در زندگی همه انسان‌ها سلامتی و داشتن آرامش حرف اول را می‌زند و اگر به آن اهمیت ندهیم قطعا زندگی باکیفیتی را تجربه نخواهیم کرد و درگیر مشکلات و مریضی می‌شویم. در کنار رسیدگی به سلامت جسمی، سلامت روحی نیز بسیار حائذ اهمیت است و برای رسیدن به سلامت و شادابی باید کارهایی که برای بدن و روح و روان شما مفید هستند را انجام دهید. مثلا ورزش کردن و تغذیه مناسب از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در زندگی شما در اولویت قرار داده شود و در کنار همه این‌ها داشتن خواب راحت اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و اصلا نباید نادیده گرفته شود.

 

مقدمه

 

در زندگی همه انسان‌ها سلامتی و داشتن آرامش حرف اول را می‌زند و اگر به آن اهمیت ندهیم قطعا زندگی باکیفیتی را تجربه نخواهیم کرد و درگیر مشکلات و مریضی می‌شویم. در کنار رسیدگی به سلامت جسمی، سلامت روحی نیز بسیار حائذ اهمیت است و برای رسیدن به سلامت و شادابی باید کارهایی که برای بدن و روح و روان شما مفید هستند را انجام دهید. مثلا ورزش کردن و تغذیه مناسب از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در زندگی شما در اولویت قرار داده شود و در کنار همه این‌ها داشتن خواب راحت اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و اصلا نباید نادیده گرفته شود.

مواردی که گفته شد همه از مهم‌ترین موارد در سلامتی و خواب راحت بودند اما مورد دیگری که نباید نادیده گرفته شود و باید به راحتی آن اهمیت داد خوشخواب مناسب برای خواب راحت است. محل خواب و نور اتاق شما می‌تواند به طور مستقیم روی آرامش اعصاب و خواب راحت شما تاثیر بگذارد. برای داشتن خواب راحت باید شرایط آن را خودمان فراهم کنیم. مثلا داشتن خوشخواب مناسب، اتاقی تاریک یا با نوری متعادل مطابق با سلیقه شما و همچنین دمای متعادل و مناسب اتاق می‌تواند به شما کمک کند تا خوابی راحت را تجربه کنید. به این مورد توجه کنید که خوشخوابی که برای خود خریداری می‌کنید مناسب و راحت باشد چون اگر استاندارد نباشد می‌تواند باعث کمردرد و گردن‌درد برای شما شود و در دراز مدت ممکن است صدمه‌های جبران ناپذیری به سلامتی خود وارد کنید. سعی کنید برای داشتن خریدی مناسب و ایده‌آل قبل خرید حتما تحقیق کنید و بهترین انتخاب را برای خودتان انجام دهید تا سلامتی و نشاط شما تهدید نشود.

در این مقاله شما با فروش ویژه تشک‌های خوشخواب و برندهای مختلف آن آشنا خواهید شد که شاید در این زمینه کمک بزرگی به شما بکند. همانطور که اکثر شما می‌دانید اکثر تشک‌های خوشخواب که توسط تکنولوژی روز دنیا با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته همراه با پرسنلی فنی و آموزش دیده تولید می‌شوند می‌تواند انتخاب مناسب‌تر و مطمئن‌تری باشد. به دلیل اینکه انتخاب و ملاک‌های هر شخص متفاوت و گسترده می‌تواند باشد ما تنوع از برندهای مختلف در اختیار شما قرار داده‌ایم تا انتخاب با شما باشد.

 

انواع تشک خوشخواب

 

فروش ویژه تشک خوشخواب

 

استفاده از تشک از دیرباز بین مردم رواج داشته است. در زمان‌های قدیم تشک‌های دست‌ساز توسط انسان‌های کهن تهیه می‌شدند و مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در خانه و اتاق خواب شما داشتن وسایل مناسب برای راحتی و آرامش نقشی مفید و کاربردی می‌تواند در زندگی شما داشته باشد. در خرید تشک خوشخواب نهایت دقت را به خرج دهید تا تشکی که می‌خرید از لحاظ پزشکی و رعایت استانداردها مناسب باشد. یک تشک خوب می‌تواند دارای ویژگی‌هایی شامل: راحتی – دوام خواب – فضای خوب – جنس اسفنج – فنر قوی – ارتفاع مناسب و مموری فوم مناسب باشد. در زمان انتخاب تشک به وضعیت قرار گرفتن شانه، باسن و کمر بر روی تشک دقت کنید. چون هنگام خواب بیشترین وزن بدن روی این نقاط است. تشکی که خریداری می‌کنید هر چه کیفیت بهتری داشته باشد شما باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید اما قطعا از اینکه در این زمینه هزینه کنید بعدا پشیمان نخواهید شد.

