مقدمه

همه ما در طول روز مشغول انجام کارهای روزمره خود هستیم و شب‌ها خسته به منزل بازمی‌گردیم. تنها چیزی که می‌تواند خستگی نشی از کار را رفع کند، استراحت کردن در یک جای راحت و نرم است؛ اما هنگامی‌که در سفر هستیم شاید نتوانیم در جای مناسبی بخوابیم و یک خواب راحت را پشت سر بگذرانیم. استفاده از تشک مسافرتی این امکان را به شما می‌دهد تا در سفر نیز خواب راحتی داشته باشید. تشک‌های مسافرتی به آسانی قابل حمل هستند و شما نگرانی درباره حمل و نقل و جاگیر بودنشان نخواهید داشت. هم‌چنین قیمت مناسب و به صرفه این نوع از تشک‌ها باعث شده نقش پر رنگی در میان کالاهای خواب داشته باشند. در ادامه این مطلب با میترامترس همراه باشید تا در مورد انواع تشک مسافرتی، کاربردهای تشک مسافرتی و دیگر موارد مربوط به آن اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

 

تشک‌های مسافرتی از چه چیزی ساخته می‌شوند؟

تشک‌ مسافرتی از چه چیزی ساخته می‌شود

تشک‌های مسافرتی نسبتاً نازک هستند و در اندازه متوسط، بزرگ و تک نفره تولید و به بازار عرضه می‌گردد. اکثر آن‌ها حاوی پلی فوم هستند، اما برخی از این تشک‌ها نیز از لایه‌های فوم ساخته می‌شوند. تشک های طبی مسافرتی قابل شستشو هستند. پارچه این نوع تشک ها از الیاف با کیفیت هستند که هنگام شستشو مستمر آسیبی نبینند. تشک‌های مهمان صنعتی نسبت به تشک‌های سنتی سبک تر و کم جا تر هستند و به طور معمول دارای کیف تشک هستند که با قرار دادن تشک در آن می‌توان آن را در هر جایی قرار داد.

مزایای تشک مسافرتی

مزایای تشک مسافرتی

  • قابلیت حمل، سبک بودن و حجم کم از ویژگی‌های تشک سفری می‌باشد.
  • این تشک‌ها ضد حساسیت بوده و مشکلی برای پوست و موی شما ایجاد نمی‌کنند.
  • تشک‌های مسافرتی سبک هستند و شما می‌توانید از آن‌ها با خیال راحت در سفر استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید به یک مسافرت کنار ساحل بروید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکی از این تشک‌ها را تهیه نمایید زیرا تشک‌های مسافرتی ضد رطوبت می‌باشد.
  • تشک‌های مسافرتی جای کمی را اشغال نموده و مشکلاتی نظیر کمبود فضا را پیش نخواهد آورد.
  • برای استفاده افراد در هر سن و وزنی مناسب هستند.
  • مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند.
  • قابل شستشو هستند.

چرا داشتن تشک مسافرتی ضروری است؟

چرا داشتن تشک مسافرتی ضروری است؟

این نوع از تشک‌ها با استفاده از ابر مخصوص طبی تولیدشده و به همین علت بسیار سبک هستند. این‌ تشک‌ها برای مسافرت‌ها یا استفاده میهمان مناسب می‌باشد. اکثراً ابعاد تشک مسافرتی  200 سانتی‌متر در 90 سانتی‌متر است که از ضخامت آن‌ها از کم شروع‌شده و بعضی از آن‌ها تا 10 سانتی‌متر هم ضخامت دارند. یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها در مسافرت سبک بودن این تشک‌ها است. وزن تشک مسافرتی تقریباً 2 کیلوگرم بوده و  به‌راحتی جمع می‌شوند همچنین  جای زیادی را هم اشغال نمی‌کنند.

تشک‌های مسافرتی از انواع تشک‌های طبی هستند. آن‌ها در هنگام استراحت از ستون فقرات شما محافظت می‌کنند و در جلوگیری از ابتلا به کمردرد نیز نقش دارند. اغلب تشک‌های مسافرتی از پارچه‌های ضد حساسیت درست‌شده‌اند و دارای خاصیت ضد رطوبت نیز می‌باشند. این تشک‌ها را به‌راحتی می‌توان شست و در معرض آفتاب قرار داد. پارچه تشک‌های مسافرتی از الیاف باکیفیت و قابل شستشو تهیه‌شده و بسیار با دوام هستند. این تشک‌ها همگی به همراه کاور یا روپوش مخصوص خود تحویل داده می‌شود و شما می‌توانید از نظامت و تمیزی آن اطمینان خاطر داشته باشید.

