مدت زمان مطالعه قیمت تشک طبی لاتکس : 8 دقیقه


قیمت تشک‌های طبی مختلف نیز با یکدیگر بسیار متفاوت است به عنوان مثال قیمت تشک طبی لاتکس نسبت به سایر تشک‌های طبی بیشتر است؛ بنابراین ممکن است زمانی که برای خرید تشک طبی به بازار می‌روید کمی گیج شوید و ندانید که کدام تشک برای شما مناسب است به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایا و ویژگی‌های تشک‌های طبی لاتکس بیشتر آشنا کنیم

 

مقدمه

کیفیت تشک‌ نقش بسیار زیادی در کیفیت خواب شما دارند به همین دلیل اگر می‌خواهید در طول شب یک خواب آرام و باکیفیت را تجربه کنید؛ بهتر است به سراغ خرید تشک‌های طبی بروید. تشک‌های طبی انواع مختلفی دارند. همچنین قیمت تشک‌های طبی مختلف نیز با یکدیگر بسیار متفاوت است به عنوان مثال قیمت تشک طبی لاتکس نسبت به سایر تشک‌های طبی بیشتر است؛ بنابراین ممکن است زمانی که برای خرید تشک خوشخواب به بازار می‌روید کمی گیج شوید و ندانید که کدام تشک برای شما مناسب است به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایا و ویژگی‌های تشک‌های طبی لاتکس بیشتر آشنا کنیم و به مقایسه تشک‌های طبی لاتکس و تشک‌های طبی مموری فوم بپردازیم؛ پس با میترا مترس همراه باشید.

 

چرا قیمت تشک طبی لاتکس نسبت به سایر تشک‌های طبی بیشتر است؟

قیمت تشک طبی لاتکس

 

تشک‌های لاتکس برای اولین بار در سال 1960 تولید و روانه بازار شدند. این تشک‌ها به قدری گران بودند که قشر متوسط جامعه قادر به خرید آن‌ها نبودند؛ بنابراین فقط افراد ثروتمند می‌توانستند این نوع تشک‌ها را سفارش دهند. البته بهتر است بدانید که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد برندهایی که تشک‌های لاتکس را تولید می‌کردند، قیمت تشک طبی لاتکس کم کم کاهش پیدا کرد اما هنوز هم نسبت به سایر تشک‌های موجود در بازار قیمت بالاتری دارند. برای ساخت تشک‌های لاتکس از نوعی صمغ درخت استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که این تشک صد در صد گیاهی است و می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که علاقمند به خرید محصولات دوستدار محیط زیست هستند.

از دو روش مختلف برای تهیه مواد اولیه تشک‌های لاتکس استفاده می‌شود. در یکی از این فرآیندها که جزو قدیمی‌ترین روش‌های تولید تشک لاتکس است، لاتکس پخته و قالب‌زده می‌شود. در این روش فرآورده نهایی یک ماده غیر متراکم است و در بخش‌های انتهایی آن رسوبات سنگین‌تری وجود دارد. به دلیل این که محصول نهایی در این روش ناهمگون بود، در گذشته از لاتکس فقط برای ساخت پایه تشک استفاده می‌شد اما در حال حاضر دیگر از این روش برای ساخت تشک لاتکس استفاده نمی‌شود و به جای آن از فرآیندی به نام تالالی برای تهیه لاتکس استفاده می‌کنند.

در روش تالالی قبل از این که شیره درخت به مرحله پختن برسد، اکسیژن را از آن خارج می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا محصول نهایی یکدست و سبک شود. لاتکس‌هایی که با این روش تهیه می‌شوند را می‌توان در قسمت‌های بالایی تشک نیز استفاده کرد. برای ساخت تشک‌های لاتکس می‌توان از هر دو شیوه استفاده کرد به نحوی که لاتکس به دست آمده از روش تالالی در قسمت‌های بالایی تشک و لاتکس به دست آمده از روش‌های قدیمی در قسمت پایه تشک استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