انواع تشک های خوشخواب را می‌توان بر اساس مواد تشکیل دهنده آنها دسته بندی کرد که از موکت ، فنر ،  یونولیت ، فوم و غیره تشکیل شده‌اند اما تشک های معمولی از فنر تشکیل شده‌اند و داخل آنها با ابر، پر یا پشم پر شده است. در ساخت تشک‌های مدرن و طبی از مواد گرانتر و فن‌آوری بهتری استفاده شده است.

 

تشک‌های فنری:

این تشک‌ها دارای انعطاف و نرمی می‌باشند. فنرهای به کار رفته در آن‌ها فولادی و پردوام هستند اما در حال حاضر این مدل مخصوص تخت‌های قدیمی می‌باشد و اکنون مدل‌های جدیدتری در بازار آمده است. این مدل تشک‌ها وقتی بر روی تخت‌ قرار می‌گیرند نرمی و راحتی خاصی دارند و به طور کلی تشک‌های فنری به سادگی و نرمی معروف هستند، البته برای کسانی که کمردرد یا دیسک کمر دارند توصیه نمی‌شود چون می‌تواند باعث شود به بدن شما مخصوصا در ناحیه گودی کمر فشار بیشتری وارد شود. رنج قیمت این تشک‌ها پایین است و اصولا اکثر مردم توانایی خرید این مدل را دارند و اینکه نسبت به قیمت‌شان تنوع خوبی نیز دارند.

 

تشک‌های طبی:

تشک‌های طبی معمولا سفت‌ترین مدل تشک‌ها محسوب می‌شوند. این تشک‌ها برای کسانی که کمردرد دارند یا از درد مفاصل رنج می‌برند گزینه‌ای مناسب است چون مناسب با مشکلات آن‌ها طراحی شده است و با توجه به فناوری‌های خاصی که در طراحی و ساخت آن‌ها به کار گرفته شده است می‌تواند موجب کاهش درد و بهبود آن شود. درجه سفتی این تشک به گونه‌ای است که از ستون فقرات شما به خوبی نگهداری و محافظت می‌کند و مانند تشک‌های خیلی نرم قسمت‌های میانی بدن شما در تشک فرو نمی‌رود و بدن حالت غیرطبیعی نمی‌گیرد در نتیجه دچار کمردرد و دردهای مفاصلی نمی‌شوید.

 

تشکهای طبی اسفنجی:

در تشک‌های اسفنجی از اسفنج در انواع خاص و وزن‌های مختلف استفاده می‌شود و در واقع اصلی‌ترین بخش تشک را اسفنج تشکیل می‌دهد و فاقد هرگونه فنری هستند به همین دلیل غلت زدن یا هرگونه حرکتی روی آن باعث نمی‌شود ارتعاش در سایر نقاط ایجاد شود. در این تشک‌ها اسفنج فشرده و پنبه به کار برده شده است که عمر پایینی دارند و برای افراد با وزن کمتر از ۹۰ کیلوگرم مناسب هستند اکثرا برای کودکان از این نوع تشک‌های خوشخواب استفاده می‌شود. در واقع این نوع تشک‌ها به سلامت بدن آسیبی نمی‌رسانند و فشار روی ماهیچه‌ها و اعصاب را کم می‌کنند.

 

تشک‌های طبی فنری :

تشک‌های طبی فنری جزو نسل جدید تشک‌ها محسوب می‌شوند که به دو صورت متصل یا منفصل دسته‌بندی می‌شوند. این نوع تشک ها معمولاً برای افرادی که زمان زیادی را در بستر می‌مانند توصیه می‌شود چون سفتی سطح آنها باعث می‌شود که از به خواب رفتن دست و پای اشخاص جلوگیری شود و نسبت به تشک‌های فنری سخت‌تر هستند. در این مدل تشک‌ها در واقع حالت ارگونومی بدن در نظر گرفته می‌شود و متناسب با ستون فقرات، مهره‌های گردن و سر افراد طراحی و تولید می‌شوند. این تشک‌ها نسبت به تشک‌های طبی یا فنری حالتی نرمال‌تر دارند یعنی به هیچ عنوان سفت نیستند و دارای یک نرمی دلنشین و راحتی می‌باشند که برای سلامتی افراد مفید است. در این مدل یک لایه و فوم به کار گرفته شده که تراکم و چگالی متفاوتی در نقاط مختلف دارند. ویژگی مهمی که در این مدل وجود دارد استفاده از الیاف طبیعی، فاقد حساسیت و سازگار با پوست و تنفس می‌باشد. معمولا در ساخت تشک‌های طبی فنری از پلی‌استر فشرده استفاده می‌شود که بیشترین سازگاری را با حالت بدن افراد می‌تواند داشته باشد.

