مدت زمان مطالعه قیمت تشک طبی دونفره: 8 دقیقه


یکی از عوامل مهم در داشتن یک خواب باکیفیت، استفاده از تشک استاندارد و مناسب است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی عوامل تأثیرگذار در قیمت تشک طبی دونفره بپردازیم و شما را با ویژگی‌های تشک‌های طبی دونفره آشنا کنیم.

 

 

 

مقدمه

خواب کافی باعث حفظ سلامتی بدن می‌شود. شما برای این که بتوانید در طول روز انرژی داشته باشید و راحت به انجام کارهای روزمره خود بپردازید باید در طول شب به اندازه کافی بخوابید. برخی از محققان معتقدند که انسان باید در روز حداقل هفت ساعت بخوابد؛ اما حتماً شما نیز این تجربه را داشته‌اید که پس از بلند شدن از خواب احساس خستگی می‌کنید و فکر می‌کنید به خواب بیشتری نیاز دارید؛ اگر شما هنوز هم چنین حسی در هنگام بیدار شدن از خواب دارید، باید تشک خود را بررسی کنید زیرا یکی از عوامل مهم در داشتن یک خواب باکیفیت، استفاده از تشک استاندارد و مناسب است.

 

چه عواملی در قیمت تشک طبی دونفره مؤثر هستند؟

قیمت تشک طبی دونفره

تنوع برندهایی که تشک‌های دونفره طبی تولید می‌کنند بسیار زیاد است به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید تشک دونفره در مورد عوامل تأثیرگذار در قیمت تشک طبی دونفره اطلاعات لازم را به دست بیاورید. همچنین در مورد تشک‌های طبی باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه تشک‌های گران‌تر، تشک‌های مناسب‌تری برای شما نیستند. برخی از عوامل تعیین‌کننده قیمت تشک‌های طبی دونفره عبارت‌اند از:

ساختار تشک طبی دونفره

ساختار تشک طبی دونفره

بهتر است بدانید که تشک‌های طبی و تشک‌های طبی فنری دو نمونه رایج و پرطرفدار از تشک‌های دونفره موجود در بازار هستند. تشک‌های طبی دونفره سفت هستند و ساختاری بدون فنر دارند. در واقع داخل تشک‌های طبی از چندین لایه مختلف اسفنج و فوم ساخته شده است. معمولاً افرادی به سراغ خرید تشک‌های طبی دونفره می‌روند که دارای مشکلاتی در کمرشان هستند و به توصیه پزشک قصد خرید تشک طبی دونفره را دارند. تشک‌های طبی فنری از فنر و لایه‌ای فوم و اسفنج ساخته شده‌اند. اگر داخل این تشک‌ها را بشکافید خواهید دید که در قسمت کف تشک تعداد زیادی فنر وجود دارد.

جنس فوم استفاده شده در تشک طبی دونفره

لایه‌هایی که بر روی تشک وجود دارند معمولاً از اسفنج پلی اورتان یا اسفنج مموری فوم ساخته شده‌اند. اگر لایه رویی تشک از جنس مموری فوم باشد، قیمت تشک طبی دونفره بالاتر است زیرا مموری فوم نسبت به اسفنج پلی اورتان کیفیت بالاتری دارد. همچنین شما زمانی که بر روی یک تشک مموری فوم‌دار می‌خوابید، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. جالب است بدانید که فوم‌های پلی اورتان بر اساس چگالیشان به سه دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. هر چه مقدار چگالی سطحی اسفنج‌های پلی اورتان بالاتر باشد، کیفیت و قیمت تشک طبی بیشتر خواهد بود.

 

تأثیر جنس پارچه در قیمت تشک طبی دونفره

با این که پارچه‌ای که برای پوشاندن اطراف تشک استفاده می‌شود می‌تواند در افزایش قیمت تشک طبی مؤثر باشد؛ اما عامل مهمی به شمار نمی‌آید زیرا کیفیت پارچه روی تشک تأثیری در کیفیت خواب شما نخواهد داشت. البته باید به خاطر داشته باشید که تشک‌های دونفره که از پارچه‌های بهتری تهیه شده‌اند، گران‌تر هستند اما شما می‌توانید برای حفظ پاکیزگی و همچنین افزایش طول عمر خوشخواب از محافظ تشک نیز استفاده کنید پس نوع پارچه ویژگی مهمی برای خرید یک تشک طبی دونفره نخواهد بود.

