آیا می‌دانید قیمت تشک طبی یک نفره به چه عواملی بستگی دارد؟ در هنگام خرید تشک طبی، چه چیزهایی را ملاک قرار دهیم؟ در ادامه با ما همراه شوید تا بتوانیم به این سوال ها پاسخ دهیم.

 

 

 

مقدمه

تشک‌های یک نفره بسیار متنوعی در بازار وجود دارد به همین دلیل ممکن است پیدا کردن یک تشک مناسب کار دشواری به نظر برسد. البته برخی از افراد قبل از این که برای خرید تشک به فروشگاه‌ها مراجعه کنند تصمیم می‌گیرند که برای داشتن خوابی راحت یک تشک طبی استاندارد خریداری کنند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید یک تشک طبی یک نفره باکیفیت بخرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید زیرا قصد داریم در این مطلب قصد داریم به بررسی قیمت تشک طبی یک نفره و مزایای استفاده از این نوع تشک‌ها بپردازیم.

 

چرا قیمت تشک طبی یک نفره نسبت به تشک‌های معمولی گران‌تر است؟

تشک طبی یک نفره

اکثر افراد که دارای مشکلاتی نظیر کمردرد هستند ترجیح می‌دهند که به جای خوابیدن بر روی تشک‌های غیراستاندارد، یک تشک طبی مناسب خریداری کنند. با این که هنوز از نظر عملی ثابت نشده است که خوابیدن بر روی این تشک‌ها باعث بهبود مشکلاتی مانند کمردرد می‌شود اما به جرئت می‌توان گفت که تشک‌های طبی از افزایش درد در قسمت‌های مختلف بدن مانند کمر و شانه‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین تشک‌های بیمارستان‌ها نیز از همین نوع است و پزشکان ارتوپد به بیمارانشان استفاده از تشک طبی را پیشنهاد می‌کنند. اگر برای خرید تشک تک نفره به بازار رفته باشید؛ حتماً متوجه شده‌اید که قیمت تشک طبی یک نفره نسبت به سایر تشک‌ها گران‌تر است. دلایل زیادی برای بالا بودن قیمت تشک طبی یک نفره وجود دارد اما برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

 

تأثیر کیفیت مواد اولیه در قیمت تشک طبی یک نفره

زمانی که بر روی تشک‌های طبی دراز می‌کشید می‌توانید متوجه تفاوت میزان سفتی این تشک‌ها با تشک‌های معمولی شوید. سفت بودن تشک‌های طبی به دلیل این است که آن‌ها به طور کامل از کمر و ستون فقرات حمایت می‌کنند و فشار را به طور مساوی در قسمت‌های مختلف پخش می‌کنند در حالی که تشک‌های معمولی نرم‌تر هستند و پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که در قسمت میانی دچار فرورفتگی می‌شود. برای این که تشک سفت‌تر باشد و کیفت خوبی داشته باشد از مواد اولیه مرغوبی برای تهیه تشک‌های طبی استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که یکی از دلایل افزایش قیمت تشک طبی یک نفره، افزایش قیمت مواد اولیه‌ای است که برای ساخت تشک‌های طبی به کار می‌رود.

دوام و طول عمر بالا

تشک‌های طبی برخلاف تشک‌های دیگر طول عمر بالایی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای مدت زمانی طولانی استفاده کنید بدون آن که تشک دچار تغییر شکل شود. فوم‌های استفاده شده برای ساخت تشک‌های طبی کیفیت بالایی دارند به همین دلیل برخلاف تشک‌های معمولی پس از مدتی استفاده دچار فرورفتگی یا برآمدگی نمی‌شوند. البته بهتر است بدانید که برندهای مختلفی اقدام به تولید تشک‌های طبی کرده‌اند به همین دلیل بخشی از اختلاف قیمت تشک طبی یک نفره به دلیل کارخانه سازنده آن‌ها است.