انواع تشک‌های مسافرتی

تشک ماسفرتی و مهمان انواع مختلفی دارد که در مکان ها و موقعیت های مختلف استفاده می‎شوند. انواع تشک های مسافرتی در مواردی چون قیمت، جنس، سایز، وزن و مکان مورد استفاده با یکیدیگر تفاوت دارند که بهتر است هنگام خرید تشک مسافرتی حتما به این نکات توجه کنید.

تشک‌های مسافرتی دو نفره

تشک‌های مسافرتی به صورت دو نفره نیز در بازار وجود دارند. این تشک ها به دلیل فضای زیادی که اشغال می‌کنند نسبت به تشک‌های تک نفره از محبوبیت کمتری برخوردار هستند. اما اگر قصد دارید از این نوع تشک‌ها به عنوان تشک مهمان استفاده کنید می‌توانند گزینه بسیار مناسبی باشند.

تشک مسافرتی دو نفره

تشک‌های مسافرتی هوشمند

به تازگی بعضی از برندهای معروف اقدام به تولید تشک‌های هوشمند کرده‌اند. در این تشک‌ها قابلیت تنظیم دما وجود دارد به گونه‌ای که شما می‌توانید این تشک‌ها را به برق وصل کنید و دمای آن را تنظیم کنید. برخی دیگر از تشک‌های مسافرتی دارای ماساژور هستند. وجود ماساژور در این تشک‌ها باعث می‌شود تا از دردهای عضلانی ناشی از خستگی زیاد جلوگیری شود. همچنین در بیمارانی که قدرت حرکتی چندانی ندارند از ابتلا به زخم بستر جلوگیری می‌شود.

کاربردهای تشک‌های مسافرتی

کاربردهای تشک‌های مسافرتی

  • قابل استفاده در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها
  • برای استفاده شخصی در منزل یا محل کار
  • به این نوع از تشک‌ها، تشک مهمان نیز گفته می‌شوند و می‌توانند برای مهمان بسیار مناسب و ایده آل باشند
  • به دلیل قابل‌حمل بودن این نوع از تشک‌ها، می‌توان از آن‌ها در سفر استفاده کرد
  • مورداستفاده برای کسانی که مشکل یا بیماری دارند و نمی‌توانند روی تشک عادی بخوابند
  • افرادی که تشک‌های سفتی دارند می‌توانند این تشک‌ها را بر روی تشک اصلی خود قرار دهند
  • استفاده در مسافرت‌های کوتاه برون شهری و یک‌روزه
  • مناسب برای کوهنوردانی که می‌خواهند  شب را در طبیعت بگذرانند

 

قیمت تشک مسافرتی به چه عواملی بستگی دارد؟

تشک‌های مسافرتی امروزه توسط تمامی برندهای معتبر تولید تشک خوشخواب عرضه می‌شوند. اغلب این تشک‌ها بسیار به‌صرفه و اقتصادی بوده و به همین علت مشتریان بیشتری نسبت به سایر تشک‌ها دارند. قیمت این تشک‌ها اغلب رابطه مستقیمی با جنس و کیفیت آن دارد به این صورت که هر چه جنس و الیاف به‌کار رفته در یک تشک مرغوب‌تر باشد به همان میزان قیمت آن نیز نسبت به سایر تشک‌ها بیشتر خواهد بود. رنگ و مدل این نوع از تشک‌ها نیز در قیمت آن‌ها تاثیرگذار است.

نکات مهم درباره نگهداری از تشک مسافرتی

  • سعی کنید از پریدن کودکان بر روی تشک جلوگیری نمایید، زیرا باعث خراب شدن و سست شدن لایه‌های تشک می‌شود.
  • در انتخاب رنگ و مدل تشک مسافرتی دقت کنید، در اغلب موارد پس از خرید این نوع از تشک‌ها پس گرفته نمی‌شوند.
  • بعد از استفاده میهمان حتماً آن‌ها را بشویید و در معرض آفتاب قرار دهید.
  • برای مراقبت بیشتر از این نوع تشک‌ها بعد از استفاده آن‌ها را جمع نموده و در کاور خود قرار دهید.
  • سعی کنید پس از چند بار استفاده از تشک مسافرتی آن را در فضای باز قرار دهید تا منافذ آن از هوای تازه پر شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کاربردها و ویژگی‌های تشک‌های مسافرتی بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم اگر قصد خرید این نوع تشک‌ها را دارید این مقاله توانسته باشدبا توجه به نیازهایتان راهنمایی کرده باشد.برای اطلاعات بیشتر جهت خرید و انتخاب تشک مناسب کلیک کنید.