یکی از نیازهایی که انسان برای خواب راحت دارد، تشک خوشخواب مناسب است. داشتن یک تشک خوب و با کیفیت در خواب شما تاثیر می‌ گذارد! اگر شما خواب راحتی داشته باشید، روز بهتری را هم شروع خواهید کرد. شما برای این که یک خواب خوب داشته باشید نیازی نیست که حتما یک تشک گران قیمت بخرید، با خرید تشک ارزان هم می‌توانید یک خواب خوب داشته باشید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا در مورد تشک ارزان بیشتر بدانید!

خرید تشک خوشخواب

اولین تصمیم قبل از خرید تشک خوشخواب، ارزیابی تشک فعلی است. پس باید اول مطمئن شوید که تشکی که روی آن استراحت می‌کنید دیگر کارایی لازم را ندارد. یکی از نشانه‌هایی که می‌تواند شما را نسبت به شرایط تشک خودتان حساس کند این است که در هنگام استراحت در محل‌های دیگر، مثلاً در هتل یا منزل دوستان، خواب بهتری را تجربه کنید. اگر این مورد مکرراً اتفاق بیفتد نشانه‌ای از شرایط نامناسب تشک فعلی می باشد. همچنین با نگاه به ظاهر تشک، اگر متوجه عوض شدن در آن شدید، باید زودتر به فکر تشک جدیدی باشید.

قیمت های تشک

قیمت تشک هایی که در بازار موجود هستند دارای رنج قیمتی بسیار متفاوتی هستند. به عنوان مثال یک تشک در بازار می تواند از چند صد هزار تومان تا حتی چند میلیون تومان باشد. تشک ارزان نشان از بی کیفیتی نیست بلکه با توجه به مواد اولیه و ویژگی های آن قیمت کم تری دارند. شما باید در ابتدا بدانید که تشکی که می‌ خواهید، چه ویژگی هایی باید داشته باشد سپس اقدام به خرید تشک ارزان یا گران قیمت کنید.

شما می توانید با خرید یک تشک گران قیمت خواب بدی داشته باشید. این موضوع بستگی به شما دارد که چطور در هنگام خواب احساس راحتی می کنید. پس خود را درگیر قیمت های تشک نکنید و به دنبال نیاز خود باشید. در ادامه نکاتی را با شما در میان می گذاریم که در انتخاب خرید تشک ارزان یا گران قیمت به شما کمک خواهد کرد.

نکات خرید تشک خوشخواب مناسب ارزان یا گران قیمت

در ادامه نکاتی را خواهید خواند که پس از خواندن آن‌ها می توانید تشخیص دهید که چه تشکی برای شما مناسب است.

این نکته را در نظر بگیرید که هر تشکی برای هر کسی مناسب نیست!

در بالاتر هم به آن اشاره کردیم که حتی یک تشک گران قیمت ممکن است به شما آسیب بزند. شما هیچ گاه نمی توانید تشکی را تولید یا استفاده کنید که برای همه ی افراد موجود در دنیا مناسب باشد! علت این امر تفاوت در آناتومی بدن افراد و عادت هایی است که در هنگام خوابیدن دارند!

برای این که یک تشک، مناسب شما باشد، باید چند ویژگی را در نظر بگیرید:

  • وزن
  • میزان سلامتی اسکلت بدن
  • درجه حرارت بدن
  • مشخصات فیزیکی بدن
  • و …

با در نظر گرفتن مجموع این عوامل شما می‌ توانید که یک تشک خوب برای خود پیدا کنید. برای این که موضوع را بهتر متوجه شوید بگذارید که برای شما یک مثال بزنم:

تشکی که برای فردی با وزن 70 کیلوگرم مناسب است با تشکی که برای فردی با وزن 100 کیلوگرم مناسب است، کاملا متفاوت است. برای افرادی که وزن بالایی دارند، نیاز به تشک با استحکام بیشتر نکته بسیار مهمی است. همین نکات ساده به شما کمک می کند، خرید تشک ارزان برای شما مساوی با خرید تشک بی کیفیت نباشد!

