استفاده از تشک‌های مسافرتی چند سالی است که بسیار رایج و محبوب شده است. این تشک‌ها به دلیل ویژگی‌هایی مانند سبک بودن و قابل حمل بودن برای کسانی که اهل سفر کردن هستند، بسیار مناسب‌اند. همچنین از تشک‌های مسافرتی به عنوان تشک مهمان نیز می‌توان استفاده کرد. تشک‌های قدیمی معمولاً از پنبه تهیه می‌شدند اما متریال تشک‌های امروزی و جدید تفاوت‌های بسیاری نسبت به گذشته دارند. اغلب تشک‌های مسافرتی و جدید از الیاف مصنوعی و ابر ساخته می‌شوند. تشک‌های مسافرتی انواع زیادی دارند و ما در این مطلب به بررسی ویژگی‌های تشک ابری مسافرتی در میترامترس خواهیم پرداخت.

تشک‌های مسافرتی چه مزایایی دارند؟

  • قابلیت حمل و نقل آسان دارند.
  • حجم کمتری نسبت به تشک‌های معمولی دارند و جا به جایی آن‌ها راحت‌تر است.
  • بسیار سبک هستند.
  • فضای اندکی را اشغال می‌کنند.
  • هنگامی که احتیاج به تشک اضافی دارید بسیار کاربردی هستند.
  • قابلیت شستشو دارند.
  • تشک‌های مسافرتی ضد حساسیت هستند زیرا از الیاف هالو در آن‌ها استفاده می‌شود.
  • این تشک‌ها بسیار نرم و لطیف‌اند.
  • می‌توان از آن‌ها به عنوان تشک مهمان نیز استفاده کرد.

ابعاد و اندازه تشک‌های مسافرتی

انواع مختلفی از تشک‌های ابری مسافرتی در بازار وجود دارند که معمولاً دارای ابعاد استانداری هستند. به طور معمول ابعاد تشک‌های مسافرتی و همچنین تشک‌های مهمان 200 در 90 سانتی‌متر، ضخامت آن‌ها 10 سانتی‌متر و وزن این تشک‌ها کمتر از دو کیلوگرم است. ابعاد بالش‌هایی که از آن‌ها به عنوان بالش‌های مسافرتی یاد می‌شود نیز 70 در 50 سانتی‌متر است.

تشک ابری مسافرتی چیست

نظافت و نگهداری از تشک‌ ابری مسافرتی

همان‌طور که گفتیم از تشک‌های مسافرتی به عنان تشک‌ مهمان نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین رعایت بهداشت و نظافت این تشک‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا با اینکه ممکن است فقط مدت کوتاهی در سال از آن‌ها استفاده کنید اما به دلیل اینکه افراد مختلفی از آن‌ها استفاده می‌کنند، رعایت یک سری نکات برای تمیز نگه داشتن آن‌ها ضروری می‌باشد. اولین و مهم‌ترین نکته در مورد نگهداری و نظافت تشک‌ ابری مسافرتی این است که بعد از هر بار استفاده آن را تمیز کنید و این مسئله را پشت گوش نیندازید. بیشترین استفاده تشک‌های مسافرتی همان‌طور که از نام آن‌ها پیدا است برای استراحت و خوابیدن در سفر است.

اگر شبی را در طبیعت بگذرانید، ممکن است حشرات مختلفی به داخل تشک نفوذ کنند و در صورت تمیز نکردن تشک این حشرات می‌توانند به سرعت تکثیر شوند و در مدت کوتاهی تشک شما را غیر قابل استفاده کنند. بنابراین برای افزایش عمر تشک‌های مسافرتی نظافت آن‌ها بسیار مهم است. استفاده از ملافه‌ای تمیز و ضد حساسیت بر روی تشک‌های مسافرتی و تشک‌های مهمان علاوه بر القای حس تمیزی به فردی که می‌خواهد از آن استفاده کند، یک روش خوب برای حفظ و نگهداری از تشک است. شما می‌توانید پس از هر بار استفاده، این ملافه‌ها را به راحتی بشوید و برای دفعات بعد از آن‌ها استفاده کنید. همچنین استفاده از یک ملافه یا روکش بر روی تشک یک حائل بین شما و تشک ایجاد می‌کند که مانع از انتقال باکتری‌ها از تشک به شما و یا بالعکس می‌شود.

