انواع مختلف تشک های برقی

تشک برقی وانواع مختلف ان

تشک‌های برقی زیراندازهایی هستند که برای تولید گرمای کنترل‌شده ساخته شده‌اند. این تشک‌ها شکل مدرن همان سنگ‌های داغی‌اند که مردم درگذشته داخل پارچه می‌پیچیدند و از آن برای تسکین دردهایشان استفاده می‌کردند. در تشک‌های مذکور المنت‌ها یا فیلامان‌های ظریفی نصب‌ شده است. دمای ایجاد شده توسط این تشک‌ها باید کنترل‌شده باشد تا از بروز هرگونه آسیب پوستی و خطر سوختگی جلوگیری شود. این دمای اندک ایجادشده بسیار خوشایند خواهد بود و خواب را که یک‌ سوم کل زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهد لذت‌بخش خواهد کرد. همچنین تشک برقی برای رفع دردهای عضلانی و گرفتگی بدن مناسب بوده و در بسیاری از موارد توسط پزشک معالج توصیه می‌شود.

جدای از این موضوع این تشک‌ها می‌توانند در فصول سرما از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند و در کاهش هزینه‌ها نیز کمک‌ حال ما باشند. زیرا می‌توانید با خیال راحت دمای وسایل گرمایشی خانه را پایین بیاورید و نگران احساس سرما در خواب نیز نباشید. از همه مهم‌تر دیگر نیازی به استفاده از پتو نیست. البته باید در نظر داشت که تشک‌ها بسته به موارد استفاده، دماهای مختلفی ایجاد می‌کنند. به‌ عنوان‌ مثال برای تشک‌های روانداز یا زیرانداز دمایی حدود 3تا5 درجه ایجاد می‌شود اما برای تشک‌های موضعی می‌توان تا 75 درجه سانتی گراد دما را بالا برد. این محصولات گرمایی و حرارتی را می‌توان در پنج دسته مختلف قرار داد که عبارتنداز تشک برقی، تشکچه برقی، پتو برقی، روتختی برقی و کوسن برقی.

مواردی که قبل از خرید تشک برقی باید به آن‌ها توجه کنیم

نیاز فردی

در هنگام خرید تشک‌های برقی باید به نیازهای فردی خودمان توجه کنیم. زیرا تشک‌های برقی برای کاربردهای متفاوت تولید می‌شوند. اگر برای درمان دردهای موضعی خود قرار است خرید کنید باید به سراغ کالاهایی بروید که تا دمای 65 درجه سانتی گراد را پشتیبانی می‌کنند تا با ایجاد این دما بالا به هدف خود برسید. اما اگر صرفاً برای داشتن خوابی راحت قصد خرید تشک خواب مناسب دارید کالاهایی با دمای حداکثر 5 تا 7 درجه سانتی گراد می‌توانند برای شما مناسب باشند. برخی افراد تمایل دارند طیف گسترده‌ای از دما را انتخاب کنند. برای این افراد قابلیت تنظیم دما در برخی از محصولات موجود در بازار مانند تشک برقی بیورر در 12 حالت مختلف فراهم است.

قابلیت تنظیم دما در تشک برقی

کاربرد های متفاوت تشک برقی

ایمنی تشک

در هنگام خرید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که تشکتان از سیستم ایمنی BSS پشتیبانی کند. همچنین داشتن سیستم ایمنی ضد برق‌گرفتگی به همراه خاموشی اتوماتیک از مواردی است که باید حتماً آن را چک کنید تا به هنگام بروز مشکل از هرگونه آسیبی به بافت‌ بدنتان جلوگیری کنید. قاعدتاً هیچ‌کس نمی‌خواهد خواب راحت را با سلامتی بدنش معاوضه کند پس به گارانتی و خدمات پس از فروش محصول مورد نظر توجه ویژه داشته باشید.

ویژگی‌های خاص تشک

اگر تشکی که تهیه می‌کنید علاوه بر قابلیت تنظیم زمان، کم‌مصرف هم باشد خرید بهتری انجام داده‌اید. همچنین اگر تشک برقی را صرفاً برای پشت کمر نمی‌خرید سعی کنید حداقل ابعاد آن 60*150 باشد. شستشو تشک برقی راحت نیست پس کالایی را انتخاب کنید که امکان جدا کردن روکش آن وجود داشته باشد. یکی از راه‌های آگاهی از این‌ که آیا تشک مورد نظر شما کیفیت و کارایی مدنظرتان را دارا است یاخیرخواندن نقدها و ویژگی‌های محصول در صفحه فروش می‌باشد. اگر به‌ صورت حضوری خرید می‌کنید باید خواسته‌های خود را با فروشنده در میان بگذارید تا بتواند بهترین گزینه را به شما معرفی کند.

