همه ما روزانه حداقل 6 ساعت از عمر خود  را به خوابیدن اختصاص می دهیم اگر به صورت میانگین حداقل 50سال عمر کنیم چیزی حدود 110هزار و 500 ساعت از عمرمان را خواب هستیم.از همه مهم تر این که در دنیای پر از هیاهوی امروزه تنها زمانی که می شود  آرامش را تجربه کرد لحظاتی است که می خوابیم.آیا 110 هزار و 500 ساعت ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را ندارد؟

با این مقدمه می خواهیم تشک خواب طبی را که یکی از بهترین ابزار ها برای داشتن یک خواب آرام و لذت نیاز است را معرفی نماییم.

عده ی بسیاری گمان می کنند که تشک طبی ویژه افرادی است که دیسک کمر دارند یا از درد های شدید ستون فقرات رنج می برند ،ما این مساله را نفی نمی کنیم اما می خواهیم بگوییم که تشک طبی فقط مخصوص چنین افرادی نیست و اتفاقا برای پیشگیری از درد های ناحیه کمر برای آن دسته از افرادی که به سلامتی جسمانی و فیزیک بدن خود نیز اهمیت می دهند بهترین انتخاب در میان سایر کالاهای مربوط به خواب است.

تشک طبی چیست؟

اما برای اینکه یک تشک طبی خوب بخریم باید به چه نکاتی توجه کنیم و یا به عبارتی دیگر تشک طبی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تشک طبی چیست؟

 

قبل از هر چیز لازم است تشک طبی را تعریف کنیم.تشک طبی در واقع تشکی است که از چند لایه اسفنج سفت تشکیل شده  و در ساختار آن هیچ چیز دیگری به جز اسفنج وجود ندارد.سفتی این تشک برای کسانی که از بیماری های عضلانی رنج می برند و مخصوصا سالمندان می تواند تسکین دهنده دردهای عضلانی باشد.

ویژگی های یک تشک طبی خوب و استاندارد

در این بخش می خواهیم ویژگی های یک تشک طبی خوب و استاندارد را توضیح دهیم.

  • اولین ویژگی تشک طبی خوب این است که  تشک نباید به گونه ای  باشد که بدن شما داخل آن فرو رود یا به اصطلاح  با قرار گرفتن بدن در مرکز تشک گودی ایجاد شده وبدن داخل آن گودی بیفتد.
  • دقت کنید تشک طبی که انتخاب می کنید نه بیش از حد سفت باشد و نه بیش از اندازه نرم باشد.تشک‌های سفت و نرم هردو می توانند باعث ایجاد کمردرد شوند.
  • دقت کنید تشکی که انتخاب می کنید از مواد اولیه خوب تهیه شده باشد.بهترین ساختار برای یک تشک طبی خوب اسفنج است.متاسفانه بسیار دیده شده که بعضی از فروشندگان به جای تشک اسفنجی تشک های یونولیتی را به مشتریان معرفی می کنند.. این تشک‌ها بسیار سبک و ارزان قیمت‌تر از تشک‌های اسفنجی‌ب وده وبیشتر از دو سه ماه عمر نمی‌کنند.
  • یک تشک طبی خوب و استاندارد تشکی است که انعطاف پذیر باشد، در حدی که با فشار انگشت دست چند میلی متر فرو رود.دقت کنید فقط چند میلی متر. این انعطاف پذیری باعث می‌شود که تشک بتواند فرم بدن را به خوبی نگهداری کند و نقاط فشار، کم شود و باعث شود که بدن، شکل های نامناسب و غیر همگن به خود نگیرد و روی بدن تاثیر منفی نداشته باشد
  • تشک مناسب نباید به مرور زمان تخریب شود و حداقل باید 5 سال عمر کاملا مفید د اشته باشد.
  • سعی کنید تشک طبی انتخاب کنید که عایق‌هایی از الیاف ضد باکتری و ضد حساسیت در ساختار آن وجود داشته باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده‌سازی و بسته ‌بندی تشک از پارامترهایی است که نشانه مرغوبیت تشک است.

نکته مهم در هنگام خرید تشک طبی خوب

بهترین روش برای اینکه تمام  نکته های ذکر شده در انتخاب یک تشک طبی خوب را در نظر داشته باشید این است که یک بار روی تشک دراز کشیده و تشک طبی را تست کنید.

نکته مهم دیگر این است که معمولا برند های صاحب نام از مواد اولیه با کیفیت در تولید تشک طبی خوب استفاده می کنند.تا آنجا که برای شما مقدور است برای خرید یک تشک طبی استاندارد به فروشگاه های کالای خواب صاحب نام مراجعه نمایید.

درصورتی که این مقاله برای شما مفید بود میتوانید قسمت دوم مقاله ویژگی های تشک طبی خوب را نیز مطالعه نمایید.