همان طور که میدانیم انسان حدود یک سوم از شبانه روز را در خواب به سر میبرد. به توصیه پزشکان یکی از مهمترین عواملی که در خواب و سلامتی هرفرد تاثیر گذار است، تخت خواب و تشک است. اگر شما از درد در ناحیه کمر خود که شامل گودی کمر و دیسک کمر می شود رنج میبرید باید با انتخاب تشک مناسب کمردرد شرایط مطلوبی را برای استراحت خود فراهم کنید. در ادامه با تشک میترا همراه باشید تا مواردی را که در هنگام خرید تشک بایستی به آنها توجه داشته باشید را بدانید.

1.چه عواملی باعث کمردرد می شوند؟

2.کمردرد چگونه خواب را تحت تاثیر قرار می دهد؟

3.چه نوع تشکی برای دیسک کمر مفید است؟

4.نکاتی درمورد خرید تشک مناسب کمردرد

چه عواملی باعث کمردرد می شوند؟

کمردرد، مشکل شایعی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن روبه رو می شوند. معمولا درد کمر بدون دلیل واضحی شروع به ظاهر شدن می‌کند و پیداکردن دلیل آن به آسانی ممکن نمی‌باشد. عواملی که باعث کمردرد میشوند عبارت اند از :

دیسک کمر

  • اختلال در خواب و استفاده از تشک نامناسب
  • قرار گرفتن در وضعیت نامناسب نشستن و ایستادن
  • خم شدن مکرر به جلو
  • برداشتن و حمل بارهای سنگین
  • حرکتی ناگهانی و غیر عادی
  • سقوط از بلندی، تصادف، ورزش های حرفه ای یا سنگین
  • شکستگی ستون فقرات
  • ورم مفاصل
  • کاهش تحرک
  • چاقی
  • سیاتیک و فتق دیسک
  • تنگی کانال نخاعی
  • آرتروز

 

کمردرد چگونه خواب را تحت تاثیر قرار می دهد؟

تاثیر دیسک کمر بر روی خواب

عامل اساسی که باعث می شود مدت زمان خواب انسان ها تامین نشود درد مزمن در نقاط مختلف بدن و ستون فقرات است. کمردرد نه تنها زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه بر روی خواب نیز اثر می گذارد.

توسط بنیاد ملی خواب گزارش شده است که مدت زمان خواب افرادی که  دچار درد مزمن در ناحیه کمر خود هستند، حدود 42 دقیقه کمتر از مدت زمان خواب مورد نیاز بدن است. یکی از روش هایی که میتوانید جهت فراهم نمودن شرایط مطلوب در زمان خواب خود استفاده کنید تا رنج کمتری از کمردرد بکشید خریداری تشک مناسب می باشد. با خرید تشکی که از کیفیت مطلوبی برخوردار است دیگر از کمردرد رنج نخواهید کشید و نگران خواب خود نخواهید بود.

چه نوع تشکی برای دیسک کمر مفید است؟

 

تشک مناسب برای کمردرد

 

تشک در سلامتی بدن به خصوص در ناحیه کمر و گردن نقش مهمی دارد چون ما بیش از یک سوم عمر خود را در خواب به سر می‌بریم. ایستادگی بدن شما در هنگام خواب باید به گونه ای باشد که عضلات و رباط های (بافت هایی که مفاصل را در کنار یک دیگر نگه می دارند) در ناحیه کمر شما استراحت کرده و تجدید قوا کنند. یک تشک با سطح مناسب پشتیبانی، علاوه بر اینکه برای زمان استراحتتان شرایط مطلوبی را فراهم میکند، میتواند استرس قابل توجهی را از این نقاط فشار برداشته و به کاهش کمردرد شما کمک کند. تشک ایده آل برای کمردرد، تشکی است که خیلی نرم و خیلی سخت نباشد ، تا استرس روی قفسه سینه و کمر شما را به حداقل برساند.