بیماری‌هایی که برای درمان آن می‌توان از تشک برقی کمک گرفت

  • دردهای عضلانی از جمله کمردرد، درد در ناحیه‌ی گردن و …
  • انعطاف‌پذیری و توسعه حرکت اندام پایین‌تنه
  • کمبود خواب
  • آلرژی
  • تعادل دمای بستر و محل استراحت اشتراکی
  • استرس
  • سندرم پس از فلج اطفال: یکی از مشکلاتی که بیماران پی پی اس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مشکل عدم تحمل سرما است و خوشبختانه تشک‌های برقی کمک بزرگی به این افراد کرده‌اند.
  • کاهش مشکلات سینوزیت: کاهش دمای محیط اتاق خواب، به داشتن خوابی عمیق‌تر و آرام‌تر کمک می‌نماید. این کاهش دمای اتاق در کاهش عوارض و درد افراد مبتلا به سینوزیت و میگرن تاثیر بسیار شگرفی دارد. به این ترتیب با داشتن تشک برقی می‌توان بدون نگرانی دمای محیط اتاق را پایین آورد.
  • آرتروز و فیبرومیالژیا: از گذشته‌های دور تاکنون برای تسکین دردهای ناشی از آرتروز از گرما استفاده می‌شده است. گرما با افزایش جریان خون، به کاهش درد ماهیچه‌ها کمک می‌نماید و نه‌فقط برای دردهای مزمن، بلکه برای افرادی که در اثر ورزش دچار آسیب‌دیدگی یا گرفتگی عضلات هم می‌شوند، مناسب است و همیشه کاربرد داشته است. استفاده از تشک برقی، روش بسیار خوبی برای ترموتراپی است.
  • رینود: بیماری رینود  اختلالی است در دستگاه گردش خون. از آنجایی‌که عملکرد اصلی تشک برقی افزایش گردش خون و منبسط کردن رگ‌ها است از آن می‌توان در کاهش علائم بیماری مذکور بهره گرفت.
درمان بیماری ها تشک برقی

بیماری های قابل درمان با تشک برقی

برای اطلاعات بیشتر صفحه بهترین تشک طبی برای دیسک کمر را مشاهده کنید.

استفاده از تشک برقی و رهایی از موجودات ذره‌بینی

رختخواب‌ها معمولاً مرطوب‌اند و موجودات ریز ذره‌بینی چون مایت‌ها نیز عاشق رطوبت بوده و به‌ راحتی جای خود را در مکان‌های مرطوب باز می‌کنند. تشک‌های برقی با اینکه محیط بسیار گرمی به وجود می‌آورند اما خوشبختانه خشک بودن محیطشان باعث می‌شود که امکان رشد و زیستن این موجودات ذره‌بینی تا 50 درصد کاهش یابد. علاوه بر آن اکثر تشک‌های برقی با روکش‌های نانو و جنس‌های آنتی باکتریایی خود همه امکانات لازم را برای داشتن خوابی آسوده و آرام برایتان فراهم کرده‌اند.

سخن پایانی

توجه داشته باشید هیچگاه همراه حیوانات خانگی‌تان از تشک برقی و یا حتی محصولات مشابه استفاده نکنید؛ زیرا هر گونه چنگ زدن و پاره کردن تشک می‌تواند به سیم‌های برق درون تشک آسیب وارد کند و سلامتتان را به خطر بیاندازد. با اینکه هنوز استفاده از تشک‌های برقی در میان ایرانیان جا نیافتاده است اما خوشبختانه راه‌های تهیه آن برای علاقه‌مندان زیاد بوده و  فروشگاه‌ آنلاین میترا مترس انواع و اقسام تشک‌های برقی را ارائه می‌دهد. اگر فرهنگ استفاده از این تشک‌های کم‌مصرف در بین مردم به‌ درستی جا بیافتد و بدانیم که در صورت استفاده باید دمای سایر لوازم گرمایشی منزل را تا حد امکان پایین بیاوریم، می‌توانیم در کاهش سرانه مصرف سوخت کشور نقش شایانی داشته باشیم.