکلات مربوط به کمر باعث بروز آسیب‌های جدی خواهد شد. انتخاب یک تشک مناسب نیز به روند درمان کمک خواهد کرد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک تشک استاندارد و باکیفیت می‌پردازیم.

درمان انواع بیماری با تشک مناسب

انتخاب تشک مناسب برای انواع بیماری ها

بهترین تشک برای گودی كمر چه ویژگی هایی دارد؟

صرف زمان برای پیدا کردن یک تشک خوب و همچنین هزینه کردن برای آن یک نوع سرمایه‌گذاری است، زیرا از مبتلا شدن به کمردرد و گودی کمر جلوگیری می‌کند. همچنین خواب بهتری خواهید داشت و تنش‌های روحی که اغلب افراد روزانه با آن مواجه هستند، با داشتن یک خواب خوب و استراحت کافی از شما دور خواهد شد. برخی به اشتباه فکر می‌کنند که تشک‌های خیلی سفت برای کمردرد بهتر است در حالی که بهترین تشک برای گودی كمر نباید خیلی نرم و یا خیلی خشک و سفت باشد.

یک تشک خوب باید از ستون فقرات شما محافظت کند و مانع از ایجاد فشار مضاعف به کمر و شانه‌ها شود. در صورت خرید یک تشک غیراستاندارد، در فاصله‌های زمانی کوتاهی باید آن را تعویض کنید و با توجه به هزینه‌های گزافی که خرید تشک دارد، این مسئله به هیچ عنوان مقرون به‌صرفه نخواهد بود. شما می‌توانید با خرید یک تشک خوب و باکیفیت، چند سال بدون دغدغه و نگرانی از آن استفاده کنید که این موضوع در دراز مدت هم از نظر وضعیت سلامتی و هم از نظر اقتصادی به نفع شما خواهد بود. در این بخش به معرفی تعدادی از انواع تشک می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت کدام تشک بهترین تشک برای گودی كمر است و کدام تشک برای گودی کمر مناسب نیست.

1- تشک‌های مموری فوم

تشک‌های مموری فوم یکی از تشک‌های موجود در بازار است که دارای یک لایه نرم و انعطاف‌پذیر می‌باشد. خوابیدن روی این تشک‌ها بسیار آرامش‌بخش است؛ ولی باید بدانید تشک‌هایی که به طور کامل در تهیه آن‌ها از مموری فوم استفاده شده است به هیچ وجه برای افراد مبتلا به دیسک کمر و گودی کمر مناسب نیستند؛ اما تشک‌هایی که نسبتاً سفت و محکم هستند و فقط در قسمت رویی آن‌ها از مموری فوم استفاده شده است می‌توانند گزینه خوبی برای این افراد باشند.

2- تشک‌های فنری

استفاده از تشک‌های فنری نیز برای افراد مبتلا به مشکلات کمر چندان مناسب نیست. تشک‌های ترکیبی انتخاب بسیار بهتری برای این گونه افراد است.

3- تشک‌های لاتکس

اگر تمایل دارید که از تشک‌های لاتکس استفاده کنید (تشک‌هایی که از لاتکس‌های مصنوعی یا طبیعی به جای فوم در آن‌ها استفاده شده است) قبل از خرید، از کیفیت و ثبات سطح تشک اطمینان حاصل کنید تا باعث به وجود آمدن مشکل برای شما نشود. شما می‌توانید انواع تشک‌های طبی را با کیفیت و قیمت مناسب از وب سایت میترا مترس خریداری کنید.

معرفی انواع تشک

برسی انواع تشک برای گودی کمر

بهترین پوزیشن برای خوابیدن در افراد مبتلا به گودی کمر

یکی از موارد مهمی که افراد مبتلا به گودی کمر باید آن را رعایت کنند و به آن اهمیت دهند، نحوه خوابیدنشان است. اگر شما بهترین تشک برای گودی كمر را خریداری کنید اما نحوه خوابیدنتان را اصلاح نکنید، هیچ تغییری در بهبودی گودی کمرتان ایجاد نخواهد شد. یکی از بهترین پوزیشن‌های خوابیدن برای افراد مبتلا به گودی کمر، خوابیدن به صورت طاق‌باز یا همان خوابیدن روی کمر است. به شما توصیه می‌کنیم در هنگام خواب در زیر زانوهایتان یک بالش قرار دهید، زیرا این کار باعث می‌شود فشار کمتری به ستون فقرات شما وارد شود.

اگر هنگام خوابیدن بر روی کمر، درد شما بیشتر می‌شود و یا به این سبک از خوابیدن عادت ندارید و ترجیح می‌دهید به پهلو دراز بکشید، قرار دادن یک بالش بین زانوهایتان باعث می‌شود کمرتان در شرایط بهتری قرار بگیرد و فشار زیادی را تحمل نکند. در هر صورت باید برای صحیح خوابیدن و تغییر شرایط خوابتان یک فکر اساسی بکنید. در ابتدا ممکن است این تغییرات سخت و آزاردهنده باشد اما در طولانی‌مدت باعث بهبود و کاهش درد در ناحیه کمر خواهد شد، پس در این زمینه سهل‌انگاری نکنید.