 

  • تشک‌های فنری متصل : در این نوع تشک‌ها فنرها در سرتاسر تشک به یکدیگر متصل‌اند که این اتصال موجب می‌شود که استفاده از تشک‌های فنری متصل برای کودکان و افرادی که هیچ‌گونه عارضه استخوانی و مفصلی نداشته باشند لذت‌بخش باشد. به طورکلی تشک‌های فنری متصل از انواع دیگر تشک‌ها از قیمت کمتری برخوردار هستند. این نوع از تشک‌های فنری یک سری معایب نیز دارند مثلاً تولید صدا یا تحمل نکردن وزن فرد در سراسر تخت خواب یا به دلیل نرمی زیاد پشتیبانی فرد از ستون فقرات صورت نگیرد که این سری معایب در تشک‌های دونفره تبدیل به یک معضل بزرگ می‌شود.

 

  • تشک‌های فنری منفصل : اتصال در این‌گونه تشک‌ها به صورتی است که هر یک از فنرها به صورت جداگانه عمل می‌کنند و روی یکدیگر تاثیر نمی‌گذارند و در نتیجه تشک‌های فنری منفصل سر و صدای کمتری ایجاد می‌کنند. تشک‌های فنری منفصل به‌ دلیل فاصله لایه‌ها از یکدیگر از خواص طبی و آنتی باکتریال و ضد حساسیت بهتری نسبت به نمونه تشک‌های فنری متصل دارند.

 

تشک‌های بادی :

تشک‌های بادی مانند تشک‌های معمولی و ابری هستند و تفاوتی که با این دسته دارند در اینست که به جای پشم و ابر از باد پر شده‌اند. بسیار مدل‌های نرم و راحتی هستند و این نوع تشک‌ها با تلمبه باد می‌شوند و با توجه به تنظیم باد می‌توان یک تشک طبی و سفت در اختیار داشت یا تشک راحت و نرم که این تنظیم باد توسط نشانگر عقربه صورت می‌گیرد. همچنین تشک‌های بادی در فصول گرم سال توصیه می‌شوند زیرا از تهویه مناسبی برخوردار هستند. این مدل در ابعاد و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند که از لحاظ ظاهری شبیه به تشک‌های معمولی و به شکل مستطیلی هستند. ساختار آن‌ها ارگونومیک است و دارای سطحی بهتر و نرم‌تر برای فرد می‌باشد. ابعاد بسته تشک‌های بادی برای رده سنی‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. مثلا تشک‌های بادی که ابعاد بزرگ‌تری دارند برای بزرگسالان ساخته شده است و ابعاد کوچک آن برای کودک و نوجوان مناسب است. همچنین برای نوزادان نیز گزینه‌ای بسیار مناسب است چون نوزادان روزی 14 تا 16 ساعت می‌خوابند و لازم است در جایی راحت و نرم قرار داده شوند پس تشک‌های بادی می‌تواند انتخابی کاملا مناسب برای نوزادان باشند.

 

تشک آبی :

این تشک‌ها برای افرادی توصیه می‌شود که سردرد و گرفتگی عضلات دارند و در این تشک‌ها علاوه بر فوم و الیاف از آب نیز استفاده می‌شود که دمای آب را می‌توان به دلخواه تغییر داد و عملکرد این تشک‌ها دقیقا مشابه کیسه آب گرم و حوله است باید در حمل و نقل و استفاده از این مدل نهایت دقت و حوصله را به خرج دهید تا آسیبی به آن وارد نشود چون در صورتی که حتی کوچک‌ترین قسمت از آن هم سوراخ یا پاره شود آب‌های داخل آن بیرون می‌ریزد و قطعا شما دچار دردسر و مشکلات پیچیده‌ای می‌شوید. این تشک‌ها برای بیماران دارای دردهای عضلانی، کمردرد و گردن درد مناسب است. رویه این محصول به صورت کامفورت و طبی می‌باشد و اکثرا از جنس وینیل است. وینیل در واقع مدل مقاوم پی‌وی‌سی می‌باشد که جنس آن در برابر فشار و وزن بالا تحمل خوبی خواهد داشت و مقاوم است.