 

چگونه تشک‌های طبی اصل را از تشک‌های تقلبی تشخیص بدهیم؟

تشک‌های طبی اصل

همان‌طور که می‌دانید؛ امروزه تعداد زیادی فروشگاه حضوری و اینترنتی وجود دارند که تشک‌های طبی یک نفره و دو نفره را به فروش می‌رساند. برای این که بتوانید یک تشک طبی استاندارد و باکیفیت خریداری کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید زیرا برخی از فروشندگان تشک‌های غیراستاندارد و بی‌کیفیت یونولیتی را به جای تشک‌های طبی اصل به مشتریانشان با قیمت‌های بسیار سرسام‌آوری می‌فروشند به همین دلیل خرید کردن از یک فروشگاه معتبر می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را از اصل بودن تشک راحت کند.

ما به افرادی که قصد خرید تشک‌های طبی را دارند توصیه می‌کنیم که علاوه بر قیمت تشک طبی یک نفره به معیارهای دیگری مانند میزان سفتی، برند تولیدکننده تشک، ضد حساسیت بودن و… نیز توجه داشته باشند زیرا شما می‌توانید تعداد زیادی تشک غیراستاندارد با مارک‌های جعلی را در بازار ببینید که به جای تشک اصل به مشتری فروخته شده‌اند اما پس از مدتی استفاده دچار فرورفتگی می‌شوند و تغییر شکل می‌دهند. این نوع تشک‌ها معمولاً ارزان‌تر هستند به همین دلیل اگر فروشنده قیمتی بسیار متفاوت با آنچه که در بازار رایج است را به شما پیشنهاد داد باید به اصل بودن تشک خوشخواب، شک کنید.

 

انواع تشک‌های طبی تک نفره

تشک‌های طبی تک نفره

قیمت تشک‌های طبی مختلف با یکدیگر متفاوت هستند به همین دلیل در این بخش به صورت خلاصه به معرفی انواع تشک‌های طبی یک نفره و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

  • تشک مموری فوم: تشک‌های مموری فوم از نوعی فوم پلی یورتان ساخته می‌شوند که با نام ویسکو لاستیک نیز در بازار مشهورند. مموری فوم انعطاف‌پذیری بالایی دارد به طوری که برای اولین بار از این فوم در صنعت فضانوردی استفاده شد اما کم کم به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش مانند حساس بودن نسبت به حرارت و فشار در صنعت ساخت تشک نیز مورد استفاده قرار گرفت. تشک‌های مموری فوم به خوبی از بخش‌های مختلف بدن حمایت می‌کنند؛ بنابراین انتخاب مناسبی برای افرادی هستند که به دنبال یک تشک طبی باکیفیت می‌گردند.
  • تشک لاتکس: لاتکس یک ماده اولیه بسیار مرغوب برای ساخت تشک‌های طبی است. این تشک‌ها به خوبی از بخش‌های مختلف بدن حمایت می‌کنند؛ بنابراین تشک‌های طبی لاتکس برای افرادی که دچار دردهای عضلانی به خصوص در قسمت شانه هستند می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • تشک فوم: فوم‌ها انواع مختلفی دارند اما مهم‌ترین تفاوت میان آن‌ها اختلاف در وزن و ضخامت است. فوم ژل، فوم لاتکس، فوم جامد و … نمونه‌هایی از فوم‌های طبی هستند که برای ساخت تشک‌های طبی تک نفره از آن‌ها استفاده می‌شود. اگر فوم به طور کامل و یکنواخت در بخش‌های مختلف تشک استفاده شده باشد، شما خواب بسیار راحتی را بر روی آن‌ تجربه خواهید کرد. این نوع تشک‌ها در برابر لرزش و جابه‌جایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. همچنین مانند سایر تشک‌های طبی، تشک‌های فوم برای کسانی که دچار مشکلاتی مانند کمردرد هستند نیز مناسب است.

 

سخن پایانی

قیمت تشک طبی یک نفره ممکن است از تشک‌های معمولی بالاتر باشد اما به دلیل مزایای زیادی که دارد، خرید این نوع تشک‌ها برای افرادی که دچار کمردرد یا آسیب‌هایی در ستون فقرات هستند توصیه می‌شود. تشک‌های طبی لاتکس، فوم و مموری فوم از انواع تشک‌های طبی موجود دار بازار هستند که قیمت‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید تشک‌های طبی استاندارد و باکیفیت را از فروشگاه اینترنتی میترا مترس خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.