حداقل میزان لازم برای یک فرد بالغ به خواب 6 ساعت در طول شبانه روز است که باید آن را جدی گرفت. نکته جالب این است که اگر یک انسان بالغ بتواند 50 سال عمر کند، مدت زمان بسیار زیادی یعنی 110500 ساعت را به خواب اختصاص داده است. شاید خواب شبانه تنها بخشی از دنیای پر هیایوی امروز باشد که بتوانیم آرامش را در آن تجربه کنیم. برای تجربه آرامش لازم است که شما از یک تشک طبی با مشخصات تشک طبی خوب و با کیفیت استفاده کنید.

قبل از پرداختن به ادامه مقاله و توضیح در مورد تشک طبی خوشخواب دانستن این نکته ضروری است که گذاشتن زمان و بودجه کافی برای 110500 ساعت از عمرتان کاری بسیار مهم و حیاتی است.

تشک طبی

یکی از باورهای غلط که رواج بسیار زیادی در کشور عزیزمان ایران دارد، این است که تشک طبی برای افراد خاصی تولید شده است. این موضوع به این معنا است که تشک طبی برای افرادی خوب است که دیسک کمر دارند و یا از درد های ناشی از ستون فقرات رنج می برند.

حقیقت این است که تشک طبی که دارای مشخصات تشک طبی ایده آل باشد، نه تنها برای تسکین درد های کمر و ستون فقرات مناسب است بلکه می تواند باعث پیشگری و عدم بروز این مشکلات و بیماری ها نیز بشود.اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به سلامت جسمی خود به قدر کافی اهیمت می دهید اول از همه باید بدانید که تشک طبی برای زمان خواب یکی از بهترین انتخاب های شما است دوم اینکه حتما مقاله بهترین تشک طبی برای دیسک کمر را مطالعه نمایید.

مشخصات تشک طبی خوشخواب

دغدغه اصلی که برای خریداران تشک طبی وجود دارد این است که تشکی که می خواهند آن را خریداری کنند باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ این ویژگی و مشخصات تا چه حد به شما در انتخاب تشک طبی مناسب می تواند کمک کند؟ در ادامه این مقاله که توصیه می کنیم آن را قبل از خرید تشک طبی با دقت مطالعه کنید، جواب سوال های خود را پیدا خواهید کرد. با ما همراه باشید.

تشک طبی چیست؟

تشک طبی چیست؟

قبل از پرداختن به مشخصات تشک طبی خوب بهتر است، تعریف ساده ای از تشک طبی ارائه کنیم که می تواند در فهم موضوع به شما کمک زیادی بکند. تشک طبی نوعی تشک است که از چند لایه اسفنجی تشکیل شده است و در ساختار اصلی آن شما نمی توانید چیزی به جز اسفنج پیدا کنید.

این تشک سفتی دلچسبی دارد که برای افرادی که دارای دردهای عضلانی و بیماری های جمسی هستند، باعث تسکین می شود. در ادامه می خواهیم به مشخصات تشک طبی خوب بپردازیم که قبل از هر خریدی باید از آن ها مطلع شوید.

گودی ممنوع!

اولین روش برای تشخیص تشک طبی ایده آل این است که باید بدانید که تشک طبی مورد نظر شما نباید دارای هیچ گونه گودی باشد. گودی چیزی است که به شما کمک می کند، تشخیص دهید تشک طبی شما از چه کیفیتی برخوردار است! در هنگام دراز کشیدن بر روی تشک به هیچ وجه نباید بدن شما به داخل آن فرو رود. توصیه می کنیم که از خرید تشک طبی که بدن شما در آن فرو می رود، صرف نظر کنید.

سفت و نرم نباشد

سعی کنید که هیج افراطی در این زمینه به خرج ندهید چرا که تشک طبی شما نباید سفت یا نرم باشد! باید حدی تعادل بین این دو ویژگی در تشک وجود داشته باشد تا مزیت های تشک طبی برای شما آشکار شود. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که تشک طبی بسیار سفت یا نرم می توانند باعث آسیب  به ستون فقرات و بروز مشکلی مانند کمر درد شوند!

مواد اولیه پایه یک تشک طبی خوشخواب خوب

مواد اولیه پایه یک تشک طبی خوشخواب خوب

یکی از اصلی ترین مشخصات تشک طبی ایده آل این است که دارای مواد اولیه مرغوب و با کیفیتی باشد. مواد اولیه مرغوب و با کیفیت توسط برند های بزرگ معمولا به راحتی تامین می شود و در تولیدات آن ها به کار می رود. به همین دلیل بهتر است که از تشک های طبی خوبی که با مواد اولیه با کیفیت تولید شده اند برای خرید استفاده کنید.

شما از چند راه می توانید به این موضوع پی ببرید که آیا تشک طبی دارای مواد اولیه با کیفیت بوده است یا خیر؟ پرسیدن از فروشنده، تماس با کارخانه و تولید کننده تشک طبی، خواندن مشخصات فنی تشک طبی و … از جمله این راه ها هستند که می توانند به شما در تشخیص میزان کیفیت یک تشک طبی کمک کنند.

انعطاف پذیری لازم است

یکی دیگر از مشخصات تشک طبی ایده آل که باید به آن توجه کنید، میزان انعطاف پذیری تشک طبی است. برای این که متوجه شوید که تشک طبی شما انعطاف پذیر است یا خیر به شما توصیه می کنیم که آزمایش ساده زیر را انجام دهید:

انگشت خود را بر روی تشک به آرامی فشار دهید. تشک شما باید چند میلیمتر فرو برود.

اگر آزمایش بالا را انجام دادید و این اتفاق نیفتاد باید بدانید که تشک طبی شما نمی تواند به راحتی فرم بدن شما را بگیرد. این موضوع باعث بروز مشکلات جسمی فراوانی در شما خواهد شد.

5 سال حداقل میزان عمر یک تشک طبی ایده آل

تشک طبی که دارای مشخصات تشک طبی ایده آل باشد، اگر بصورت اصولی و صحیح از آن استفاده شود باید 5 سال از آن به راحتی بتوانید، استفاده کنید. تشک طبی شما نباید به مرور زمان خراب شود و یا دچار مشکل شود چرا که کیفیت مواد اولیه بکار رفته در آن بالاست.

الیاف ضد حساسیت و ضد باکتری

بهترین گزینه برای کسانی که می خواهند از تشک طبی استفاده کنند، استفاده از تشک طبی با الیاف ضد حساسیت و ضد باکتری است. این موضوع می تواند در آینده برای شما مفید باشد چرا که دچار مشکلات متعدد پوستی نخواهید شد. متاسفانه کارخانه ها و تولیدی هایی که تنها به فکر منافع خود هستند با استفاده از برخی الیاف ارزان قیمت، سلامت پوستی مشتریان خود را به خطر می اندازند.

شما می توانید با توجه به مشخصات فنی تشک یا استفاده از راهنمایی های فروشنده متوجه شوید که تشک طبی شما دارای چه نوع الیافی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای خرید تشک می توانید با ما تماس بگیرید.