بهترین تشک‌ کمردرد را می‌توانید در فروشگاه میترا مترس با بهترین کیفیت و بهترین قیمت پیدا کنید و از گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب بهره‌مند شوید.

نکاتی درمورد خرید تشک کمردرد

ویژگی های تشک مناسب دیسک کمر

وزن  شما

یکی از مهم‌ترین مسائلی که پزشکان ارتوپد به بیماران خود توصیه می‌کنند استفاده از تشکی است که با وزن آن‌ها دارای تناسب نسبی باشد. بنابراین یکی از مواردی که  در هنگام خرید تشک مناسب کمردرد بایستی به آن توجه نمایید وزن است زیرا انتخاب نامناسب شما، منجر به  گودی سریع تشک می شود که با قرار دادن کمر شما در حالت نامناسب باعث ایجاد درد در این ناحیه می شود. به عنوان مثال بهتر است افراد چاق از تشک‌ های سفت و افراد لاغر از تشک‌ های نرم استفاده کنند.

ارتفاع تشک مناسب کمردرد

بهترین تشک کمردرد ، تشکی است که از سطح تخت بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد. در تشک های معمولی بحث ارتفاع مهم نیست و اصلا ارتفاع تعریف شده ای برای آنها وجود ندارد، درحالی که انواع مدل های طبی و خوشخواب موجود در بازار، دارای ارتفاع متنوع هستند. تشک‌هایی که ضخامت آنها کمتر است و ارتفاع کمتری دارند سفت تر هستند و از انعطاف پذیری کمتری برخوردارند، اینگونه تشک‌ ها می توانند باعث تشدید درد در بدن شما گردند.

ابعاد تشک مناسب کمردرد

تشک مناسب کمردرد به لحاظ ابعاد نیز باید متناسب با بدن شما باشد در غیر اینصورت حرکات شما را در هنگام خواب محدود می‌نماید و باعث آشفتگی خواب شما خواهند شد. زمانی که می خواهید ابعاد تشک را انتخاب کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که فضای موجود در اتاق خواب شما چه مقدار است و چه کسی قرار است بر روی آن استراحت کند. به عنوان مثال تشک های دونفره با ابعاد خیلی کوچک مناسب زوج ها نیستند چرا که خواب خوبی را بر روی آن ها تجربه نخواهند کرد. و هم‌چنین تشک‌ های دونفره خیلی بزرگ هم فضای زیادی را در اتاق خواب اشغال می کنند. پس باید از تشکی استفاده کنید که شرایط خواب مطلوب را برای شما فراهم کند و هم فضای زیادی از اتاق خواب را اشغال نکند تا بتوانید به راحتی در اتاق حرکت کنید و به وسایل دیگر دسترسی داشته باشید.

تشک‌تان را آزمایش کنید

تشک میترا توصیه میکند برای اینکه نرمی یا سفتی تشک را آزمایش کنید، به پشت برروی تشک بخوابید و دست خود را در حالت صاف داخل گودی کمرتان قرار دهید. تشکی که در هنگام خوابیدن بر روی آن دستتان به راحتی به داخل گودی کمرتان فرو برود از جنس خیلی محکم و سفتی برخوردار است و بالعکس اگر دستتان به هیچ وجه به داخل گودی کمرتان فرو نرود از جنس خیلی نرمی برخوردار است.

یادتان باشد سفتی تشک باید به اندازه ای باشد که در هنگام استراحت ستون مهره‌ها در وضعیت عملکرد یعنی همان مقدار انحنایی که در حالت ایستاده در کمر وجود دارد قرار بگیرد. اگر تشک شما آنقدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود یا آنقدر نرم باشد که کمر بیش از اندازه انحنا پیدا کند، دچار کمردرد می‌شوید. شما به تشک کمردردی نیاز دارید که بخش سنگین بدن را نگه دارد و در عین حال پشتیبانی درستی به شما ارائه دهد.