پاکیزگی و نظافت یکی از دغدغه‌های هر فردی است. حال اگر این نظافت و پاکیزگی مربوط به کودک باشد که از اهمیت بالاتری برخوردار است. کودکان به دلیل ناتوان بودن در انجام کارهای شخصی همواره نیاز به مراقبت دارند. همان‌طور که می‌دانید نوزادها نیاز به تعویض پوشک دارند و گاها دچار تعریق می‌شوند. خرید کاور تشک نوزاد می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که محیطی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی را در اختیار کودک خود قرار داده‌اید. با میترا مترس همراه باشید تا در مورد این محصول کاربردی بیشتر باهم گفت‌وگو کنیم.

خرید کاور تشک نوزاد

ویژگی‌های کاور تشک نوزاد

  • این محصول بسیار نرم و راحت بوده و هیچ‌گونه ناراحتی برای فرزند شما به وجود نمی‌آورد.
  • اغلب لایه‌ای که در این تشک‌ها به کار می‌رود ضدآب است و می‌تواند از نفوذ آب به تشک جلوگیری کرده و به محافظت از تشک کمک کند.
  • وزن بسیار سبکی دارد و به‌راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید.
  • کاور تشک نوزاد می‌تواند ضامن سلامتی و پاکیزگی محل خواب فرزند شما باشد.
  • این محصول عالی اغلب قابل شستشو با آب گرم و سرد می‌باشد و مقاومت خوبی در برابر انواع شوینده‌ها دارد.
  • ابعاد این محصول متفاوت بوده و برای هر سایزی از تشک نوزاد شما مناسب است.
  • کاور تشک نوزاد محافظ خوبی برای تشک است و می‌تواند از هرگونه آسیبی به تشک جلوگیری نماید.
  • این تشک‌ها به‌طورمعمول از لایه ضد باکتری تولید می‌شوند.
  • با خرید این کاور شما دوام تشک نوزاد خود را بالابرده و لازم به تعویض بی‌مورد تشک نخواهید بود.

چرا باید برای خرید کاور تشک نوزاد اقدام کنیم؟

نوزادها موجودات دوست‌داشتنی و حساسی هستند که نیاز به مراقبت والدین خوددارند و به‌تنهایی نمی‌توانند از پس‌کارهای خود بربیایند و بالعکس نظافت و پاکیزگی نوزادها نیز بسیار مهم تر از بزرگسالان است. همان‌طور که می‌دانید تشک‌ها غیرقابل شستشو هستند و اگر بخواهیم آن‌ها را بشوییم مشکلات زیادی را در پیش خواهیم داشت که به بررسی چند مورد از این مشکلات می‌پردازیم:

حمل تشک: اغلب تشک‌ها کمی سنگین هستند و حمل آن‌ها کار راحتی نیست.

محل شستشو: باید محوطه‌ای باز که در مجاورت آب باشد را پیدا نموده و به شستشو تشک مشغول شوید که این مورد نیز برای کسانی که آپارتمان‌نشین هستند به‌ندرت ممکن می‌باشد.

مواد شوینده: به علت ضخیم بودن تشک شاید در مرحله آبکشی دچار مشکل شویم و تمامی این مواد شوینده را نتوانیم از تشک خارج نماییم که این مورد می‌تواند آسیب‌های جدی را به کودک ما منتقل نماید چراکه نوزادان هر چیزی را ممکن است داخل دهان خود کنند.

مرحله خشک‌کردن: در این مرحله نیز دردسرهای زیادی را باید تحمل‌کنید ازجمله حمل تشک خیس که وزن زیادی پیدا نموده است و محلی برای پهن کردن تشک به گونه ای که در معرض آفتاب باشد چراکه نور مستقیم خورشید فقط می‌تواند آلودگی‌ها به‌طور کامل از بین ببرد.

 

نتیجه: با خرید کاور تشک نوزاد شما می‌توانید به‌راحتی از شر این دردسرها راحت شوید و نظافت و سلامتی فرزند خود را فراهم بیاورید.