قیمت تشک ابری مسافرتی یک نفره

یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی که قصد خرید تشک‌های مسافرتی را دارند، قیمت و کیفیت این تشک‌ها است. اولویت بسیاری از افراد انتخاب یک تشک مسافرتی ارزان قیمت است و آن را این گونه توجیه می‌کنند که چون دفعات بسیار کمی قرار است از آن‌ها استفاده کنند بنابراین پرداخت هزینه زیاد برای این تشک‌ها عاقلانه نخواهد بود؛ اما این تفکر بسیار اشتباه است.  از تشک‌های مسافرتی اغلب در سفرهای جاده‌ای و طولانی استفاده می‌شود؛ بنابراین شما در شب به یک خواب راحت برای رفع خستگی نیاز دارید.

اگر تشکی که خریداری می‌کنید، استاندارد نباشد و از راحتی و اندازه مناسبی نیز برخوردار نباشد نه تنها باعث اذیت شدن شما در هنگم خواب می‌شود بلکه پس از بیدار شدن نیز احساس خستگی و درد در ناحیه کمر و شانه‌ها خواهید داشت. برای همین استفاده از یک تشک ابری مسافرتی مناسب از اهمیت زیادی برای داشتن یک سفر لذت‌بخش و یا گذراندن یک شب در طبیعت برخوردار است.

قیمت تشک‌های مسافرتی با توجه به متریالی که در آن استفاده شده است، برندی که آن را تولید کرده و دارا بودن ضمانت‌نامه یا نداشتن آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. طبیعی است که یک تشک استاندارد و با کیفیت قیمت بالاتری نسبت به یک تشک بی‌کیفیت که تولیدکننده آن نامعلوم است دارد. شما با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید تشکی را خریداری کنید که از دوام بالاتری برخوردار باشد. این مسئله در طولانی مدت به نفع شما خواهد بود.

مزایای تشک ابری مسافرتی

ویژگی‌های یک تشک مسافرتی استاندارد

یک تشک مسافرتی خوب و ایده آل باید ویژگی‌هایی مانند دوام بالا، راحتی، سایز، ارتفاع مناسب و… داشته باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک تشک ابری مسافرتی خوب می‌پردازیم.

1- راحتی تشک ابری مسافرتی

به شما توصیه می‌کنیم هنگام خرید تشک مسافرتی به موقعیت قرار گرفتن شانه‌ها و کمر دقت کنید زیرا این قسمت‌های بدن بیشتر وزن فرد را در هنگام خواب تحمل می‌کنند. یک تشک مناسب باید از فرم بدن و ستون فقرات فردی که بر روی آن می‌خوابد محافظت کند.

2- دوام و ماندگاری

کیفیت مواد به کار رفته در ساخت تشک تعیین کننده دوام تشک است. البته باید این مسئله را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک تشک خوب با عمر طولانی باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.

3- جنس تشک 

در هنگام خرید تشک مسافرتی به ضخامت و نوع ابر یا اسفنجی که در آن به کار رفته است، دقت کنید. در تشک‌های مسافرتی برای سبک‌تر شدن و حفظ مزیت قابل حمل بودن تشک از لایه نازکی ابر استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا در مورد اهمیت تشک مسافرتی و ویژگی‌های یک تشک ابری مسافرتی خوب اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم مطالعه این مطلب توانسته باشد به تمام سؤالاتی که در زمینه خرید تشک مسافرتی در ذهن دارید، پاسخ داده باشد. شما می‌تواند برای خرید انواع تشک‌های مسافرتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروشگاه اینترنتی میترا مترس مراجعه کنید.