در زمان خرید سیسمونی همیشه افراد به‌خصوص والدین سعی می‌کنند، بهترین وسایل را خریداری کنند تا زمانی که نوزاد به دنیا می‌آید در رفاه و آسایش باشد و با وسیله‌هایی که در تماس است احساس راحتی داشته باشد؛ اما در کنار این نکات قیمت نیز بسیار مهم است. در این بخش قصد داریم به نکات مهم در مورد ارزان‌ترین تشک نوزاد بپردازیم تا راهنمای خوبی برای خرید شما باشیم. پس تا انتهای این مطلب با ما  همراه باشید.

یک انسان بالغ  به‌ طور معمول یک‌ سوم عمر خودش را می‌خوابد، اما نوزاد برای رشد و تکامل نیاز دارد که مدت‌زمان بیشتری را بخوابد. حال اگر در زمان خواب نوزاد اختلالی ایجاد شود، باعث مشکلات جسمی و ذهنی در او می‌شود. در نتیجه فراهم کردن مکانی مناسب برای خواب نوزاد بسیار مهم است و تهیه یک تشک باکیفیت در زمان خرید سیسمونی یک مسئله بسیار مهم است. با یک تشک باکیفیت و در عین‌ حال مقرون‌به‌صرفه می‌توانید علاوه بر تضمین سلامتی نوزاد تا حدودی بی‌خوابی‌های او را نیز کنترل نمایید.

ارزان‌ترین تشک نوزاد

تخت نوزاد

بیش از هر چیزی برای خرید تشک نوزاد شما باید به تختی که برای فرزندتان انتخاب کرده‌اید، توجه کنید. ابعاد استاندارد برای تخت نوزاد حدود 130*70 سانتی‌متر و یا در بعضی از موارد 135*70 سانتی‌متر است. البته امروزه تخت‌های دیگری با کاربردهای مختلف برای نوزادان به بازار آمده است که از زمان نوزادی تا نوجوانی قابل‌استفاده هستند. این تخت‌ها با استفاده از گاردهایی که دارند، در ابتدا برای نوزاد مناسب است و بعد از آن با برداشتن گاردها تا نوجوانی قابل‌استفاده است. همچنین در بیشتر تخت‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع نیز وجود دارد و شما می‌توانید به‌راحتی با توجه به سن نوزاد ارتفاع آن را تنظیم کنید. تمامی قابلیت‌هایی که تخت‌های نوزاد دارند، برای سلامتی و خواب آرام نوزاد است. در حال حاضر بیشتر والدین از تخت‌های چندمنظوره برای نوزاد خود استفاده می‌کنند تا از هزینه‌های اضافی تا حدودی جلوگیری کنند.

نکات مهم در مورد ارزان‌ترین تشک نوزاد

در زمان خرید سیسمونی برای نوزاد باید به استاندارد بودن تمام وسایلی که خریداری می‌کنید دقت کنید تا بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را تهیه نمایید. در گذشته‌های نه چندان دور تشک‌های نوزادی زیاد مرسوم نبودند و کمتر جایی تشک مخصوص نوزاد را تولید و روانه بازار می‌کرد. هر تختی را نمی‌توان به‌عنوان تشک نوزاد خریداری کرد؛ زیرا بدن نوزاد کاملاً نرم است و تشک‌های غیر استاندارد باعث می‌شود که بر روی شکل‌گیری استخوان‌های نوزاد تأثیر بگذارد به همین دلیل کارخانه‌های تشک‌سازی همیشه سعی می‌کنند تشک‌های نوزاد را باکیفیت بسیار بالا تولید کنند. در زیر به نکات مهم در خصوص تشک نوزاد اشاره‌کرده‌ایم.

