اگر تشک تختتان حالت طبیعی خود را از دست داده و کارایی قبل ندارد، وقت آن رسیده که تعویضش کنید. چراکه تشک فرسوده و غیر استاندارد می تواند مشکلاتی نظیر تعریق بدن، ایجاد حساسیت های پوستی، بدن درد، کاهش بهداشت محیط، بیماری های ناشی از آن و… را برای شما ایجاد کند. خرید تشک طبی که از استانداردهای لازم برخوردار باشد نیازمند اطلاعاتی است که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد.

همانطور که می دانید یک سوم عمر انسانها در خواب می گذرد. به همین جهت است که خوب خوابیدن نقش کلیدی در حفظ سلامت و تندرستی انسانها دارد. بستر مناسب خواب همچون شرایط محیطی اتاق (دما/ نور) ، سکوت و آرامش حاکم بر آن، دارای اهمیت است. بسیاری از مشکلات ناشی از کمردرد و بدن درد افراد، به علت بستر نامناسب خواب می باشد. تحقیقات نشان می دهد، خوب خوابیدن باعث می شود در طول روز با انرژی و نشاط بیشتری به فعالیت بپردازیم. از این رو انتخاب یک تشک مناسب برای خوابیدن چنان با اهمیت است که حتی پزشکان نیز برای رهایی از کمردرد و پیشگیری از دردهای استخوانی، خرید تشک های خوشخواب را به بیماران خود توصیه می کنند.

تاثیر نرمی و خشکی تشک بر سلامت جسمانی

تشک های خیلی نرم یا خیلی خشکی جزو تشک های طبی محسوب نمی شوند. بر خلاف تصور عامه، تشک های خیلی نرم یا خیلی سفت گزینه های مناسبی برای خوابیدن نیستند. برخی بر این باورند تشک هرچه نرم تر باشد راحتتر به خواب می رویم، در حالی که چنین نیست! گروهی دیگر تشک های خیلی خشک را مناسب می دانند. آنها بر این باورند که تشک پس از مدتی نرم شده و دیرتر حالت خود را از دست می دهد. در حالی که آسیب های استفاده از تشک خیلی خشک بیشتر از فواید آن است . تنها آرامیدن بر روی تشک استاندارد می تواند نقش موثری را در خوب سپری شدن اوقات استراحتتان داشته باشد.

انواع تشک و بهترین نوع چیست

تشک ها در پنج نوع تشک فنری، تشک طبی و فنری، تشک طبی، تشک بادی، تشک آبی وجود دارند. تشک طبی نیز در سه مدل طراحی و ساخته شده است. تشک طبی و فنری، تشک پاکت اسپرینگ و تشک فنری مموری فوم دار از آن جمله اند. هریک از انواع تشک ها دارای محاسن و معایبی جداگانه هستند. به عنوان مثال تشک های بادی و آبی دارای مزیت حمل در سفر می باشند. اما امکان سوراخ شدن تشک از معایب آن به شمار می رود. در واقع تشک طبی بهترین و استانداردترین تشک و حافظ سلامت جسم افراد در هنگام خواب می باشد.

مشخصات و استانداردهای تشک طبی

تشک طبی نه انقدر سفت است که نتوانید به راحتی استراحت کنید و نه آنقدر نرم است که باعث خواب رفتن دست و پایتان شود. یک تشک طبی دارای سطحی صاف و بدون شیب است. تشک خوشخواب بواسطه ی بهره گیری از مواد اولیه طبیعی مانع از ایجاد هرگونه حساسیت و آلودگی می شود. بخاطر داشته باشید تشک خوشخواب می بایستی مجهز به پارچه ضد آب، ضد حریق و ضد نفوذ حشرات موذی باشد. تشک های طبی بهترین نوع تشک است و به دلیل قیمت به نسبت بالای آن بسیاری از افراد به خرید تشک فنری روی می آورند. تشک خوشخواب فنربندی خوبی دارد و از طول عمر بالایی برخوردار است.

تنوع و قدرت انتخاب وسیع در خرید تشک طبی

تشک خوشخواب این امکان را به مشتریان خود می دهد که خریدشان همراه با قدرت انتخاب وسیع انجام شود. میزان ارتفاع در تشک های طبی متفاوت است و شما برحسب نیاز خود ارتفاع آن را تعیین می کنید، قابلیتی که در تشک های معمولی امکان پذیر نیست. تنوع در مواد تشکیل دهنده اعم از نمد، فنر، موکت، یونولیت و فوم نیز از دیگر ویژگی های تشک طبی است.

خرید تشک خوشخواب را می توان به تناسب سلیقه شخصی و در طرح و رنگ های منحصر بفرد با پارچه های مرغوب در بازار یافت. البته باید به این نکته نیز توجه داشت خرید تشک طبی تنها از طریق فروشگاه های معتبر و با برند معروف انجام شود تا بتوان علاوه بر مزیت خرید با قیمت و کیفیت مناسب، از خدمات پس از فروش آن نیز بهرمند شد.

نکاتی که باید در خرید تشک طبی و شیوه نگهداری از آن رعایت کنید

  • برای خرید تشک طبی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  • تشک طبی را از فروشگاه های معتبر تهیه شود.
  • استفاده از یک تشک طبی برای همه افراد خانواده در سنین مختلف مناسب نیست.
  • فعالیت و بازی کردن کودکان روی تشک باعث کاهش طول عمر تشک طبی می شود.
  • هر ماه یک بار تشک را پشت و رو کنید. این کار به رفع هرگونه آلودگی و حساسیت های پوستی کمک می کند.
  • تشک را به طور منظم با جاروبرقی غبارزدایی کنید.
  • از تا شدن و خم کردن تشک جدا خودداری نمایید.
  • از گذاشتن اجسام سنگین وزن، داغ و خیس روی تشک طبی پرهیز نمایید.
  • شستشوی تشک عملی نادرست است و باعث از بین رفتن فرم و حالت تشک می شود. علاوه بر این آب باقیمانده داخل آن و دیر خشک شدن آن، باعث بو گرفتن تشک می شود.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود پیشنهاد میکنیم نسخه جدیدتر بهترین راهنمای خرید تشک در سال 2020 را نیز مطالعه نمایید.