 

فروش ویژه تشک خوشخواب

فروش ویژه تشک خوشخواب

با ورود تشک‌های خوشخواب در بازار و فروشگاه‌های مختلف عرضه‌کنندگان تشک‌های خوشخواب در انواع طبی، فنری و اسفنجی نقش و حضوری پررنگ دارند. این تشک‌ها در انواع و سایزهای مختلف در بازار یافت می‌شوند و در واقع مناطقی که به خرید و فروش سرویس‌های اتاق خواب می‌پردازند شما می‌توانید از آن‌ها این تشک‌ها را برای خود خریداری کنید. در حال حاضر برندهای معروف تشک‌های خوشخواب که از محصولات شرکت‌های ایرانی و خارجی هستند و شما می‌توانید در زمانی که شرایط و فروشی ویژه می‌گذارند. یک تشک استاندارد خوشخواب باید فنرهای قوی داشته باشد، البته نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، طریقه دوخت و بسته‌بندی تشک معمولا راهکارهایی برای شناسایی اصالت کالا و مرغوبیت آن است. در فروش ویژه تشک خوشخواب شما می‌توانید قیمت‌های متفاوت و برندهای مختلفی را پیدا کنید و بعد اقدام به خرید کنید. تشک‌ها شامل انواع تشک‌های کودک و نوجوان، تشک‌های یک نفره 90*200، تشک‌های یک نفره 100*200، تشک‌های یک و نیم نفره 120*200، دو نفره 140*200، دو نفره 160*200، دو نفره 180*200 و دو نفره 200*200 می‌باشد.

در ادامه انواع برندهای مختلف تشک خوشخواب را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

انواع برندهای تشک خوشخواب

تشک‌های خوشخواب ایرانی قیمتی حدود 600 تل دومیلیون تومان و مدل وارداتی آن قیمتی حدود 900هزار تومان تا پنج میلیون تومان دارد. شما می‌توانید با بررسی و پیگیری منظم وقتی که فهمیدید برند مورد نظرتان یا فروشگاهی که می‌خواهید از آن خرید کنید تخفیف‌های مناسبی دارد و فروش ویژه در آن صورت می‌گیرد اقدام به خرید کنید. فروشگاه‌های فروش تشک با توجه به موقعیت قرارگیری آن در سطح شهر و نیاز مشتریان آن، محصولات متنوعی را جهت فروش به مشتری نشان می‌دهند. شما می‌توانید قبل خرید محاسن و معایب برندها را با هم مقایسه کنید سپس برای خود اولویت‌بندی کنید و اقدام به خرید کنید. تنوع مدل و برند نشان از نیازهای مختلف مشتریان است. هر مشتری یک تشک مختص خود را باید داشته باشد چون وزن افراد و نوع خواب هر کسی با فرد دیگر متفاوت است بنابراین اصلا نمی‌توان یک تشک را برای همه تجویز کرد. هر برندی معمولا برای جامعه هدف خودش تشک تولید می‌کند.

 

سخن پایانی

در زمان خرید تشک خوشخواب چه به صورت حضوری یا به صورت اینترنتی از وبسایت میترامترس عوامل زیادی دخیل هستند مثلا اگر شما در جشنواره‌ها و تخفیف‌های بالای آن خرید کنید می‌توانید تشک‌هایی با قیمت و کیفیت مناسب و ایده‌آل خریداری کنید البته قبل آن باید تحقیقات لازم را انجام دهید و مطمئن شوید تشکی که قصد خریداری آن را دارید ارزش هزینه کردن دارد. البته بسیاری از سازندگان گارانتی یک ساله ارائه می‌دهند و شما می‌توانید با خیال راحت آن را تست کنید و اگر مشکلی داشت از گارانتی آن برای تعویض استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید استفاده از تشک از قدیم بین مردم رواج داشته است. صحت این موضوع را یافته‌های باستان شناسی معاصر تایید می‌کنند. همانطور که استفاده از تشک خوشخواب مناسب و استاندارد می‌تواند ضامن سلامتی شما باشد در مقابل آن استفاده از تشک خوشخواب نامناسب که استانداردهای لازم را ندارد می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد و تهدید کند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با چند تا از برندهای مختلف آشنا کنیم و شرایط آن‌ها را برایتان توضیح دهیم و بعد این شما هستید که باید انتخاب کنید. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.