1- ابعاد و اندازه استاندارد تشک

یکی از نکات مهمی که باید در زمان خرید تشک نوزاد توجه کنید، ابعاد و اندازه استاندارد تشک است زیرا اگر به این موضوع دقت نکنید در زمانی کوتاه مجبور هستید دوباره هزینه کنید و یک تشک جدید خریداری کنید. با توجه به ابعاد استاندارد تخت که حدود 130*70 سانتی‌متر است، باید تشکی با همین ابعاد خریداری کنید. البته دقت کنید ابعاد تخت‌ها گاهی به دلیل اضافه کردن کاربردهای مختلف ممکن است متفاوت باشد و شما باید در زمان خرید حتماً ابعاد تخت را به‌صورت دقیق اندازه‌گیری کنید؛ زیرا اگر ابعاد تشک کوچک باشد فضای خالی ایجاد می‌کند و اگر بزرگ باشد ممکن است که اصلاً نتوانید از آن استفاده کنید. این اختلاف سایز حتی ممکن است در حد چند سانتی‌متر نیز مشکل‌ساز شود.

راهنمای خرید ارزان‌ترین تشک نوزاد

2- جنس ارزان‌ترین تشک نوزاد

جنس تشک نوزاد از پارامترهای مهم است زیرا نوزادان دارای پوست حساسی هستند و اگر جنس تشک از نوع نامرغوب و بی‌کیفیت باشد، ممکن است در نوزاد باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی و حتی تنفسی شود. یکی از نکات مهم در مورد جنس تشک، بخش رویه تشک است. رویه تشک باید از پارچه‌های ضدحساسیت باشد. بسیاری از افراد چندان به این نکته توجه نمی‌کنند و ارزان‌ترین تشک را خریداری  می‌کند. آن‌ها توجیهشان این است که  بر روی تشک ملحفه و روتختی انداخته می‌شود و مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما به دلیل ماهیت رفتاری کودک احتمال برخورد بدن کودک با رویه اصلی زیاد است. بهترین نوع تشک نوزاد، تشکی است که از الیاف پشمی تهیه‌شده باشد.

3- نرمی و سفتی تشک

بهترین تشک برای نوزاد تشکی است که نرم باشد. نرمی تشک خوابی آرام را برای نوزاد به همراه می‌آورد.

4- نو بودن تشک

هیچ‌گاه برای نوزاد تشک‌های دست‌دوم خریداری نکنید زیرا بدن نوزادان و کودکان در برابر بیماری‌ها بسیار حساس است و ممکن است کودک قبلی دارای بدنی با سیستم ایمنی بالا باشد و به‌ عنوان ناقل بیماری، باعث انتقال بیماری به فرزند شما شود. همیشه برای خرید تشک سعی کنید از مراکز و برندهای معتبر مانند میترا مترس خرید کنید تا علاوه بر کیفیت محصول از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند.

خرید ارزان‌ترین تشک نوزاد

تشک‌های نامناسب برای نوزاد

تشک‌های نوزاد معمولاً انواع مختلفی دارند و در میان آن‌ها تشک‌های نامناسبی برای نوزاد وجود دارد که در صورت خرید آن‌ها مشکلات زیادی برای نوزادان به وجود خواهد آمد. این تشک‌ها شامل تشک‌های بادی، مواج و فوم هستند که علاوه بر نداشتن کیفیت مناسب برای خواب نوزاد، معمولاً هزینه بالایی نیز دارند. اکثر این تشک‌های غیراستاندارد ممکن است مشکلاتی مانند خفگی نوزاد و سندرم ناگهانی مرگ نوزاد را به همراه داشته باشند. در این‌ بین تشک‌های استانداردی نیز وجود دارد که شامل تشک‌های فوم اسفنجی، فنری، نرم، طبی و پشمی هستند.

سخن پایانی

تشک نوزاد یکی از موارد مهم در زمان خرید سیسمونی است و همیشه افراد سعی می‌کنند که ارزان‌ترین تشک نوزاد را خریداری کنند. غافل از این که علاوه بر قیمت باید به نکات مهم دیگری مانند ابعاد، جنس رویه کیفیت، نرم و سفتی تشک نیز توجه کنند تا بتوانند با یک خرید هوشمندانه و خوابی آرام را به نوزاد خود هدیه دهند. یکی از مواردی که باید والدین در زمان خرید تشک نوزاد با آن آشنا باشند، شناخت بعضی از تشک‌های نامناسب برای نوزاد مانند تشک‌های آبی، تشک مواج، فوم و بادی است که باعث ایجاد آسیب‌های جدی به نوزاد می‌شود.