قیمت تشک طبی سفت به چه چیزهایی بستگی دارد؟ از قیمت تشک طبی سفت چه می‌دانید؟ تشک طبی سفت برای چه افرادی مناسب است؟

مقدمه

متأسفانه امروزه تعداد افرادی که در سنین جوانی دچار بیماری‌هایی مانند کمردرد می‌شوند افزایش پیدا کرده است. بر اساس آمارهای موجود؛ بیش از هشتاد درصد از افراد در سنین سی و پنج تا پنجاه و پنج سالگی حداقل یک‌بار کمردرد را تجربه کرده‌اند. گاهی اوقات مشکلات مربوط به کمر و ستوان فقرات با اصلاح سبک زندگی قابل برطرف شدن هستند. یکی از عواملی که می‌تواند باعث ایجاد کمردرد شود، خوابیدن بر روی تشک‌های غیراستاندارد و خیلی نرم است. این نوع تشک‌ها به خوبی نمی‌توانند از کمر حمایت کنند به همین دلیل فرد پس از بیدار شدن از خواب همچنان احساس خستگی می‌کند. ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی دلایل بالا بودن قیمت تشک طبی سفت بپردازیم و شما را با مزایای استفاده از تشک‌های طبی سفت بیشتر آشنا کنیم؛ پس با میترا مترس همراه شوید.

چرا قیمت تشک طبی سفت نباید شما را از خرید آن منصرف کند؟

قیمت تشک طبی سفت

تفاوت تشک‌های طبی با تشک‌های معمولی در میزان سفتی آن‌هاست به نحوی که شما به راحتی و فقط از طریق دست کشیدن بر روی تشک می‌توانید متوجه میزان سفتی آن‌ها را شوید. البته تشک‌های طبی را فقط نمی‌توان از نظر میزان سفتی دسته‌بندی کرد. با این حال بهتر است بدانید که دلیل نرمی و سفتی تشک‌ها، نوع فوم و فنرهایی است که برای ساخت تشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین لایه رویی تشک نقش مهمی در احساس میزان سفتی تشک دارد. به عنوان مثال تشک‌هایی در بازار وجود دارند که با وجود مواد اولیه باکیفیت به دلیل آن که لایه رویی دارای یک فوم حافظه‌دار است، احساس نرمی و لطافت بیشتری را به شما منتقل می‌کنند در حالی که تمام ویژگی‌های یک تشک طبی سفت را نیز دارند.

در هنگام خوابیدن بر روی تشک‌های طبی سفت، وزن بدن بر روی استخوان‌ها قرار می‌گیرد به همین دلیل فشار بسیار کمتری به عضلات بدن وارد می‌شود. قرار گرفتن فشار بدن بر روی استخوان‌ها به بهبود گردش خون کمک می‌کند. همچنین یکی دیگر از مزایای تشک‌های طبی سفت، کاهش میزان فشار وارد شده بر کمر فردی است که بر روی آن دراز می‌کشد. در واقع با تقسیم فشار، اکسیژن‌رسانی به بخش‌های مختلف بدن بهتر انجام می‌شود. یکی از دیگر دلایلی که می‌تواند باعث کم اهمیت‌تر شدن قیمت تشک طبی سفت شود، این است که تشک‌های سفت برای کسانی که عادت دارند همیشه بر روی پیشت بخوابند مناسب‌تر هستند زیرا هیچ کدام از بخش‌های بدن در هنگام خواب فشار بیشتری را تحمل نخواهد کرد؛ بنابراین آسیبی به کمر وارد نمی‌شود.

تشک‌های طبی سفت چه معایبی دارند؟

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم قیمت تشک طبی سفت نسبتاً زیاد است؛ بنابراین قبل از خرید این نوع تشک‌ها بهتر است به خوبی درباره مزایا و معایب آن‌ها تحقیق کنید. تشک‌های طبی سفت برای برخی از افرادی که دچار مشکلات خاصی مانند آرتروز یا اسکولیوز هستند مناسب نیستند؛ بنابراین اگر برای بهبود مشکلات کمر و ستون فقراتتان قصد خرید تشک‌های طبی را دارید؛ بهتر است قبل از خرید با پزشکتان در این باره مشورت کنید. علاوه بر این در ابتدا ممکن است خوابید‌ن بر روی تشک‌های طبی سفت قدری دشوار به نظر برسد و شما تا مدتی نتوانید شب‌ها به خوبی بخوابید البته نباید زیاد نگران باشید زیرا به مرور زمان به خوابیدن بر روی این تشک‌ها عادت خواهید کرد.