تشک‌های لاتکس چه مزایایی دارند؟

شک‌های لاتکس به دلیل این که منافذ زیادی دارند از تهویه مناسبی برخوردارند و هوا را به خوبی از خودشان عبور می‌دهند. همچنین ما به افرادی که به دنبال یک تشک راحت می‌گردند توصیه می‌کنیم که تشک‌های لاتکس را خریداری کنند زیرا این تشک‌ها برای کسانی که در هنگام خواب زیاد عرق می‌کنند نیز بسیار مناسب هستند. دوام و کیفیت لاتکس باعث شده که قیمت تشک طبی لاتکس نسبتاً زیاد باشد. تشک‌های لاتکس به راحتی تغییر شکل نمی‌دهند؛ بنابراین شما برای مدت زمان زیادی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی دیگر مزایای بسیار مهم تشک‌های لاتکس این است که به هیچ عنوان محیط مناسبی برای رشد و تکثیر حشرات و عوامل بیماری‌زا نیستند و شما با خیالی آسوده می‌توانید این نوع تشک‌های طبی را برای فرزندانتان خریداری کنید.

به خاطر داشته باشید که تشک‌های لاتکس در کشورهای اروپایی نیز طرفداران زیادی دارند به همین دلیل اکثر برندهای معتبر جهانی نیز این نوع تشک‌ها را تولید می‌کنند. جالب است بدانید که در ساخت تشک‌های لاتکس از حدود سی کیلوگرم اسفنج فشرده می‌شود تا تشک علاوه بر راحتی نسبتاً سفت باشد زیرا همانطور که می‌دانید تشک‌های طبی استاندارد سفت تر از تشک‌های دیگر هستند. علاوه بر این برای ساخت تشک‌های طبی از فریم‌های فلزی و لایه اسپان باند برای محافظت از اسکلت تشک استفاده می‌شود. این لایه باعث می‌شود تا تشک در اثر جابه‌جایی و برخورد ضربه به راحتی تغییر شکل ندهد.

 

تشک‌های لاتکس یا تشک‌های مموری فوم؛ کدام یک بهتر است؟

تشک‌های لاتکس

تشک‌های طبی لاتکس و مموری فوم دو نوع از تشک‌های پرطرفدار در بازار هستند که ویژگی‌های مشابهی دارند؛ بنابراین ممکن است زمانی که برای خرید تشک‌های طبی به بازار می‌روید نتوانید از بین این دو نوع تشک طبی یکی را انتخاب کنید به همین دلیل ما در این بخش به مقایسه تشک‌های طبی لاتکس و مموری فوم می‌پردازیم تا شما بتوانید در هنگام خرید تشک‌های طبی بهترین انتخاب را با توجه به نیازها و بودجه‌تان داشته باشید. تشک‌های لاتکس نسبت به تشک‌های مموری فوم دوام بیشتری دارند. همچنین این نوع تشک‌ها کمر و ستون فقرات را به خوبی حمایت می‌کنند؛ بنابراین اگر دچار مشکلاتی مانند کمردرد هستید خرید تشک‌های لاتکس برای شما آسایش بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

تشک‌های مموری فوم نسبت به تشک‌های لاتکس از قسمت سر و گردن بیشتر حمایت می‌کنند؛ بنابراین کسانی که دچار آرتروز گردن هستند بهتر است به سراغ خرید تشک‌های مموری فوم بروند. هر دوی این تشک‌ها فشار را به خوبی در بخش‌های مختلف پخش می‌کنند به همین دلیل شما بعد از بیدار شدن از خواب احساس درد و خستگی نخواهید داشت. در انتها اگر به دنبال تشکی هستید که از نظر دما متعادل باشد بهتر است به سراغ تشک‌های لاتکس بروید زیرا تشک‌های لاتکس به دلیل ساختاری که دارند در هنگام شب گرما را به حفظ می‌کنند و در طول روز نیز خنک هستند.

 

سخن پایانی

تشک‌های لاتکس کیفیت و دوام بالایی دارند به همین دلیل قیمت تشک طبی لاتکس نسبتاً زیاد است. البته برندهای مختلفی این نوع تشک‌ها را تولید و روانه بازار می‌کنند که در میان آن‌ها تشک‌های تولید شده در داخل کشور قیمت‌های مناسب‌تری دارند. اگر قصد اطلاع از قیمت تشک طبی و خرید تشک‌های طبی را دارید بهتر است به این توجه داشته باشید که تشک‌های لاتکس جزو بهترین تشک‌های طبی هستند که از نظر طول عمر و کیفیت بی‌رقیب هستند.

 

شما می‌توانید انواع تشک‌های طبی استاندارد و باکیفیت را با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی میترا مترس به صورت آنلاین خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.