اگر می خواهید که خرید تشک ارزان شما با نهایت دقت انجام شود، بهتر است قبل از این که به خرید تشک بروید، مشخصاتی که بالاتر به آن اشاره کردیم را بر روی یک کاغذ یادداشت کنید و به فروشنده تشک بدهید. فروشندگان حرفه ای می توانند، بهترین تشک را به شما ارائه کنند که برای شما با آن مشخصات مناسب باشد. همین موضوع به شما کمک می کند که هزینه اضافی از بابت تشک نپردازید.

نرم بودن یا سفت بودن در خرید تشک خوشخواب

نرم بودن یا سفت بودن تشک

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید تشک ارزان یا گران قیمت به آن توجه کنید، نرم بودن یا سفت بودن تشک شماست! انتخاب یک تشک سفت یا نرم بستگی به نظر یک پزشک در این زمینه دارد! شما با توجه به نظر پزشک تشک نرم یا سفت را برای خود انتخاب کنید.

تشک سفت معمولا برای افرادی است که کمر درد دارند و تشک نرم برای افرادی که عادت دارند در خواب غلط بزنند. البته بهتر است در این زمینه از یک متخصص مشورت بگیرید.

همچنین حتما قبل از خرید جدیدترین لیست قیمت تشک میترا در سایت بررسی نمایید.

تشک خوشخواب نرم

خرید تشک ارزان نرم برای افرادی توصیه می شود که در خواب خود غلط می زنند البته برای خواب در زمستان هم این نوع از تشک ها توصیه می‌شوند! این نوع از تشک ها مزیتی دارند که دیگر تشک ها ندارند و آن هم برداشتن فشار از ستون فقرات افرادی است که در خواب خود زیاد تکان می‌ خورند! این تشک ها با تغییر حالت خود به شما کمک می کنند که خواب راحت تری داشته باشید.

تشک متوسط

خرید تشک ارزان متوسط که نه سفت است و نه نرم به کسانی توصیه می شود که معمولا به پشت می خوابند. این تشک برای این دسته از افراد مفید است چرا که از ستون فقرات آن ها محافظت می کند. اگر به پشت می خوابید از این نوع تشک ها استفاده کنید تا یک خواب راحت را تجربه کنید.

تشک سفت

اگر وزن بالایی دارید و معمولا با شکم می خوابید از تشک های سفت استفاده کنید. البته خوابیدن رو به شکم ضرر های زیادی دارد اما با استفاده از این نوع تشک آن ضرر ها کاهش می یابند! همچنین اگر کمر درد شدیدی دارد، استفاده از تشک سفت و با استحکام در تسکین درد شما می تواند موثر باشد.

این تشک ها با توجه به موقعیتی که برای بدن شما فراهم می کنند برای ستون فقرات شما مفید هستند.

خرید تشک خوشخواب مناسب با کیفیت

خرید تشک خوشخواب مناسب با کیفیت

 

کیفیت همیشه در اجناس گران قیمت تعریف نمی شوند! شما می‌توانید با پرداخت هزینه کم هم تشک با کیفیتی را داشته باشید. شما با کمی جست و جو و تحقیق در بازار می توانید تشکی که برای شما مناسب است و قیمت مناسبی دارد را تهیه کنید.

خرید تشک ارزان با کیفیت مانند گذشته فقط یک شعار نیست بلکه قابل دسترسی است و شما می توانید اقدام به خرید این تشک ها با قیمت کم و کیفیت بالا بکنید.

ابعاد تشک خوشخواب مناسب باید چگونه باشد؟

تصور اشتباهی که در مورد خرید تشک ارزان وجود دارد این است که معمولا افراد فکر می کنند، با خرید تشک ارزان صاحب یک تشک کوچک می شوند! ابعاد تشک با توجه به نیاز شما تعیین می شود و در آن ابعاد می توانید یک تشک ارزان با کیفیت خریداری کنید.

البته این موضوع هم می تواند سلیقه ای باشند. برخی افراد ترجیح می دهند از تشکی استفاده کنند که بزرگ تر از اندازه مورد نیاز آن ها باشد تا راحت تر بخوابند.