 

 

ابعاد تشک طبی دونفره

هر چه قدر تشک بزرگ‌تر باشد، قیمت تشک نیز بالاتر خواهد بود. تشک‌های دونفره معمولاً در سه سایز مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. کوچک‌ترین سایز تشک دونفره سایز 140 در 200 سانتی‌متر است که طرفداران زیادی هم ندارد زیرا اکثر تختخواب‌های دونفره سایز بزرگ‌تری دارند و این نوع تشک خوشخواب‌ برای آن‌ها مناسب نیستند. تشک‌های دونفره 160 در 200 سانتی‌متری جزو پرطرفدارترین تشک‌های دونفره موجود در بازار هستند زیرا اندازه مناسبی دارند و شما به راحتی می‌توانید سایز کالای خواب مورد نیازتان مانند محافظ تشک، روتختی و … را با این سایز تهیه کنید. بزرگ‌ترین تشک‌های دونفره نیز ابعادی به اندازه 180 در 200 سانتی‌متر دارند. معمولاً افرادی از این خوشخواب‌ها استفاده می‌کنند که اتاق خواب بزرگی دارند زیرا استفاده از این تشک‌ها در اتاق‌ها کوچک قدری دشوار است.

 

 

برند تولیدکننده تشک طبی دونفره

اگر برای خرید تشک دونفره به بازار بروید متوجه می‌شوید که برند در تعیین قیمت تشک طبی دونفره بسیار تأثیرگذار است. البته به خاطر داشته باشید که اکثر تشک‌های موجود در بازار که با نام برندهای کشورهای ترکیه، اسپانیا و… فروخته می‌شوند در اصل ایرانی هستند و برخی از فروشندگان سودجو به بهانه خارجی بودن تشک، هزینه بیشتری را از مشتری دریافت می‌کنند. علاوه بر این تشک‌های ساخت ایران از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از کیفیت این تشک‌ها، آن‌ها را خریداری کنید.

 

تشک طبی دونفره چه ویژگی‌هایی دارند؟

شک طبی دونفره

تا اینجا درباره عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت تشک طبی دونفره صحبت کردیم و گفتیم که معمولاً تشک‌های طبی جزو گران‌ترین تشک‌های موجود در بازار هستند؛ اما چرا شما باید برای خرید یک تشک طبی دونفره هزینه بیشتری بپردازید؟ این تشک‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ با لمس کردن تشک‌های طبی متوجه می‌شوید که این نوع تشک‌ها سفت‌تر از تشک‌های دیگر هستند زیرا در ساخت آن‌ها از فنر استفاده نشده است به همین دلیل سطح تشک صاف‌تر و یکدست‌تر از سایر تشک‌های دیگر است. تشک‌های طبی برای کسانی که دارای مشکلاتی در ستون فقرات هستند و یا کمردرد دارند بسیار مناسب‌اند.

اگر چه هنوز هم از نظر پزشکی تأثیر استفاده از تشک‌های طبی در بهبود کمردرد ثابت نشده است؛ اما تشک‌هایی که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند نیز طبی هستند. همچنین بهتر است بدانید که طول عمر و دوام تشک‌های طبی بیشتر از تشک‌های معمولی است زیرا از متریال باکیفیت‌تری برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. خوشبختانه برندهای ایرانی تولیدکننده خوشخواب، اقدام به تولید تشک‌های دونفره طبی باکیفیتی کرده‌اند. این تشک‌ها قیمت مناسب‌تری دارند بنابراین اگر قصد خرید تشک طبی دونفره را دارید می‌توانید با خیالی آسوده از تشک‌های ساخت داخل استفاده کنید.

 

سخن پایانی

قیمت تشک طبی دونفره نسبت به سایر تشک‌های دونفره دیگر بیشتر است و عواملی مانند جنس پارچه، نوع فوم به کار رفته در تشک، برند و ابعاد تشک نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت تشک‌های طبی دونفره دارند. این نوع تشک‌ها دارای کیفیت بالاتری نسبت به تشک‌های دونفره دیگر هستند به همین دلیل طول عمر مفید آن نیز بیشتر است.

 

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی میترا مترس از قیمت تشک های طبی دونفره و انواع دیگر آن اطلاع کسب کنید.