چند نوع کاور تشک داریم

چند نوع کاور تشک داریم؟

خرید کاور تشک نوزاد از جنس وینتل ضدآب

پدهای تشک وینیل هوا را عبور نمی‌دهد اما از نفوذ مایعات به تشک نوزاد شما جلوگیری می‌کنند. هم‌چنین باید بدانید این نوع از تشک‌ها ضد باکتری نیز می باشند و کودک شما در محیطی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی رشد خواهد نمود. این نوع از محافظ‌های تشک به دلیل ضخامتی که دارد مانع عبور حشرات گزنده و ساس به داخل تشک می‌شود و از ورود هرگونه گردوخاک به داخل تشک جلوگیری می‌نماید. هم‌چنین این نوع از کاورها قابل شستشو هستند و به دلیل وزن کمی که دارند می‌توان به‌سادگی آن‌ها را حمل کرد. ناگفته نماند کاور تشک از جنس وینتل یا همان پلاستیک، گرم‌تر از محافظ‌های دیگر می‌باشد و اغلب مناسب فصل زمستان است.

 

کاور تشک از جنس پلی یورتان

این نوع از کاورهای تشک بسیار نازک و انعطاف‌پذیر هستند و به شکل نامحسوسی از نفوذ آب جلوگیری می‌کنند. محافظ تشک از جنس پلی یورتان به دلیل حفره‌های میکروسکوپی که دارد به‌راحتی هوا را عبور می‌دهد و در طول شبانه‌روز نوزاد شما احساس گرما نخواهد کرد. این نوع از محافظ‌های تشک می‌تواند برای فصل تابستان مناسب باشد و کودک شما دچار عرق سوختگی نشود. محافظ تشک از جنس پلی یورتان بسیار بادوام و مقاوم است و می‌توان مدتی طولانی از آن استفاده نمود. هم‌چنین باید بدانید این نوع از محافظ‌ها نیز قابل شستشو هستند و به علت وزن کمی که دارند به‌سادگی قابل‌حمل می‌باشند. کاور تشک پلی یورتان نیز ضد باکتری می‌باشد و از عبور حشرات به داخل تشک جلوگیری می‌نماید.

 

کاور تشک بامبو

کاور تشک بامبو  به دلیل بافت نرم و ظریفی که دارد می‌تواند یک خواب راحت و آرام را به نوزاد شما هدیه دهد. این نوع از محافظ‌ها در مقابل رشد باکتری بسیار قوی عمل کرده و از نفوذ آن‌ها به داخل تشک جلوگیری می‌نماید. کاور تشک بامبو ضد حساسیت بوده و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

 

کاور تشک خنک‌کننده

کاور تشک خنک‌کننده بسیار مناسب برای فصول تابستان و بهار است و همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد، با طراحی هوشمندانه‌ای که دارد می‌تواند دما رختخواب نوزاد شما را پایین بیاورد و او را از گرمای آزاردهنده تابستان رهایی بخشد.

خرید کاور تشک نوزاد از جنس تنسل لیوسل

اگر کودک شما پوست لطیف و حساسی دارد حتماً این نوع از کاورها را برای او انتخاب کنید چراکه محافظ تشک تنسل لیوسل به دلیل دارا بودن الیاف گیاهی بسیار راحت و نرم است. کاور تشک تنسل لیوسل هوا را به‌راحتی عبور داده و در مقابل باکتری‌ها مقاوم عمل می‌کند. هم‌چنین این نوع از کاورها از نفوذ هرگونه مایعات جلوگیری نموده و ضد حساسیت نیز می‌باشند.

کاور تشک از جنس پلی استر

کاور تشک از جنس پلی استر بسیار سبک و راحت است و قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر محافظ‌ها دارد. البته باید بدانید این نوع از کاورهای تشک برای کودکان زیر 2 سال مناسب نمی‌باشد زیرا نمی‌تواند از نفوذ آب جلوگیری کند و ضد حساسیت هم نیست. محافظ تشک از جنس پلی استر دوام زیادی دارد و به‌راحتی قابل شستشو و جابه‌جایی ست.

کاور تشک از جنس پنبه‌ای

این نوع از کاورهای تشک به‌طور طبیعی از ترکیب ضد حساسیتی برخوردار است. محافظ تشک از جنس پنبه فاقد مواد شیمیایی بوده و مناسب کودکان زیر 2 سال نیز می‌باشد. هم‌چنین منافذی عالی برای عبور هوا دارد و از گرم شدن تشک و ایجاد رطوبت جلوگیری می‌نماید.