تشک‌ نرم یا تشک طبی سفت؛ کدام یک برای شما مناسب‌ترند؟

قیمت تشک طبی سفت

با توجه به قیمت تشک طبی سفت اگر قصد خرید یک تشک استاندارد و مناسب با وضعیت بدنیتان دارید؛ بهتر است بدانید که کدام نوع تشک برای شما مناسب‌تر است؟ تشک‌های طبی که کمی نرم‌تر هستند برای کسانی مناسب‌اند که عادت دارند به پهلو بخوابند. تشک‌های نرم می‌توانند راحتی بیشتری برای قسمت شانه‌ها و لگن فراهم کنند؛ بنابراین اگر همیشه به سمت پهلو می‌خوابید تشک‌های نرم نیز می‌توانند در میان انتخاب‌های شما جایی داشته باشند اما اگر وزن زیادی داریدف ما به هیچ عنوان خرید تشک‌های نرم را به شما توصیه نمی‌کنیم زیرا این نوع تشک‌ها نمی‌توانند به خوبی از کمر شما حمایت کنند به همین دلیل وزن بالا و فشار بیش از حد به کمر می‌تواند شما را در معرض آسیب‌های جدی قرار بدهد.

همچنین اگر قصد خرید تشک طبی دو نفره دارید بهتر است به سراغ تشک‌های نرم نروید زیرا اگر اختلاف وزنی شما زیاد باشد در هنگام جابه‌جایی، فردی که کنار شما خوابیده است نیز از خواب بیدار می‌شود. این نوع تشک‌ها نمی‌توانند مانع از انتقال لرزش شوند. نکته دیگری که می‌تواند به شما در خرید تشک‌های نرم یا سفت کمک کند، دوام و طول عمر بیشتر تشک‌های طبی سفت است. شاید این طور به نظر برسد که به دلیل قیمت تشک طبی سفت، خرید این نوع تشک‌ها قرون به صرفه نیست در حالی که شما با خرید تشک‌های طبی سفت مدت زمان بیشتری می توانید از آن‌ها استفاده کنید. این تشک‌ها به راحتی خراب نمی‌شوند و در اثر جابه‌جایی یا برخورد ضربه کمتر آسیب می‌بینند.

در هنگام انتخاب تشک طبی سفت باید به چه نکاتی توجه کنید؟

تشک طبی سفت

برخی از افراد تنها معیار مدنظرشان قیمت تشک است و ترجیح می‌دهند تشک‌هایی را انتخاب کنند که قیمت ارزانی داشته باشند؛ بنابراین به خاطر قیمت تشک طبی سفت به سراغ خرید این نوع تشک‌ها نمی‌روند در حالی که ممکن است خوابیدن بر روی تشک‌های معمولی یا بسیار نرم باعث تشدید کمردرد آن‌ها شود. ما به شما توصیه می‌کنیم که اگر دچار مشکلاتی در ستون فقرات یا کمرتان هستید، خرید تشک‌های طبی را در اولویت قرار دهید در غیر این صورت می توانید با توجه به سلیقه خودتان تشک‌های نرم‌تر را انتخاب و خریداری کنید. نکته دیگری که می‌تواند به شما برای خرید تشک‌های طبی کمک کند، وزن بدنتان است. تشک‌های نرم به هیچ وجه برای افرادی که دچار اضافه وزن‌های شدید هستند مناسب نیستند.

سخن پایانی

استفاده از تشک‌های طبی برای افرادی که دارای مشکلاتی در قسمت کمر یا ستون فقراتشان هستند بسیار مفید است. این تشک‌ها فشار را به صورت یکنواخت در بخش‌های مختلف بدن پخش می‌کنند؛ بنابراین شما پس از خوابیدن بر روی این تشک‌ها احساس خستگی یا درد نمی‌کنید. تشک‌های طبی برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند نیز مفید است. قیمت تشک طبی سفت شاید مقداری زیاد باشد اما در عوض کیفیت این نوع تشک‌ها بسیار بالا است به طوری که شما می توانید برای مدت زمان زیادی از آن‌ها استفاده کنید. کیفیت مواد اولیه استفاده شده برای تشک‌های طبی یکی از دلایل افزایش طول عمر این نوع تشک‌ها است.